ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باگ‌های فاجعه‌بار سیستم پست آمریکا را در معرض حمله یک میلیارد دلاری هکرها قرار داد

با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها در این کشور زیر ذره‌بین رفته‌اند. یکی از این سازمان‌ها که احتمال دارد نقش موثری نیز در انتخابات برعهده داشته باشد، «اداره ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها در این کشور زیر ذره‌بین رفته‌اند. یکی از این سازمان‌ها که احتمال دارد نقش موثری نیز در انتخابات برعهده داشته باشد، «اداره پست ایالات متحده» با نام «USPS» است.

این احتمال وجود دارد باتوجه به همه‌گیری بیماری کرونا، سیستم رای‌گیری با همکاری اداره پست انجام شود. در نتیجه اهمیت امنیت و حفاظت سیستم‌های مرتبط با این سازمان، از هجوم هکرها دو صد چندان می‌شود.

اخیرا «Business Insider»، گزارشی در مورد سیستم IT اداره پست آمریکا منتشر کرده است. ظاهرا سال‌ها است ایالات متحده فکری برای به‌روز رسانی سیستم‌های IT این اداره درنظر نداشته و همین رویکرد باعث شده تا سیستم‌های منسوخ و به روز نشده، خدمات پستی در این کشور را در معرض حمله شدید هکرها و ضرر و زیان مالی یک میلیارد دلاری قرار بدهند.

۶ مرداد ماه برابر با ۲۷ جولای، یکی از بازرسان اداره پست آمریکا در یادداشتی نسبت به آسیب‌ پذیری‌ قابل توجه در سیستم اداره پست و خطر افشای اطلاعات حساس و همچنین اثرات مخرب احتمالی آن بر فعالیت‌های تجاری هشدار داد.

«دفتر امنیت اطلاعات اداره پست»، وجود چنین باگی در سیستم را فاجعه بار خواند. البته گزارش‌ها حاکی از آن است که هنوز هکرها به سیستم اداره پست نفوذ نکرده‌اند، اما حفره‌های امنیتی موجود در اپلیکیشن‌های کاربردی این سازمان، امکان دسترسی به داده‌های حساس را برای هکرها به‌راحتی فراهم می‌کنند.

سخنگوی ادراه پست آمریکا طی نامه ای به «Business Insider» که گزارشی در ارتباط با همین موضوع منتشر کرده، اعلام کرد:

«نقاط ضعف اشاره شده در گزارش، توسط اداره پست شناسایی و رفع شده‌اند.»

اگر این ادعا صحت داشته باشد، در نتیجه باید امیدوار بود هکرها نتوانند نفوذی به سیستم اداره پست داشته باشند. ولی آنچه مسلم است، حساسیت انتخابات ۲۰۲۰ سازمان‌های مختلفی را درگیر کرده و مسایل امنیتی و حفاظتی از اهمیت بسیار بالایی در چنین شرایطی در این کشور برخوردار هستند.

حال باید ببینیم در انتخابات پیشِ‌ رو، اداره پست ایالات متحده چه نقشی در این کارزار برعهده خواهد گرفت و آیا در مقابل نفوذپذیری‌های احتمالی مصون هست یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی