ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

آنر 9A در زمینه پخش صدا چه عملکردی دارد؟

آنر که خودش برند جوانی در دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود، معمولاً محصولاتش را بر اساس نیازهای نسل جوان طراحی و عرضه می‌کند. حالا منظور آنر از «جوان» این نیست که کم سن و سال باشید، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

آنر که خودش برند جوانی در دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود، معمولاً محصولاتش را بر اساس نیازهای نسل جوان طراحی و عرضه می‌کند. حالا منظور آنر از «جوان» این نیست که کم سن و سال باشید، کافیست دل‌تان جوان باشد. یکی از محصولات «جوان‌پسند» آنر که به‌تازگی وارد بازار شده گوشی آنر 9A است که هم زیباست، هم شارژدهی بسیار خوبی دارد و هم قیمتش به وضعیت جیب نسل جوان می‌خورد. آنر روی قابلیت‌های پخش صدا و به‌خصوص اسپیکر پرقدرت این گوشی مانور زیادی می‌دهد. در این مطلب می‌خواهم این قابلیت‌ها را بررسی کنم.

آنر 9A با بهره‌گیری از سیستم صوتی Smart PA می‌تواند تنها با یک بلندگو صدایی به بلندی ۸۸ دسیبل پخش کند که در دنیای موبایل، رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود. برای گوش دادن به موسیقی با هدفون فناوری Huawei Histen 6.0 را داریم که صدای فراگیر را شبیه‌سازی می‌کند. در نهایت «پارتی مود» می‌تواند موزیک را به‌شکل هم‌زمان از چند گوشی پخش کند. بیایید نگاه کوتاهی به این سه ویژگی داشته باشیم.

سیستم صوتی Smart PA

آنر 9A

سیستم صوتی Smart PA همان تقویت‌کننده صدا یا امپلیفایر خودمان است که کمی هوشمند شده است. هوشمند به چه معنا؟ به این معنا که می‌تواند جریان و ولتاژ را ارزیابی کرده و بهترین صدای ممکن را از بلندگوی کوچک گوشی تولید کند. این سیستم هوشمند، حفاظت از بلندگو در درازمدت را هم بر عهده دارد تا حجم بالای صدا باعث آسیب دیدن بلندگو نشود.

آنر 9A با استفاده از فناوری Smart PA هم صدای بسیار بلندی دارد و هم می‌تواند صدای بلند را در زمانی طولانی پخش کند. اما بلندی صدای آنر 9A چقدر است؟ آنر می‌گوید ۸۸ دسیبل. بلندی صدای اسپیکر اصلی گوشی‌های پرچمدار معمولاً بین ۸۰ تا ۸۵ دسیبل است. بنابراین روی کاغذ، گوشی اقتصادی جدید آنر یکی از بهترین اسپیکرهای دنیای موبایل را دارد.

طبق تجربه‌ای که با گوشی‌های مختلف داشتم آنر 9A واقعاً صدای بلندی دارد، ولی فقط بین گوشی‌هایی که یک اسپیکر دارند. صدای این گوشی حجم بسیار خوبی دارد و حتی در بالاترین سطح هم دچار اعوجاج نمی‌شود. در ولوم‌های بالا اندکی نوسان در صدا به‌وجود می‌آید - که احتمالاً به عملکرد حفاظتی Smart PA مربوط می‌شود- و موزیک‌های شلوغ هم کمی نامفهوم به گوش می‌رسند. بنابراین سعی کنید با اسپیکر این گوشی موزیک راک گوش ندهید. اگر به هر دلیلی روی گوشی فیلم تماشا می‌کنید، اسپیکر آنر 9A با پخش صدایی بلند و شفاف نیازتان را برطرف خواهد کرد.

البته هرچقدر از اسپیکر باکیفیت و قدرتمند آنر 9A تعریف کنم، باز هم به این سؤال می‌رسم که اگر بلندی صدا تا این حد اهمیت دارد، چرا آنر از اسپیکر استریو در این گوشی استفاده نکرده است؟ هرچه باشد، دو بلندگو به‌مراتب بهتر از یک بلندگو خواهد بود.

فناوری Huawei Histen

می‌رسیم به بخش فناوری صوتی اختصاصی هواوی یعنی Histen که یکی از بهترین نمونه‌ها در دنیای موبایل محسوب می‌شود و واقعاً کاربردی است. هواوی این فناوری را در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد و حالا در آنر 9A شاهد نسل ششم آن هستیم. این را هم بگویم که فناوری Histen فقط روی هدفون -بی‌سیم یا معمولی- فعال می‌شود، ضمن این‌که نمی‌توانید غیرفعال‌اش کنید.

تنظیمات اصلی Histen شامل حالت خودکار، صدای سه‌بعدی، صدای طبیعی و حالت استاندارد می‌شود. من معمولا صدای طبیعی را انتخاب می‌کنم چون علاقه‌ای به صدای سه‌بعدی ندارم. حالت استاندارد هم پردازش خاصی روی صدا انجام نمی‌دهد تا مصرف انرژی پایین بیاید. همچنین می‌توانید نوع هدفون و اکولایزرهای مختلف را انتخاب کنید.

پس از اینکه تنظیمات کلی دلخواه‌تان را در بخش Histen انجام دادید، وارد تنظیمات افکت‌های صوتی می‌شوید. اینجا با انواع و اقسام افکت‌های از پیش تعیین شده روبرو هستید که تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارند. گزینه Kirin که برای گوشی‌هایی با چیپست Kirin هواوی تنظیم شده، روی این گوشی هم خوب کار می‌کند و حالت 3D Surround هم بسیار بهتر از افکت‌های سه‌بعدی داخل تنظیمات Histen است. حتماً می‌توانید بین این همه گزینه به نتیجه دلخواه‌تان برسید.

در مجموع هواوی Histen امکانات بسیار خوبی را برای تنظیم صدا در اختیار شما می‌گذارد و می‌توانید از هر مدل هدفونی که دارید، خروجی بهتری بگیرید (البته به‌جز هدفون داخل جعبه آنر 9A). البته طبق تجربه من با این گوشی اگر خیلی تنظیمات Histen را دستکاری کنید، گوشی خسته می‌شود و باید هدفون را قطع و سپس مجددا وصل کنید تا این فناوری دوباره فعال شود.

پارتی مود

حالت پارتی یا مهمانی یکی دیگر از قابلیت‌های صوتی آنر 9A و دیگر محصولات هواوی و آنر است که با استفاده از آن می‌توانید موزیک مورد علاقه‌تان را همزمان از چند گوشی مختلف پخش کنید. هدف این است که صدای قوی‌تر و فراگیرتری بشنوید و حتی با اضافه کردن ۷ گوشی دیگر به صدای فراگیر ۷.۱ کاناله برسید. البته واقعا باید در عمل دید که این راه‌کار چقدر می‌تواند صدای خروجی مناسبی را تولید کند، چراکه احتمالا داشتن یک اسپیکر بلوتوث می‌تواند تجربه بهتری را به همراه داشته باشد. اما در صورت نبود آن، این یک راه‌حل است؛ البته اگر چند نفر گوشی هواوی یا آنر داشته باشند.

جمع‌بندی

آنر 9A به عنوان یک گوشی ارزان‌قیمت اقتصادی به‌راحتی دوست‌داران صدا را راضی می‌کند. اسپیکر قدرتمند این گوشی برای گوش دادن به پادکست، پیام‌های صوتی و حتی تماشای فیلم عالی است ولی برای پخش موزیک بهترین نیست. قابلیت‌های فناوری Histen هم به‌خوبی سلایق مختلف را پوشش می‌دهد و تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. البته این شما هستید که باید ببینید کدام ویژگی در گوشی اقتصادی برایتان اهمیت دارد و بر همین اساس، محصول مناسب خود را انتخاب کنید. اگر صدا اولویت شماست، آنر 9A ناامیدتان نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

    این نوع تبلیغات به ضرر مشتری تمام میشه. اون خریدار بی اطلاعی که با تبلیغات شما هواوی میخره بعد برای نصب یک اپ ساده باید به خدمات موبایلی مراجعه کنه ضررش کردن شماست

  • MATELF
    MATELF | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    خخخخخخخخخ اقای مقدسی دستت درد نکنه لطفا در وصل شدن به اینترنت وصل شدن به شارژر همینطور چگونگی قرار گرفتن در قاب و نحوه قرارگیری سیمکارت در این گوشی هم مطلب منتشر کن سپاس

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

      خواهش می‌کنم. اینایی که گفتی در حد یه مطلب نیست. همین‌جا جواب میدم :)))
      با وای فای به اینترنت وصل میشه و مشکلی نداره. شارژ هم میشه فقط کابل میکرو یو‌اس‌بی رو برعکس نزنین. توی قاب هم راحت جا میشه و راحت بیرون میاد. برای سیم‌کارت هم یه پین داخل جعبه هست که می‌تونین باهاش درگاه سیم‌کارت رو بیرون بیارین و سیم‌کارت رو جا بدین داخلش. سؤال دیگه‌ای داشتین در خدمتم ?

      • MATELF
        MATELF | ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

        ?

  • badboy0098
    badboy0098 | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    یبار بررسیش کردین بس بود بنظرم
    اینقدر تبلیغ این هواوی بنجل رو نکنید !
    بدون سرویسهای گوگل اصلا ارزش خرید نداره
    محصول چینی فعلا فقط شیائومی با وانپلاس و اوپو

  • Naser Zakhar
    Naser Zakhar | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    دیجیاتو بسسسسه، حال من یکی بهم خورد از بس هرروز راجعب این گوشی مطلب میذاری، فاتحه تبلیغات رپ خوندین شما.. این همه گوشی با قیمت بهتر و ارزش خرید بیشتر هست، یه دفه ندیدم از شیایومی اینجوری مطلب بذاری، فقط سامسونگ و آنر میکنی تو حلق مخاطب، عههه عهههه

مطالب پیشنهادی