ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نگاهی به مشخصات کانسپت جیپ گرند واگنیر با هفت نمایشگر داخلی و فنربندی بادی

پس از وقفه‌ای طولانی، شرکت جیپ در نظر دارد مدل محبوب گرند واگنیر را احیا کند. برای زمینه‌سازی این اتفاق، خودروساز آمریکایی اخیرا از کانسپتی جذاب به همین نام رونمایی کرده است. با آنکه مدل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

پس از وقفه‌ای طولانی، شرکت جیپ در نظر دارد مدل محبوب گرند واگنیر را احیا کند. برای زمینه‌سازی این اتفاق، خودروساز آمریکایی اخیرا از کانسپتی جذاب به همین نام رونمایی کرده است.

با آنکه مدل رونمایی شده کانسپت محسوب می‌شود، اما طراحی آن فاقد پیچیدگی یا اغراق‌های رایج بین خودروهای مفهومی است؛ از این رو به احتمال زیاد نسخه نهایی با همین شکل و شمایل خطوط تولید را ترک خواهد کرد.

کانسپت جیپ گرند واگنیر در کلاس شاسی‌بلندهای فول‌سایز لوکس قرار می‌گیرد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سال آینده به عنوان مدل 2022 راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

جدیدترین مفهومی جیپ اتاقی جعبه‌ای شکلی داشته و خود را اتومبیلی با ابهت نشان می‌دهد. در نمای روبرو جلوپنجره عریض و مشبک که دارای هفت اسلات است، یکی از المان‌های شاخص به شمار می‌رود. در بالای این قسمت حروف واژه واگنیر با فاصله از هم درج شده‌ و همانند جلوپنجره دارای نورپردازی هستند.

در هیچ جای بدنه واگنیر خبری از نشان جیپ نیست، به همین جهت برخی معتقدند جیپ، واگنیر را به یک برند زیرمجموعه تبدیل خواهد کرد

در دو طرف جلوپنجره چراغ‌های اصلی خودرو قرار دارند. این چراغ‌ها از نوع LED بوده و با یک نوار نورانی باریک به همدیگر متصل هستند. سپر خودرو طراحی نسبتا ساده‌ای دارد و میزبان دو ورودی هوای عریض، چراغ‌های LED، مه‌شکن و قلاب مخصوص بکسل است.

در نمای جانبی مفهومی گرند واگنیر به لطف ویژگی‌هایی چون بدنه کشیده، اتاق مکعبی و همچنین رینگ‌های عظیم 24 اینچی چند پره، اتومبیل واقعا بزرگ و مستحکمی احساس می‌شود.

همانند اکثر مدل‌های روز، چراغ‌های عقب کانسپت جیپ گرند واگنیر نیز طراحی باریک و سرتاسری دارند. البته در قسمت میانی، دوربین دید عقب مانع از اتصال دو چراغ به همدیگر شده است. رنگ تیره سپر کنتراست جالبی را با رنگ روشن اتاق پدید آورده و درب بزرگ و برقی عقب امکان دسترسی راحت به قسمت بار را فراهم می‌کند.

بی‌تردید شاخص‌ترین ویژگی فضای داخلی جیپ گرند واگنیر، وجود هفت نمایشگر دیجیتال است! این نمایشگرها در کابین پخش شده و می‌توان گفت که هر یک از سرنشینان ردیف اول و دوم دارای نمایشگر اختصاصی خود هستند.

تعداد نمایشگرهای گرند واگنیر بیشتر از مرسدس S کلاس جدید است

داشبورد مفهومی گرند واگنیر دارای 4 نمایشگر دیجیتال است. نمونه 12.1 اینچی نصب شده در قسمت میانی داشبورد وظیفه برقراری ارتباط بین راننده و سیستم اینفوتینمنت را بر عهده دارد. در زیر این نمایشگر یک نمونه 10.25 اینچی دیگر تعبیه شده تا بتوان از طریق آن امکاناتی مثل سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای و تنظیمات صندلی‌ها را مدیریت کرد. اطلاعات مورد نیاز راننده هم، به وسیله نمایشگر عریض 12.3 اینچی ارائه می‌شود.

نمایشگر چهارم داشبورد در مقابل صندلی شاگرد قرار دارد. این نمایشگر به سرنشین کنار راننده اجازه می‌دهد ضمن کنترل برخی تنظیمات مربوط به صندلی خود، به تماشای مدیا، وبگردی یا جستجو در مسیریاب بپردازد.

گرند واگنیر اولین شاسی‌بلندی است که دارای نمایشگر اختصاصی برای سرنشین کنار راننده است

جیپ سرنشینان عقب را بی‌نصیب نگذاشته و برای آنها نیز نمایشگرهای اختصاصی 10.1 اینچی در نظر گرفته است. نمایشگر سومی هم روی کنسول میانی تعبیه شده تا سرنشینان حاضر در صندلی‌‌های کاپیتانی بتوانند به وسیله آن کنترل برخی امکانات را در اختیار بگیرند.

کانسپت گرند واگنیر از سیستم اینفوتینمنت کاملا جدید Uconnect 5 که اختصاصیِ محصولات فیات کرایسلر است، سود می‌برد. این سیستم بر مبنای اندروید طراحی شده و در مقایسه با نسل قبلی تا 5 برابر سرعت بیشتری دارد.

کابین لوکس و با کیفیت یکی از فاکتورهای اصلی واگنیر بود. این امر در رابطه با کانسپت اخیر نیز کاملا صادق است، چرا که جیپ به شکل سخاوتمندانه‌ای از چوب و آلومینیوم در داخل کابین مفهومی خود استفاده کرده است. با توجه به مسائل زیست محیطی که این روزها بیش از هر زمان دیگری مورد تاکید قرار می‌گیرند، جیپ بخش اعظمی از اجزای کابین را به جای چرم، از مواد بازیافتی و سنتتیک تولید کرده است.

به اعتقاد جیپ، گرند واگنیر تعریف جدیدی از تجمل آمریکایی ارائه خواهد کرد.

گرند واگنیر مفهومی به سه ردیف صندلی مجهز بوده و توانایی حمل هفت سرنشین را دارد. برای خلق فضایی دلنشین در داخل کابین این خودرو، جیپ از نورپردازی زیبا و سقف تمام شیشه‌ای استفاده کرده است؛ ضمن اینکه فرمان دو شاخته و عبارت EST. 1963 موجود در لبه‌های بیرون پنل نمایشگر پشت فرمان، از مدل اصلی برگرفته شده و نشانگر ادای احترام جیپ به این مدل هستند.

از دیگر ویژگی‌های جذاب کابین کانسپت گرند واگنیر باید به سیستم صوتی ساخت کمپانی مک‌اینتاش (McIntosh) اشاره کرد. این سیستم از 23 اسپیکر و یک آمپلیفایر 24 کاناله تشکیل یافته و می‌تواند فضای داخلی را به یک سالن کنسرت تبدیل کند! گرند واگنیر تنها اتومبیلی است که سیستم صوتی آن توسط برند بسیار لوکس و رده‌بالای مک‌اینتاش ساخته شده است.

نیروبخش مفهومی جیپ گرند واگنیر یک پیشرانه هیبریدی شارژی (plug-in) است که فعلا اطلاعاتی از آن منتشر نشده؛ از آنجایی که گرند واگنیر بر مبنای پلتفرمی مشترک با پیکاپ رم 1500 توسعه یافته، کارشناسان احتمال می‌دهند مشخصات پیشرانه با نمونه وعده داده شده برای پیکاپ مذکور یکسان باشد.

سقف گرند واگنیر تمام شیشه‌ای است

جیپ می‌گوید پیشرانه شاسی‌بلند گرند واگنیر گشتاور زیادی داشته و واکنش آن به پدال گاز آنی است؛ همچنین به واسطه پیشرانه، این شاسی‌بلند تنومند در انواع مسیرهای آسفالته یا آفرود تجربه لذت‌بخشی از رانندگی را ارائه می‌کند.

همانطور که از یک اتومبیل ساخت جیپ انتظار می‌رود، توانایی‌های آفرود گرند واگنیر در سطح بالایی قرار دارد. این شاسی‌بلند فول‌سایز با تکیه بر سیستم تعلیق بادی کوادرو لیفت (Quadra-Lift)، سه نوع سیستم انتقال قدرت 4×4 و تعلیق مستقل محور جلو و عقب، در کلاس خود متمایز است. جیپ عقیده دارد محصول جدیدش از نظر ظرفیت کشش بار، عملکرد پیشرانه، راحتی کابین و تجربه سرنشینان در کلاس خود بی‌رقیب خواهد بود.

کانسپت جیپ گرند واگنیر

جیپ اعلام کرده نسخه خیابانی گرند واگنیر و واگنیر (نسخه ساده‌تر و تیراژ بالاتر) از سه ماهه دوم سال 2021 تولید خواهد شد. ماموریت مونتاژ این شاسی‌بلند جذاب به کارخانه Warren گروه فیات کرایسلر واقع در حومه دیترویت محول شده است.

قیمت واگنیر از حدود 60 هزار دلار آغاز شده و تا 100 هزار دلار برای گرند واگنیر بالا خواهد رفت. در بازارهای بین‌المللی این خودرو باید به مصاف رقبایی چون لینکلن نویگیتور، شورولت Suburban، فورد اکسپدیشن، جی‌ام‌سی یوکان و رنجرور برود.

ناگفته نماند نسل اول جیپ واگنیر به خیابان‌های کشور ما نیز راه پیدا کرده است. بد نیست بدانید این خودرو در گذشته توسط پارس خودرو مونتاژ می‌شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mahyar ali tabrizi
    Mahyar ali tabrizi | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    دم طراحش گرم یکم از رانا تقلید کره

  • Milad
    Milad | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    همین جیپ آهوی خودمونه که به این شمایل درش آوردن

    • michael
      michael | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

      دقیقا

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    چقدر قشنگههههخ

مطالب پیشنهادی