ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرواز موفق نمونه اولیه هواپیمای Flying-V برای اولین بار [تماشا کنید]

محققان دانشگاه «دلفت» توانسته‌اند برای اولین بار با نمونه آزمایشی هواپیمای Flying-V پرواز کنند. این هواپیما طراحی متفاوتی دارد و مسافران درون بال‌های آن قرار می‌گیرند. دکتر «Roelof Vos» که رهبری این پروژه را برعهده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

محققان دانشگاه «دلفت» توانسته‌اند برای اولین بار با نمونه آزمایشی هواپیمای Flying-V پرواز کنند. این هواپیما طراحی متفاوتی دارد و مسافران درون بال‌های آن قرار می‌گیرند.

دکتر «Roelof Vos» که رهبری این پروژه را برعهده دارد به همراه تیمش، نمونه اولیه این هواپیما با وزن ۲۲.۵ کیلوگرم و پهنای ۳ متر را در آلمان مورد آزمایش قرار دادند. آن‌ها برای پرواز این دستگاه خود با تیمی از ایرباس همکاری داشتند و تا پیش از پایان باتری و فرود آن، چندین آزمایش روی آن انجام دادند.

Vos در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«یکی از نگرانی‌های ما درباره برخاست این هواپیما بود، چرا که محاسبات گذشته نشان داده بودند که سرعت روتیشن (نزدیک به زمان پرواز)‌ می‌تواند مشکل‌ساز شود. تیم برای جلوگیری از چنین مشکلی، این مدل را بهینه‌سازی کرد، اما برای اطلاع از عملکرد باید آن را آزمایش می‌کردیم.»

این آزمایش موفقیت‌آمیز بود چرا که سرعت روتیشن (نزدیک به زمان پرواز) برخاست به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید. با این وجود، با یک نمونه آزمایشی روبه‌رو هستیم و عملکرد آن نمی‌تواند موفقیت نمونه واقعی را تضمین کند و برای این موضوع باید منتظر طراحی و ساخت مدل بزرگتر آن باشیم.

هواپیمای Flying-V

محققان با انجام این آزمایش به این موضوع پی بردند که باید مرکز ثقل هواپیمای خود را تغییر دهند و آنتن آن را برای بهبود دوری‌سنجی یا تله‌متری نیز اصلاح کنند. این تیم در مراحل بعدی از اطلاعات جمع آوری شده در این آزمایش، یک مدل نرم افزاری آیرودینامیک از هواپیمای Flying-V تولید خواهد کرد.

یا ایجاد این مدل نرم افزاری، محققان می‌توانند هواپیمای خود را در شبیه‌ساز پرواز آزمایش کرده و خروجی آن را برای تحقیق و توسعه مورد استفاده قرار دهند. Flying-V یک هواپیمای مسافربری با مصرف سوخت بهینه برای مسافت‌های طولانی است که مسافران، محموله‌ها و مخازن سوخت درون بال‌های آن قرار می‌گیرند و نسبت به پیشرفته‌ترین هواپیماهای کنونی، ۲۰ درصد سوخت کمتری مصرف می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

    هم ظرفیت دو برابر شده، هم حجم هواپیما به نسبت دو سالن زیاد نیست، هم مصرف ۲۰ درصد کاهش داره، هم امنیت مسافران درون بالها بیشتر میشه چون بدون موتور هم راحت میشه ادامه داد

  • shahramhosen
    shahramhosen | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹

    طراحیه جالبه یه مقدار شبیه اون هوا پیمای بمب افکن b2-sprit شده

مطالب پیشنهادی