ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

جف بزوس: فکر می‌کردم شانس موفقیت آمازون ۳۰ درصد است

جف بزوس حالا به لطف موفقیت آمازون به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شده است. اما زمانی که او سال ۱۹۹۴ آمازون را به عنوان یک فروشگاه اینترنتی کتاب تأسیس کرد، حتی فکرش را هم نمی‌کرد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

جف بزوس حالا به لطف موفقیت آمازون به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شده است. اما زمانی که او سال ۱۹۹۴ آمازون را به عنوان یک فروشگاه اینترنتی کتاب تأسیس کرد، حتی فکرش را هم نمی‌کرد به چنین موفقیتی برسد.

بزوس سال ۲۰۰۰ در گفتگویی با شبکه KING-TV گفت: «فکر می‌کردم شانس ما برای ساخت یک کمپانی موفق ۳۰ درصد است. اصلاً فکرش را هم نمی‌کردم آمازون به این چیزی که امروزه می‌بینید تبدیل شود و حس می‌کنم حیرت‌زده‌ترین فرد روی زمین هستم.»

سال ۱۹۹۵ والدین بزوس برای ساخت آمازون تقریبا ۲۵۰ هزار دلار به او دادند. اما بزوس امید چندانی به موفقیت کسب و کارش نداشت و به آنها گفت که «به احتمال زیاد تمام سرمایه‌شان را از دست خواهند داد.»

جف بزوس، مؤسس و مدیرعامل آمازون در سال ۱۹۹۷.

آنطور که خبرگزاری CNBC گزارش می‌کند، تأسیس آمازون یک ریسک بسیار بزرگ برای جف بزوس بوده چرا که او شغلش را در یک شرکت سرمایه گذاری در نیویورک از دست داد و آمازون را از گاراژ خانه‌اش در شهر سیاتل بنیان گذاشت؛ آن هم در دوره‌ای که بیشتر مردم اصلاً با اینترنت آشنایی نداشتند.

حتی والدین بزوس نیز با وجود حمایت و کمک مالی نگران آینده بزوس بودند. مادر بزوس به نقل از پدرش به او گفت: «کارت را از دست نده. می‌توانی این کار را آخر هفته‌ها و شب‌ها انجام دهی؟»

اما همه چیز بر وفق مراد بزوس پیش رفت؛ آمازون سال ۱۹۹۷ به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد و حالا ارزش بازار آن حدوداً ۱.۷ تریلیون دلار است. موفقیت بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان حتی بزوس را نیز شگفت زده کرده است. او ماه ژانویه در مصاحبه‌ای در هندوستان گفت: «اتفاقاتی که در طول ۲۵ سال گذشته [در آمازون] رخ داده فراتر از انتظارات من بوده است. من امیدوار بودم یک شرکت بسازم، اما نه شرکتی که شما امروزه می‌بینید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

    ظاهرا این امریکایی ها تو خونه پارکینگ نداشتن الان هیچی نمیشدن!!!

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

    اگر واقعا نمیخواستی و فکرشو نمیکردی، ب ذره ب کارگرهای ستمدیده و استعمار شده ات برس .

    • alimo
      alimo | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

      کارگرای ناراضی براش کار نکنن تا زمانی که مرئوس اعتراض درست حسابی نکنه رئیس به کارای نادرستش ادامه میده

مطالب پیشنهادی