ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست وزارت دادگستری آمریکا از کنگره برای کاهش مصونیت حقوقی پلتفرم‌های اجتماعی

دادستان کل آمریکا اعلام کرد وزارت دادگستری این کشور لایحه اصلاح قانونی که دست شبکه‌های اجتماعی را در مدیریت محتوا باز می‌گذارد تسلیم کنگره کرده است. «ویلیام بار»، دادستان کل ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

دادستان کل آمریکا اعلام کرد وزارت دادگستری این کشور لایحه اصلاح قانونی که دست شبکه‌های اجتماعی را در مدیریت محتوا باز می‌گذارد تسلیم کنگره کرده است.

«ویلیام بار»، دادستان کل ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه در رویدادی که در کاخ سفید برگزار شد، اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا لایحه اصلاح بند ۲۳۰ قانون Communications Decency Act of 1996 را تسلیم کنگره کرده است.

دادستان کل آمریکا افزود این لایحه پلتفرم‌های اجتماعی را پس از سانسور محتوا برای شفافیت و مسئولیت‌پذیری بیشتر تحت فشار می‌گذارد. البته او اشاره‌ای نکرد که این لایحه چگونه شرکت‌های فناوری را وادار به آشکار کردن فرآیندهای حذف محتوا می‌کند.

شرکت‌های فناوری آمریکا مطابق با بند ۲۳۰ در برابر مسئولیت‌های حقوقی و قانونی محتواهای منتشر شده توسط کاربران در امان هستند. دونالد ترامپ خرداد ماه امسال پس از برچسب گذاری یکی توییت‌هایش در مورد رای گیری پستی با امضای فرمان اجرایی دستور اصلاح این قانون را داد. برخی از گروه‌های دفاع از حقوق بشر مدعی هستند این فرمان با متمم اول قانون اساسی آمریکا در تضاد است و از آن شکایت کرده اند.

ترامپ علاوه بر وزارت دادگستری آمریکا، از طریق کمیسیون فدرال ارتباطات این کشور نیز پیگیر اجرای فرمان اجرایی علیه شبکه‌های اجتماعی است. رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به طور کلی از شرکت‌های فناوری ساکن «سیلیکون ولی» انتقاد کرد و گفت هدفش مراقبت از مردم آمریکا در برابر «سانسور، آزار و اذیت در فضای مجازی و سواستفاده شرکت‌های بزرگ فناوری از مصرف کنندگان» است.

ترامپ گفت: «در سال‌های اخیر گروهی کوچک از پلتفرم‌های قدرتمند فناوری کنترل تجارت و ارتباطات را در آمریکا در دست گرفته‌اند.» وی افزود شرکت‌های فناوری تحمل شنیدن صدای محافظه‌کاران را ندارند و از جناح چپ طرفداری می‌کنند. او پیشتر توییتر، گوگل و فیسبوک را به تبعیض قائل شدن علیه خود متهم کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی