ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس ۱۰۰۰
تکنولوژی

افزایش سهم مدیاتک از بازار چیپست همزمان با کاهش سهم کوالکام و سامسونگ

کوالکام در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ توانسته به بالاترین سهم در بازار چیپ‌های موبایل دست پیدا کند، اما مدیاتک با سرعت به آن نزدیک می‌شود. در این بازه زمانی سامسونگ با کاهش فروش تراشه‌های خود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵

کوالکام در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ توانسته به بالاترین سهم در بازار چیپ‌های موبایل دست پیدا کند، اما مدیاتک با سرعت به آن نزدیک می‌شود. در این بازه زمانی سامسونگ با کاهش فروش تراشه‌های خود مواجه شده است.

سامسونگ از چیپ‌های اگزینوس در بسیاری از محصولات خود استفاده می‌کند و حتی چنین گوشی هوشمند ویوو نیز مجهز به این پردازنده‌ها در سال جاری میلادی وارد بازار شدند. با وجود چنین مواردی، گزارشی جدید به کاهش سهم این تراشه‌ها در بازار اشاره می‌کند که البته با توجه به انتقادهای گسترده درباره آن‌ها، چندان جای تعجبی ندارد.

در جدیدترین گزارش «Counterpoint Research»، این کمپانی مدعی شده که در ماهه دوم سال جاری میلادی سهم چیپ‌های موبایل سامسونگ در بازار با کاهش ۳ درصدی به ۱۳ درصد رسیده است. این کمپانی کره‌ای در بازه زمانی یکسان در سال گذشته میلادی سهمی ۱۶ درصد در بازار پردازنده‌های موبایل داشت.

سهم چیپ‌های موبایل سامسونگ در تمام مناطق غیر از آمریکای شمالی با کاهش مواجه شده. طبق گزارش اخیر، سهم این کمپانی در آمریکای شمالی از ۹ درصد به ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده و همچنین این شرکت با سهم ۲۷ درصدی در بازارهای اروپایی حکمرانی کرده است.

کوالکام

در بازار چیپ‌های موبایل کوالکام با سهم ۲۹ درصدی در صدر قرار گرفته، با این وجود سهم آن کاهش ۴ درصدی را نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۱۹ تجربه کرده است. شرکت تایوانی مدیاتک با سرعت بالایی به کوالکام نزدیک می‌شود. سهم مدیاتک در بازار با افزایش ۲ درصدی به ۲۶ درصد رسیده است.

در حالی که هواوی و شرکت های‌سیلیکون با تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا مواجه شده‌اند، توانسته‌اند با سهم ۱۶ درصدی در رتبه سوم لیست قرار بگیرند. سهم پردازنده‌های های‌سیلیکون نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۱۹ رشدی ۴ درصدی داشته است.

در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ کمپانی‌های اپل و سامسونگ با سهم ۱۳ درصدی بطور مشترک در رتبه چهارم قرار گرفته‌اند. ارزش بازار چیپ‌های موبایل در این بازه زمانی به علت شیوع ویروس کرونا با کاهش ۲۶ درصدی ارزش خود مواجه شده، با این حال سال آینده میلادی با افزایش تقاضا برای گوشی‌های 5G، احتمالا شاهد رشد این صنعت خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • navid
    navid | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    سامسونگ بهتره دیگه خودش تراشه تولید نکنه و دنبال تولید تراشه های اسنپدراگون باشه.

مطالب پیشنهادی