ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کامیون الکتریکی Semi تسلا
اخبار خودرو

بیل گیتس از احتمال عدم عرضه سمی تراک تسلا و هواپیمای جت الکتریکی می‌گوید

بیل گیتس در سالیان گذشته علاوه بر حمایت از نام تسلا و ایلان ماسک در مواردی به انتقاد صحبت‌ها و حتی رفتار شرکت او پرداخته است. با گسترش ویروس کرونا این انتقادات به طور فزاینده ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

بیل گیتس در سالیان گذشته علاوه بر حمایت از نام تسلا و ایلان ماسک در مواردی به انتقاد صحبت‌ها و حتی رفتار شرکت او پرداخته است. با گسترش ویروس کرونا این انتقادات به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

بیل گیتس

بیل گیتس به مدد شهرت و ثروت افسانه‌ای خود در تلاش است تا به یاری بزرگ‌ترین مشکلاتی که بشریت با آن دست و پنجه نرم می‌کند بشتابد و وسایل نقلیه برقی نیز یکی از راه حل‌های مورد علاقه وی برای حل مشکلات به شمار می‌رود.

او در وبلاگ خود در اوایل ماه جاری از مخاطره آمیز بودن تغییرات آب و هوایی و اقلیمی صحبت کرده و توضیح داد بود:

با وجود این که ویروس کرونا باعث شده تا ما مشکلات و رنج وحشتناکی را از نظر روحی و روانی و اقتصادی تجربه کنیم اما تغییرات آب و هوایی حتی می‌تواند مخرب‌تر از گسترش ویروس کرونا عمل کند.

او اعتقاد دارد که وسایل نقلیه برقی سبک می‌توانند به سرعت مسیر الکتریکی شدن را در پیش بگیرند. شرکت‌های تاریخی آمریکایی همچون جنرال موتورز و فورد به زودی پیکاپ‌های با قوای محرکه تمام الکتریکی عرضه خواهند کرد و دیگر شرکت های تازه وارد همچون ریویان و بولینگر نیز در این مسیر قدم خواهند گذاشت.

بیل گیتس در اظهار نظر دیگری عنوان کرد:

با وجود پیشرفت‌های جاری من فکر نکنم ایده‌هایی همچون تسلا سایبرتراک و تسلا سمی تراک در آینده نزدیک به واقعیت بپیوندد.

مشکل بزرگ وسایل نقلیه سنگین برقی از نظر بیل گیتس وزن باتری آن‌هاست. زیرا شما برای تامین انرژی یک وسیله نقلیه سنگین به ظرفیت بالاتر باتری نیاز است که این چالش خود افزایش وزن و در نتیجه افزایش مصرف انرژی را به دنبال دارد. به همین دلیل کشنده‌های 18 چرخ، هواپیماهای مسافبربری، کشتی ها باری و... نیاز به یک راه متفاوت دارند.

با این وجود بیل گیتس سوخت‌های زیست محیطی همچون «biofuel» را به عنوان جانشین سوخت‌های فسیلی برای حمل و نقل سنگین پیشنهاد می‌کند.

البته ایلان ماسک اعتقاد دارد زمانی که باتری‌ها به چگالی انرژی 400 وات بر کیلوگرم برسند می‌توان از آن ها برای نیرو رسانی هواپیماهای الکتریکی نیز استفاده کرد.

در حال حاضر برنامه عرضه تسلا سمی تراک و فرایتلاینر eCascadia نامشخص است و خبری از زمان و نحوه عرضه آن‌ها توسط دو شرکت سازنده ارائه نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Modav
    Modav | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹

    ای بیل‌گیتسم تیز کرده (شمشیرشو) برای تسلا! هی چپ و راست تحویلشون میده!

مطالب پیشنهادی