ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

دولت آمریکا بزرگترین شرکت سازنده چیپ در چین را تحریم می‌کند؟

ایالات متحده آمریکا از مدت‌ها قبل شرکت‌های بزرگ چینی مانند هواوی را تحریم کرده و حالا به نظر می‌رسد در آینده دولت ترامپ هرگونه مراوده مالی با بزرگترین شرکت سازنده چیپ در چین یعنی «SMIC» ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ایالات متحده آمریکا از مدت‌ها قبل شرکت‌های بزرگ چینی مانند هواوی را تحریم کرده و حالا به نظر می‌رسد در آینده دولت ترامپ هرگونه مراوده مالی با بزرگترین شرکت سازنده چیپ در چین یعنی «SMIC» را نیز ممنوع کند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، وزارت دفاع آمریکا تایید کرده که آژانس‌های دولتی درباره تحریم «شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا» (SMIC) در حال مذاکره هستند. در صورت تحریم این کمپانی، شرکت‌های آمریکایی دیگر قادر به انجام معاملات با آن نخواهند بود که تاثیر زیادی روی بزرگترین سازنده چیپ در چین خواهد داشت و این شرکت دیگر نمی‌تواند به تجهیزات آمریکایی برای ساخت و تست تراشه‌ها دست پیدا کند.

بر اساس این گزارش، نگرانی‌هایی درباره کمک SMIC به زیرساخت‌های دفاعی چین وجود دارد. یکی از پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا، «SOS International» اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن ادعا شده SMIC با یکی از بزرگترین کمپانی‌های دفاعی چین همکاری دارد و محققان دانشگاهی که با ارتش چین کار می‌کنند نیز برای طراحی پروژه‌های خود در حال استفاده از فناوری SMIC هستند. SOS در این گزارش اعلام کرده که احتمالا محققان نمی‌توانند از چیپ‌های دیگری استفاده کنند.

سازنده چیپ در چین

شرکت SMIC در بیانیه‌ای هرگونه ارتباط با شرکت‌های دفاعی را رد کرده و از ارائه چیپ و خدمات برای استفاده‌های غیرنظامی خبر داده است. در حالی که بزرگترین سازنده چیپ در چین هرگونه ارتباط با ارتش این کشور را تکذیب کرده، SOS در گزارش خود به مشارکت عمیق SMIC در پروژه‌های نظامی اشاره کرده است.

هنوز به صورت رسمی ارتباط میان SMIC و پروژه‌های نظامی مشخص نشده و همچنین تضمینی برای تحریم این سازنده تراشه وجود ندارد. در صورتی که دولت ترامپ دست به چنین اقدامی بزند، تنش‌ها میان پکن و واشنگتن افزایش پیدا می‌کند و در حالی که می‌توان چندین نمونه برای جایگزینی با تجهیزات آمریکایی در بازار پیدا کرد، SMIC برای گسترش کارخانه و همچنین نگهداری آن با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

مشکلات SMIC می‌تواند مشتریان این کمپانی مانند هواوی را نیز با دردسر مواجه کند و علاوه بر این، دولت پکن نیز می‌تواند تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های آمریکایی وضع کند و تولید محصولات آن‌ها در خاک چین دچار مشکل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    امریکا تازه فهمید این همه سال چه کلاه گشادی سرش فته چطور فناوری های مهمش توسط چین دزدیده شده

  • molavy
    molavy | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    اینم شد دلیل، عجب عوضی هستن ها، خوبه هر روز خبر همکا ی مایکروسافت و فورد و... با ارتش آمریکا چند تا چند تا منتشر میشه، خوب چرا شرکت های چینی به ارتش چین همکاری نکنند

  • jim kabir
    jim kabir | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    چین بخواهد تولید محصولات امریکایی رو در کشورش تحریم کنه اولین جایی که اسیب میبینه همون کارخونه های تولید کننده محصولات امریکایی تو چین هست.
    این یه جنگ تمام عیاره و من چون از کمونیستها متنفر هستم و با بلایی که چین با این ویروس بر سر مردم کشورم و جهان آورد آرزو میکنم امریکا با تمام قدرت در این نبرد پیروز بشه

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    در کل هر کشوری بتونه در زمینه های مختلف پیشرفت کنه باید ازش حمایت کرد چه ایران باشه چه چین چه اروپا و ....... نباید سیستم انحصار طلبی باشه وگرنه به خاطر هر چیزی میتونن با تحریم فشار اقتصادی وارد کنن ، مثل کاری که آمریکا با خیلی از کشورهای دنیا شروع کرده ، خیلی خوبه که از الان کشورها شروع کنن در بیشتر زمینه ها پیشرفت کنن تا در آینده محتاج نشن حالا هر کشوری در توان خودش انجام میده ، اگر الان به فکر نباشیم در آینده صدمات جدی تری کشورها متحمل میشن ، پس بهتره حمایت کنیم

  • آریا
    آریا | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    ترامپ چین رو بر میگردونه به عصر پارینه سنگی ? ? ?

    • Amir
      Amir | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

      چینیا موش بخورن تف کنن آمریکا رو سیل میبره

      • آریا
        آریا | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

        موش خوردن هم تف کردن هم استفراغ. امریکا چیزیش نشد ولی ایران رو گندش برداشت

    • yosof
      yosof | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

      این کامنتت یادت باشه.نهایتا 3-4 سال دیگه این کامنت رو به همه یاداوری می کنم.

      • lidoma
        lidoma | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

        نمی‌خواد برای چینی مدافع باشی اگه فکر می‌کنی چینی خودشون تولید کننده هستند خواهی فهمید که تمام شرکت های چینی به آمریکا وابسته هستند آمریکا میتونه با یه دکمه همه گوشی های دنیا رو خاموش کنه چی خیال کردی

        • Reza12022
          Reza12022 | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

          خوش خیالی لیدوما واقعاً اگر میتونست کارب برای تسلط بیشتر و چپاول بیشتر بر جهان انجام بده از اون دریغ نمی‌کرد،،،، اینرو مطمئن باش

        • Khan
          Khan | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

          این کارو کنه باید کاسه گدایی بگیره دستش. سه چهارم اقتصادشون روی تکنولوژیه. دکمه اش رو بزنه دکمه خاموشی اقتصاد خودشو زده. پس نمیتونه همچین کاری کنه حتی اگر بخواد

      • آریا
        آریا | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

        نگران نباش خودم یادآوری میکنم بهت

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    مشکل اینه که تقریبا تمام کمپانی های غیر امریکایی تولید کننده تراشه در دنیا سرمایه گذارای آمریکایی دارن و مهمترین مراکز تحقیق و توسعه اون ها در خاک امریکا برقراره (به خاطر دانشگاهها و موسسات علمی امریکا).
    واقعیت اینه که وقتی یک کمپانی در رزمینه محصولات high tech تحریم میشه، اصلا نمیشه نیاز خودش رو به سادگی جبران کنه بخصوص که بسیاری از قطعات و تکنولوژی ها فقط توسط یک شرکت خاص تولید میشه

    • Reza12022
      Reza12022 | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

      چی میگی آلمان خدا فنآوری های مدرنه،،، تقریبا خیلی از صنایع اپتیکی و لیزری رو درش تخصص دااره و همچنین دیگر کشور های اروپایی مثل هلند دانمارک و بلژیک و فنلاند و سوئد و ........

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    ای کاش اگزینوس رو هم تحریم میکرد ? راحت میشدیم .....

  • shahin.dej
    shahin.dej | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    امریکا میخواد با هر کاری که شده چین رو از اقتصاد اول شدن جلوگیری کنه

    • sinagoogle
      sinagoogle | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

      چین با توجه به جمعیتش بالاخره اقتصاد اول میشه. مسئله اینه که می خواد چین تبدیل به قدرت برتر تکنولوژی بشه.

      • Amir
        Amir | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

        موافقم

    • آریا
      آریا | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

      چین نمیتونه بشه قدرت اول اقتصادی. مطمئن باش

      • Amir
        Amir | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

        ??????

        • Reza12022
          Reza12022 | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

          خنده مِیکنی ....

      • Amir
        Amir | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

        وقتی غذاتومیخوری بسیاری ازچیزهایی که استفاده میکنه ازابداعات چینیاست.
        بعدش شما چرا چاکریه کشوریددشمن یه کشوردیگه
        برا ما اگرازلحاظ روانی مشکل نداشته باشیم همه کشورا براساس احترام متقابل اهمیت دارند.چه چین باشه یا هندوستان

        • آریا
          آریا | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

          مثلا چی؟
          هرکسی تز میده باید مثال بیاره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی