ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام افزودن لینک به کپشن پست‌ها را با دریافت هزینه ممکن می‌کند؟

بسیاری از کاربران اینستاگرام منتظر ارائه ویژگی برای قرار دادن لینک درون کپشن پست‌های خود هستند. حالا طبق یک پتنت، شاید چنین قابلیتی به این شبکه اجتماعی اضافه می‌شود. این پتنت که اولین بار در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

بسیاری از کاربران اینستاگرام منتظر ارائه ویژگی برای قرار دادن لینک درون کپشن پست‌های خود هستند. حالا طبق یک پتنت، شاید چنین قابلیتی به این شبکه اجتماعی اضافه می‌شود.

این پتنت که اولین بار در سال ۲۰۱۶ توسط کمپانی مادر اینستاگرام، فیسبوک به ثبت رسیده، یک پنجره پاپ آپ را نشان می‌دهد. زمانی که کاربر در کپشن خود URL قرار می‌دهد، این پنجره ظاهر شده و از وی درباره پرداخت ۲ دلار هزینه برای فعال‌سازی لینک سوال می‌پرسد.

این پتنت با عنوان «افزودن لینک‌های پولی به کپشن‌های مدیا در سیستم شبکه اجتماعی» نحوه عملکرد این سیستم را توضیح داده است:

«در صورتی که این سیستم آنلاین تشخیص دهد درون کپشن رشته‌ای از متن به عنوان یک آدرس وجود دارد، به کاربر اطلاع می‌دهد که برای تولید این لینک باید هزینه پرداخت کند.»

اینستاگرام

افزودن لینک به کپشن یکی از بزرگترین انتقادها نسبت به اینستاگرام در سال‌های گذشته بوده. کاربران نمی‌توانند برای کپشن محصولات خود لینک قرار دهند و باید به لینک درون بیوگرافی پروفایل خود بسنده کنند، البته امکان قرار دادن لینک درون استوری‌ها وجود دارد.

هنوز نمی‌دانیم اگر چنین قابلیتی درون اینستاگرام قرار بگیرد، اینفلوئنسرها و برندها تا چه اندازه حاضر به پرداخت چنین هزینه‌ای برای هر لینک خواهند بود، با این حال به نظر نمی‌رسد راه مناسبی برای کسب درآمد توسط این شبکه اجتماعی محبوب باشد.

همانطور که می‌دانید ثبت یک پتنت لزوما به معنای استفاده از آن در دنیای واقعی نیست. بسیاری از کمپانی‌ها سالانه ده‌ها پتنت برای محصولات و سرویس‌های خود به ثبت می‌رسانند، با این حال از آن‌ها استفاده نمی‌کنند یا چندین سال طول می‌کشد تا وارد دنیای واقعی شوند.

با توجه به این موارد، این احتمال وجود دارد که هرگز امکان افزودن لینک به کپشن پست‌ها در این شبکه اجتماعی فراهم نشود یا اینکه اینستاگرام برای این ویژگی از کاربران پولی دریافت نکند و تنها برای آن‌ها محدودیت درنظر بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی