ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

احتمال فروش برند بوگاتی توسط فولکس واگن؛ بمب خبری جهان خودرو

مجله Car چاپ انگلستان اخیرا گزارشی منتشر کرده که در صورت صحت داشتن می‌تواند به یک بمب خبری تبدیل شود. بر اساس این گزارش گروه فولکس واگن تصمیم گرفته برند بوگاتی را به شرکت نوپای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۵

مجله Car چاپ انگلستان اخیرا گزارشی منتشر کرده که در صورت صحت داشتن می‌تواند به یک بمب خبری تبدیل شود. بر اساس این گزارش گروه فولکس واگن تصمیم گرفته برند بوگاتی را به شرکت نوپای ریمک (Rimac) واگذار کند. آنطور که نشریه انگلستانی افزوده، فولکس واگن حتی گام‌های اولیه را برداشته و مقدمات واگذاری را فراهم کرده است.

به گفته یکی از منابع مطلع، قرارداد مربوطه هفته قبل مورد تایید مدیران فولکس واگن قرار گرفته، ولی هنوز به تایید هیئت نظارت نرسیده است. در صورت نهایی شدن این قرارداد، ارتباط بوگاتی و فولکس واگن به طور کامل قطع نشده و از نظر فنی کماکان به آن وابسته خواهد بود.

از سوی دیگر پورشه 15.5 درصد از سهام ریمک را در اختیار دارد و از این طریق فولکس واگن به نوعی ارتباط خود با بوگاتی را حفظ خواهد کرد. آنطور که در گزارش مجله Car آمده، سهم پورشه از برند ریمک احتمالا افزایش نیز خواهد یافت.

ظاهرا پس از آنکه فردناند پیئش فقید در سال 2015 از فولکس واگن جدا شد، مدیران این گروه چند ملیتی تمایلی به تزریق پول‌های هنگفت به برند بوگاتی نداشته‌اند. بد نیست بدانید آقای پیئش متولد سال 1937 بود و سال قبل درگذشت. پس از درگذشت آقای پیئش، لامبورگینی به پاس خدمات و تحولات ارزنده وی، نخستین محصول برقی شده خود یعنی سیان را با پسوند FKP 37 معرفی کرد.

مجله Car اضافه کرده اعضای خانواده آقای پیئش کماکان 50 درصد از صندلی‌های مدیریتی گروه فولکس واگن را در اختیار دارند و تنها راه ممکن جهت متقاعد کردن آنها برای فروش بوگاتی، افزایش میزان بهره پورشه از معامله است. در این راستا هدف نهایی برای پورشه تصاحب 49 درصد از سهام ریمک اعلام شده است.

به غیر از پورشه، برندهای دیگری مثل هیوندای-کیا، کوئنیگ‌زگ، جگوار و مگنا از سهامداران اصلی شرکت 11 ساله و کروات ریمک هستند.

نکته حائز اهمیت دیگر در گزارش مجله Car اینکه بوگاتی تنها برندی نیست که گروه فولکس واگن می‌خواهد آن را بفروشد. لامبورگینی، سئات، ایتال‌دیزاین و دوکاتی دیگر برندهایی هستند که فروش آنها در حال بررسی است. گفته می‌شود فولکس واگن مذاکراتی را با خریداران بالقوه داشته، اما شیوع کووید 19 گام‌های لازم را با کندی روبرو کرده است.

گزارش مجله Car حاوی یک نکته جالب دیگر است. این نشریه ادعا دارد بوگاتی خود را برای معرفی کانسپتی با نام ویژن لمان (Vision Le Mans) آماده می‌کند. کانسپت مذکور یک ابرخودروی تمام الکتریکی مخصوص پیست است و در روزهای پایانی ماه آینده رونمایی خواهد شد.

گفتنی است هنوز مقامات فولکس واگن، ریمک یا بوگاتی واکنشی به گزارش مجله Car نشان نداده و ادعاهای مطرح شده مهر تایید نخورده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نیما
    نیما | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    بفروشن به ایران نیازش داریم???

  • آریا
    آریا | ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

    باز جای شکرش باقیه که به چینی ها نفروختن

مطالب پیشنهادی