ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه عملی کارایی نسخه‌های اسنپدراگون و اگزینوس گلکسی نوت ۲۰ اولترا [تماشا کنید]

مقایسه میان دو نسخه اسنپدراگون و اگزینوس گلکسی نوت ۲۰ اولترا از همان روز اول به بحثی داغ میان علاقه‌مندان به این کمپانی کره‌ای تبدیل شد. اکنون نیز نوبت به مقایسه اختصاصی «زک نلسون» از ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

مقایسه میان دو نسخه اسنپدراگون و اگزینوس گلکسی نوت ۲۰ اولترا از همان روز اول به بحثی داغ میان علاقه‌مندان به این کمپانی کره‌ای تبدیل شد. اکنون نیز نوبت به مقایسه اختصاصی «زک نلسون» از کانال «JerryRigEverything» رسیده تا این دو نسخه را با هم مقایسه کند؛ مقایسه‌ای که اصلا به مذاق نسخه بین‌المللی این گوشی گران‌قیمت خوش نیامده است.

هدف این ویدیو بیشتر روی توان سخت‌افزاری و سیستم خنک‌سازی این دو نسخه است. دمای نسخه اگزینوس گلکسی نوت ۲۰ توسط یک محفظه خنک‌کننده مسی پایین آورده می‌شود، در حالی که در نسخه اسنپدراگون این کار بر عهده یک صفحه گرافیتی گذاشته شده است. دما در هر دو نسخه به خوبی مدیریت می‌شود اما توانایی کلی سخت‌افزار به نفع نسخه اسنپدراگون است. حتی اگر سیستم خنک‌کننده این دو را با هم جابجا کنیم نیز تغییری در نتیجه حاصل نشده و نسخه اگزینوس ۱۶ درصد ضعیف‌تر از نسخه اسنپدراگون است.

با وجود این که این تفاوت در اکثر تست‌ها ثابت ماند، اما در برخی از تست‌ها تفاوت به ۲۰ درصد هم می‌رسد که نشان‌دهنده توانایی سخت‌افزاری ضعیف‌تر اگزینوس است. با یک مقایسه کلی می‌توان گفت که گلکسی نوت ۲۰ اگزینوس توانایی سخت‌افزاری معادل نسخه اسنپدراگون گلکسی نوت ۱۰ پلاس داشته  حتی از نسخه اسنپدراگون گلکسی S20 اولترا نیز ضعیف‌تر است. البته در تست‌های دیجیاتو به چنین چیزی برخورد نکردیم و نتایج در حد گلکسی نوت ۲۰ اولترا به دست آمده بود.

با این حال با توجه به این که نتایج اگزینوس عموماً ضعیف‌تر است، بسیاری عقیده دارند سامسونگ نباید دیگر از چیپست اگزینوس استفاده کند. چرا که چیپست‌های اسنپدراگون هم بهتر عمل کرده و هم سامسونگ تلاشی مبنی بر متعادل کردن توانایی‌های این دو نکرده است. از طرفی بسیاری از منتقدان می‌گویند کمپانی کره‌ای نباید برای یک دستگاه با سخت‌افزار متفاوت قیمت برابری دریافت کند و نسخه اگزینوس باید با قیمتی کمتر به فروش برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    سوال اینه تست دیجیاتو به سبک ایرانی انجام شده یا امریکایی?

  • آریا
    آریا | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    همیشه گفتم فقط کوالکام

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    اگزینوس در آمریکا اصلا فروش نداره و سامسونگ اگزینوس ها رو به آسیایی ها و خاورمیانه قالب میکنه . ? اگر گوشی رو برای بلند مدت خریداری میکنید اسنپدراگون در بلند مدت هم سرعت بالایی داره و افت سرعت و راندمان نداره ولی اگزینوس سال دوم مجبور به تعویض گوشی میشید به دلیل بخاری بودن ?

مطالب پیشنهادی