ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم خنک کننده گلکسی نوت 20
تکنولوژی

شفاف سازی iFixit در مورد سیستم های خنک کننده گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا

تیم iFixit بعد از کالبدشکافی مدل های مختلف گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی نوت 20 اعلام کرد برخی از این گوشی ها به سیستم خنک کننده محفظه بخار مسی و برخی دیگر به پدهای حرارتی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

تیم iFixit بعد از کالبدشکافی مدل های مختلف گلکسی نوت 20 اولترا و گلکسی نوت 20 اعلام کرد برخی از این گوشی ها به سیستم خنک کننده محفظه بخار مسی و برخی دیگر به پدهای حرارتی ساخته شده از گرافیت مجهز شده اند.

اعلام این خبر نگرانی بسیاری از کاربران گوشی های سامسونگ را به دنبال داشت و برخی مدعی شدند که گوشی هایشان حین انجام تسک های سنگین بیش از اندازه داغ می کند و اینطور نتیجه گیری کردند که این گوشی ها حتما از پدهای گرافیتی برخوردار هستند و این سیستم کارایی محفظه های بخار مسی را ندارد!

در کالبد شکافی ifixit مشخص شد برخی نسخه های برخوردار از اسنپدراگون +865 گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا دارای پدهای حرارتی گرافیتی است که در زیر تصویر آن را مشاهده می کنید.

سیستم خنک کننده گلکسی نوت 20

اما iFixit با انتشار ویدیویی از کالبدشکافی گلکسی نوت 20 اولترا با چیپست اگزینوس 990 اعلام کرد که نوع سیستم خنک کننده این گوشی ها ارتباطی با چیپست آنها ندارد. در همین رابطه زک نلسون از کانال یوتیوب JerryRigEverything هم اعلام کرده که گوشی گلکسی نوت 20 اولترای او با چیپست اگزینوس 990 به پدهای گرافیتی مجهز است و خبری از اتاقک بخار در آن نیست.

در مقابل گفته می شود نوع سیستم خنک کننده این گوشی ها به پشتیبانی آنها از تکنولوژی 5G بستگی دارد و بسته به اینکه از کدامیک از فرکانس های mmWave یا sub-6GHz استفاده کنند، متفاوت خواهد بود.

کارشناسان ifixit در پاسخ به گلایه برخی کاربران مبنی بر برتری مدل های بهره مند از محفظه بخار نسبت به پدهای گرافینی خاطرنشان کرده اند که شواهدی دال بر گرم شدن بیشتر مدل های بهره مند از پدهای گرافیتی وجود ندارد چراکه نه از روی بسته بندی و نه از روی ظاهر نمیتوان تشخیص داد که هر گوشی چه سیستم خنک کننده ای دارد و اگر کاربری احساس می کند که حین انجام فرایندهای سنگین گوشی کمی بیشتر از حالت عادی داغ شده این یعنی سیستم خنک کننده فارغ از نوع آن کارش را به درستی انجام می دهد و تفاوت قابل توجهی میان این دو سیستم خنک کننده نیست.

در واقع تیم iFixit اعلام کرده که تصور کاربران در مورد برترین سیستم خنک کننده محفظه بخار به خاطر برتری آن در حوزه مارکتینگ است چرا که تبلیغات بیشتری برای آن انجام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی