ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای توسان N در راه است؛ عملکرد بهتر برای کراس‌اوور محبوب کره‌ای‌ها

برخی از خودروسازان بزرگ جهان، از جمله مرسدس بنز و ب‌‌ام‌و، در کنار تولید مدل‌های استاندارد، نسخه‌های تقویت‌شده‌ای را به سبد محصولات خود اضافه می‌کنند تا علاوه‌بر مشتریان معمولی دل علاقه‌مندانِ سرعت، قدرت و هیجان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵

برخی از خودروسازان بزرگ جهان، از جمله مرسدس بنز و ب‌‌ام‌و، در کنار تولید مدل‌های استاندارد، نسخه‌های تقویت‌شده‌ای را به سبد محصولات خود اضافه می‌کنند تا علاوه‌بر مشتریان معمولی دل علاقه‌مندانِ سرعت، قدرت و هیجان بیشتر را نیز بدست بیاورند.

شاید بدانید که مرسدس بنز سال‌هاست نسخه‌های تقویت‌شده را با نشان AMG و ب‌ام‌و این نسخه‌ها را با نشان M عرضه می‌کند. شرکت هیوندای هم رویه مشابهی را در پیش گرفته و با پایه‌گذاری شاخه N در سال 2016، نسخه ارتقا یافته از مدل‌های استاندارد را تحت نشان آن به فروش می‌رساند.

مدل‌های پرفورمنس یا همان ارتقا یافته هیوندای به دو سری N و N Line تقسیم می‌شوند. سری N به موتورهای قدرتمندتری مجهز بوده و سطح مهندسی، ایرودینامیک و تکنولوژی مدل‌های آن در سطح بالایی قرار دارد. این سری در واقع برای افرادی توسعه یافته که دوست دارند گهگاه به پیست هم سر زده و توانمندی‌های خودروی خود را به چالش بکشند.

اما سری N Line یک یا به عبارت بهتر چند پله پایین‌تر از سری N قرار می‌گیرد و می‌توان آن را حد وسط مدل‌های استاندارد و نسخه‌های تا دندان مسلح N دانست. محصولات این سری در مقایسه با مدل‌های استاندارد، چه در نمای بیرونی و چه در داخل کابین طراحی اسپرت‌تری داشته و از هندلینگ و عملکرد کلی بهتری برخوردار هستند.

تاکنون هیوندای نسخه N مدل‌هایی مثل ولستر و i30 را تولید کرده است، مدل‌هایی چون i10، النترا و توسان هم دارای نسخه N Line هستند؛ ضمن اینکه نسخه N Line سوناتا نیز در حال گذراندن تست‌های نهایی است.

به گفته یکی از مدیران هیوندای جدیدترین عضو سری N احتمالا نسل چهارم توسان که چند روز پیش معرفی شد، خواهد بود. آنطور که آقای لورنز گلاب (Lorenz Glaab) مدیر جهانی محصولات هیوندای اعلام کرده، سری N کمپانی گسترش خواهد یافت و هر مدلی از جمله شاسی‌بلندهای کمپانی ممکن است وارد این سری شوند.

هیوندای توسان N

هر چند این گفته آقای گلاب چیزی را تایید نمی‌کند، اما برخی کارشناسان معتقدند وی غیرمستقیم به نسخه N توسان اشاره کرده است؛ شایعات پیرامون این نسخه از سال 2017 کماکان جریان داشته و یکی از منابع داخلی هیوندای معرفی توسان N در سال 2021 را وعده داده است.

قبلا پیش‌بینی می‌شد هیوندای توسان N به موتوری با 340 اسب بخار قدرت مجهز شده و شتابی کمتر از 6 ثانیه داشته باشد. اما گزارش‌های بعدی نیروبخش این کراس‌اوور کره‌ای را موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 290 اسب بخار قدرت عنوان کرده‌اند.

همانگونه که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، نسل جدید توسان اواسط سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش آمریکا خواهد شد. این خودرو با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر 190 اسب بخاری و پیشرانه هیبریدی 230 اسب بخاری که قلب اصلی آن را موتور 1.6 لیتری توربو تشکیل می‌دهد، قابل انتخاب خواهد بود.

شایان ذکر است علاوه‌بر توسان N، تولید نسخه N کونا نیز یکی از احتمالاتی است که مطرح می‌شود. با توجه به اینکه تصاویر جاسوسی از کونا N شکار شده، معرفی این کراس‌اوور کوچک در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی