دولت آمریکا بزرگترین شرکت سازنده چیپ در چین را تحریم میکند؟
ایالات متحده آمریکا از مدتها قبل شرکتهای بزرگ چینی مانند هواوی را تحریم کرده و حالا به نظر میرسد در آینده دولت ترامپ هرگونه مراوده مالی با بزرگترین شرکت سازنده چیپ در چین یعنی «SMIC» ...
ایالات متحده آمریکا از مدتها قبل شرکتهای بزرگ چینی مانند هواوی را تحریم کرده و حالا به نظر میرسد در آینده دولت ترامپ هرگونه مراوده مالی با بزرگترین شرکت سازنده چیپ در چین یعنی «SMIC» را نیز ممنوع کند.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، وزارت دفاع آمریکا تایید کرده که آژانسهای دولتی درباره تحریم «شرکت بینالمللی ساخت نیمهرسانا» (SMIC) در حال مذاکره هستند. در صورت تحریم این کمپانی، شرکتهای آمریکایی دیگر قادر به انجام معاملات با آن نخواهند بود که تاثیر زیادی روی بزرگترین سازنده چیپ در چین خواهد داشت و این شرکت دیگر نمیتواند به تجهیزات آمریکایی برای ساخت و تست تراشهها دست پیدا کند.
بر اساس این گزارش، نگرانیهایی درباره کمک SMIC به زیرساختهای دفاعی چین وجود دارد. یکی از پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا، «SOS International» اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن ادعا شده SMIC با یکی از بزرگترین کمپانیهای دفاعی چین همکاری دارد و محققان دانشگاهی که با ارتش چین کار میکنند نیز برای طراحی پروژههای خود در حال استفاده از فناوری SMIC هستند. SOS در این گزارش اعلام کرده که احتمالا محققان نمیتوانند از چیپهای دیگری استفاده کنند.
شرکت SMIC در بیانیهای هرگونه ارتباط با شرکتهای دفاعی را رد کرده و از ارائه چیپ و خدمات برای استفادههای غیرنظامی خبر داده است. در حالی که بزرگترین سازنده چیپ در چین هرگونه ارتباط با ارتش این کشور را تکذیب کرده، SOS در گزارش خود به مشارکت عمیق SMIC در پروژههای نظامی اشاره کرده است.
هنوز به صورت رسمی ارتباط میان SMIC و پروژههای نظامی مشخص نشده و همچنین تضمینی برای تحریم این سازنده تراشه وجود ندارد. در صورتی که دولت ترامپ دست به چنین اقدامی بزند، تنشها میان پکن و واشنگتن افزایش پیدا میکند و در حالی که میتوان چندین نمونه برای جایگزینی با تجهیزات آمریکایی در بازار پیدا کرد، SMIC برای گسترش کارخانه و همچنین نگهداری آن با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
مشکلات SMIC میتواند مشتریان این کمپانی مانند هواوی را نیز با دردسر مواجه کند و علاوه بر این، دولت پکن نیز میتواند تحریمهایی را علیه شرکتهای آمریکایی وضع کند و تولید محصولات آنها در خاک چین دچار مشکل شود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

امریکا تازه فهمید این همه سال چه کلاه گشادی سرش فته چطور فناوری های مهمش توسط چین دزدیده شده
اینم شد دلیل، عجب عوضی هستن ها، خوبه هر روز خبر همکا ی مایکروسافت و فورد و... با ارتش آمریکا چند تا چند تا منتشر میشه، خوب چرا شرکت های چینی به ارتش چین همکاری نکنند
چین بخواهد تولید محصولات امریکایی رو در کشورش تحریم کنه اولین جایی که اسیب میبینه همون کارخونه های تولید کننده محصولات امریکایی تو چین هست.
این یه جنگ تمام عیاره و من چون از کمونیستها متنفر هستم و با بلایی که چین با این ویروس بر سر مردم کشورم و جهان آورد آرزو میکنم امریکا با تمام قدرت در این نبرد پیروز بشه
در کل هر کشوری بتونه در زمینه های مختلف پیشرفت کنه باید ازش حمایت کرد چه ایران باشه چه چین چه اروپا و ....... نباید سیستم انحصار طلبی باشه وگرنه به خاطر هر چیزی میتونن با تحریم فشار اقتصادی وارد کنن ، مثل کاری که آمریکا با خیلی از کشورهای دنیا شروع کرده ، خیلی خوبه که از الان کشورها شروع کنن در بیشتر زمینه ها پیشرفت کنن تا در آینده محتاج نشن حالا هر کشوری در توان خودش انجام میده ، اگر الان به فکر نباشیم در آینده صدمات جدی تری کشورها متحمل میشن ، پس بهتره حمایت کنیم
ترامپ چین رو بر میگردونه به عصر پارینه سنگی ? ? ?
چینیا موش بخورن تف کنن آمریکا رو سیل میبره
موش خوردن هم تف کردن هم استفراغ. امریکا چیزیش نشد ولی ایران رو گندش برداشت
این کامنتت یادت باشه.نهایتا 3-4 سال دیگه این کامنت رو به همه یاداوری می کنم.
نمیخواد برای چینی مدافع باشی اگه فکر میکنی چینی خودشون تولید کننده هستند خواهی فهمید که تمام شرکت های چینی به آمریکا وابسته هستند آمریکا میتونه با یه دکمه همه گوشی های دنیا رو خاموش کنه چی خیال کردی
خوش خیالی لیدوما واقعاً اگر میتونست کارب برای تسلط بیشتر و چپاول بیشتر بر جهان انجام بده از اون دریغ نمیکرد،،،، اینرو مطمئن باش
این کارو کنه باید کاسه گدایی بگیره دستش. سه چهارم اقتصادشون روی تکنولوژیه. دکمه اش رو بزنه دکمه خاموشی اقتصاد خودشو زده. پس نمیتونه همچین کاری کنه حتی اگر بخواد
نگران نباش خودم یادآوری میکنم بهت
مشکل اینه که تقریبا تمام کمپانی های غیر امریکایی تولید کننده تراشه در دنیا سرمایه گذارای آمریکایی دارن و مهمترین مراکز تحقیق و توسعه اون ها در خاک امریکا برقراره (به خاطر دانشگاهها و موسسات علمی امریکا).
واقعیت اینه که وقتی یک کمپانی در رزمینه محصولات high tech تحریم میشه، اصلا نمیشه نیاز خودش رو به سادگی جبران کنه بخصوص که بسیاری از قطعات و تکنولوژی ها فقط توسط یک شرکت خاص تولید میشه
چی میگی آلمان خدا فنآوری های مدرنه،،، تقریبا خیلی از صنایع اپتیکی و لیزری رو درش تخصص دااره و همچنین دیگر کشور های اروپایی مثل هلند دانمارک و بلژیک و فنلاند و سوئد و ........
ای کاش اگزینوس رو هم تحریم میکرد ? راحت میشدیم .....
امریکا میخواد با هر کاری که شده چین رو از اقتصاد اول شدن جلوگیری کنه
چین با توجه به جمعیتش بالاخره اقتصاد اول میشه. مسئله اینه که می خواد چین تبدیل به قدرت برتر تکنولوژی بشه.
موافقم
چین نمیتونه بشه قدرت اول اقتصادی. مطمئن باش
??????
خنده مِیکنی ....
وقتی غذاتومیخوری بسیاری ازچیزهایی که استفاده میکنه ازابداعات چینیاست.
بعدش شما چرا چاکریه کشوریددشمن یه کشوردیگه
برا ما اگرازلحاظ روانی مشکل نداشته باشیم همه کشورا براساس احترام متقابل اهمیت دارند.چه چین باشه یا هندوستان
مثلا چی؟
هرکسی تز میده باید مثال بیاره