ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«اینترنت آرشیو» و کلادفلر مشاهده سایت‌ها در زمان قطعی سرور اصلی را ممکن می‌کنند

کلادفلر با همکاری سرویس «وی‌بک ماشین» سایت «اینترنت آرشیو» محتوای سایت‌هایی که از سرویس «همیشه آنلاین» کلادفلر استفاده می‌کنند را آرشیو خواهند کرد و کاربران در هنگام قطعی این سایت‌ها، قادر به مشاهده آن‌ها خواهند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

کلادفلر با همکاری سرویس «وی‌بک ماشین» سایت «اینترنت آرشیو» محتوای سایت‌هایی که از سرویس «همیشه آنلاین» کلادفلر استفاده می‌کنند را آرشیو خواهند کرد و کاربران در هنگام قطعی این سایت‌ها، قادر به مشاهده آن‌ها خواهند بود.

این همکاری تعداد صفحات وب که توسط «اینترنت آرشیو» اسکن می‌شوند را افزایش داده و «وی‌بک ماشین» را تبدیل به یک ابزار مفیدتر برای کاربران اینترنت می‌کند. مدیر وی‌بک ماشین اینترنت آرشیو، «مارک گراهام» در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«محتوای سایت‌هایی که از سرویس همیشه آنلاین کلادفلر استفاده می‌کنند، به صورت خودکار بایگانی می‌شوند و اگر هاست اصلی در اختیار کلادفلر قرار نداشته باشد، اینترنت آرشیو دست به کار شده و از قرارگیری صفحات در اختیار کاربران مطمئن می‌شود.»

وی‌بک ماشین

طبق گفته کلاودفلر، ویژگی همیشه آنلاین چندین کپی محدود از کش سایت ذخیره می‌کند تا در زمان غیرقابل دسترس بودن سرور اصلی، آن را برای مخاطبان آنلاین نگه دارد. استفاده از وی‌بک ماشین کارایی سرویس همیشه آنلاین این کمپانی را بهبود می‌دهد. مدیرعامل کلادفلر، «متیو پرنس» اعلام کرده:

«وی‌بک ماشین اینترنت آرشیو به زیرساخت قابل توجهی دسترسی دارد که می‌تواند بخش بزرگی از اینترنت را آرشیو کند.»

این همکاری توانایی وی‌بک ماشین برای آرشیو وب را افزایش می‌دهد. این سیستم غیرانتفاعی در کل دنیای اینترنت نمی‌گردد، با این حال بیش از ۴۶۸ میلیارد صفحه وب در اختیار کاربران قرار داده و روزانه بیش از ۱ میلیارد URL به آن اضافه می‌کند. این کمپانی برای آرشیو صفحات از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند که شامل ویژگی «Save Page Now» این کمپانی نیز می‌شود.

گراهام اعلام کرده:

«سرویس همیشه آنلاین کلادفلر یک راه جدید برای پیدا کردن و آرشیو سایت‌ها در اختیار وی‌بک ماشین قرار می‌دهد و اگر URL جدیدی به سایت‌های در حال استفاده از این سرویس اضافه شود، برای آرشیو شدن نیز ثبت خواهد شد. اگر برای اولین بار URL در سیستم ما ثبت شود، در رویداد «First Archive» قرار می‌گیرد.»

کاربرانی که در زمان آفلاین بودن سرور به سایت وارد شوند، تنها صفحات استاتیک را مشاهده خواهند کرد و بخش‌های پویا به علت قطعی سرور اصلی، با خطا مواجه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amirka0098
    amirka0098 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۹

    دمشون گرم کار خلاقانه و جالبیه

مطالب پیشنهادی