ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سردار جلالی: هدف از «شبکه ملی اطلاعات» جایگزینی اینترنت جهانی نیست

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد که هدف از «شبکه ملی اطلاعات» جایگزینی اینترنت جهانی نیست. او همچنین گفت که ایران برای استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات نیازمند یک فهم مشترک از موضوع و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد که هدف از «شبکه ملی اطلاعات» جایگزینی اینترنت جهانی نیست. او همچنین گفت که ایران برای استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات نیازمند یک فهم مشترک از موضوع و اهمیت آن است.

سردار «غلامرضا جلالی» گفت که واژه «اینترنت ملی» چندان قابل پسند نیست و خودش شخصا نیز از این کلمه استفاده نمی‌کند: «همیشه تاکید دارم که از واژه شبکه ملی اطلاعات استفاده شود چراکه هدف از شبکه ملی اطلاعات جایگزینی به عنوان اینترنت جهانی نیست بلکه شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای در کنار اینترنت است و حتی می‌تواند منجر به افزایش سرعت استفاده از اینترنت جهانی شود، چنان که در بسیاری از کشورها از جمله کره جنوبی، چین، سنگاپور و... این مساله دیده شده است.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری با تاکید بر اینکه توسعه شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی چالش‌های متعدد حاکمیتی، امنیتی، حقوقی و اقتصادی ایجاد می‌کند، می‌گوید که به تعبیر امروزی امنیت اشتغال و کسب و کارهای برخی از مردم در اختیار بستر برخط بیگانگان قرار دارد؛ موضوعی که به زعم او، دشمن می تواند در شرایط بحران این امنیت اقتصادی را به خطر بیندازد.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت ایران معتقد است باید حکمرانی ملی خود را در فضای سایبری اعمال کند، ادامه داد: «شبکه ملی اطلاعات یکی از ارکان حیاتی این حکمرانی به حساب می آید. البته این موضوع صرفا به ایران خلاصه نمی شود و بسیاری از کشورها حتی کشورهای اروپایی نسبت به سلطه آمریکا بر فضای سایبری انتقاد دارند و تجارب موفقی در جهان وجود دارد که می تواند سلطه آمریکا را بر فضای سایبری کاهش دهد.»

جلالی با اشاره به دستور رهبری برای زمان‌بندی تکمیل شبکه ملی اطلاعات گفت: «این انتظار وجود دارد که همه دستگاه ها این فرمان را در اولویت قرار دهند و مطابق برنامه زمان بندی شده نسبت به تکمیل این شبکه اقدام نمایند»

وی همچنین گفت که نیازمند یک اراده جدی از سوی دولت برای تکمیل این شبکه هستیم: «البته معتقدم ما برای استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات نیازمند یک فهم مشترک از موضوع و اهمیت آن نیز هستیم و تا زمانی که این فهم مشترک به وجود نیاید، اراده‌ لازم برای تکمیل و پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات را هم وجود نخواهد داشت.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با یادآوری تهدیدات سایبری علیه زیرساخت‌های کشور که در طول ماه‌ها و سالیان گذشته رخ داده با اشاره به این حملات گفته که یک لایه جنگ سایبری در دنیا آغاز شده است: «به هر حال ما تجاربی در این خصوص مثل حملات سایبری استاکس‌نت به تاسیسات هسته ای را داریم و معتقدیم  یک لایه جنگ سایبری ایجاد شده که تلاش دارد تا زیرساخت های حیاتی ما را تحت تاثیر قرار دهد که البته تاکنون ناکام بوده است.»

او تاکید کرد که در سطح سوم حملات سایبری در یک سال گذشته موردی قابل توجه و اثبات شده ای گزارش نشده است. جلالی همچنین اذعان دارد که ساختارهای دفاع سایبری کشور ایران در سطح قابل قبولی از نظر قدرت بازدارندگی قرار دارند که می‌توانند چنین حملاتی را شناسایی، کنترل و خنثی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۸ مهر ۱۳۹۹

    جوجه رو آخر زمستون میشمرن ? ? ? ? ? ? ? ?

  • CCR
    CCR | ۶ مهر ۱۳۹۹

    دقیقا ایشون مدرک تحصیلیشون چیه که درباره اینترنت شکر میخورن ؟؟؟؟؟

  • expire expre
    expire expre | ۶ مهر ۱۳۹۹

    که به تعبیر امروزی امنیت اشتغال و کسب و کارهای برخی از مردم در اختیار بستر برخط بیگانگان قرار دارد؛ موضوعی که به زعم او، دشمن می تواند در شرایط بحران این امنیت اقتصادی را به خطر بیندازد.

    دروغ و انداختن ترس بر دل مردم در حالی که شبکه های اجتماعی مثل توییتر و اینستا و تلگرام مستقل عمل میکنن و درگیری توییتر و ترامپ و نچربیدن زور شخص اول دنیا به این شبکه اجتماعی خودش گویا همه چیز هست

    هدف از «شبکه ملی اطلاعات» جایگزینی اینترنت جهانی نیست

    دروغی بزرگ چون بله در مواقع دلخواه شما بدون در نظر گرفتن اینکه چه تعداد افراد از قطع نت جهانی متضرر خواهند شد قطع خواهد شد در جهت منافع شما و چهل دوستان شما ? ?

    چراکه هدف از شبکه ملی اطلاعات جایگزینی به عنوان اینترنت جهانی نیست بلکه شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای در کنار اینترنت است و حتی می‌تواند منجر به افزایش سرعت استفاده از اینترنت جهانی شود، چنان که در بسیاری از کشورها از جمله کره جنوبی، چین، سنگاپور و... این مساله دیده شده است.»

    چین رو درست میفرمایید الگوی شما برادران شما هستن درمورد بقیه قضیه متفاوت هست و اهداف بسیار متفاوتی با شما و کشور برادر شما چین دارند دروغ نگید لطفا



    وی با تاکید بر اینکه حاکمیت ایران معتقد است باید حکمرانی ملی خود را در فضای سایبری اعمال کند، ادامه داد: «شبکه ملی اطلاعات یکی از ارکان حیاتی این حکمرانی به حساب می آید. البته این موضوع صرفا به ایران خلاصه نمی شود و بسیاری از کشورها حتی کشورهای اروپایی نسبت به سلطه آمریکا بر فضای سایبری انتقاد دارند و تجارب موفقی در جهان وجود دارد که می تواند سلطه آمریکا را بر فضای سایبری کاهش دهد.»

    دروغی دیگر و بزرگ تر شما یا درکی از دنیای آزاد ندارید یا معنتی اینترنت رو نمیدونید برای سانسور و ایجاد فضای صد در صد موافق و تحت کنترل خودتون دروغ نگید دنیای آزاد فعلا در نت وجود داره و به سادگی با یه سرچ سده دروغ هاش شاخدار و بی شاخ شما به راحتی برملا میشه

    «به هر حال ما تجاربی در این خصوص مثل حملات سایبری استاکس‌نت به تاسیسات هسته ای را داریم و معتقدیم یک لایه جنگ سایبری ایجاد شده که تلاش دارد تا زیرساخت های حیاتی ما را تحت تاثیر قرار دهد که البته تاکنون ناکام بوده است.»

    این موضوع حمله هیچ ربطی به نت و اینترنت و اینترانت نداره چون ششبکه شما در اون سایت اتمی کامل بسه بوده و یه شبکه گپ بوده تنها راه نفوذش از طریق شرکت های پیمانکار بوده که اون هم با توجه به روش های مهندسی اجتماعی و آلوده کردن لپ تاپ های آلوده متخصصین شرکت های واسط و پیمانکار آلوده شدید اینقدر دروغ میگید و میخواید بگید مثلا دارید در جهت منافع ملت کار انجام میدید ولی اینطور نیست تمام این برنامه شبکه ملی اطلاعات و الگو برادری از داداشی هاتون چین کمونیست در جهت حفظ منافع و قدرت خودتون هست و میترسید از گردش آزاد اطلاعات چون در چنبره و سیطره شما نیست سالها فیلتر کردید به جای اینکه هزینه کنید برای زندگی جوون ها همش شد پوچ الانم این طرحتون هم همینطور شکست خورده هست به جای این کارا اگه ? ? ? ? ? واقعا دل نگران ملت هستید مرغ پخته هم تو دیگه به خنده میاد از این حرف به جای اینکارا به فکر ملت باشید که اونوقت هیچ چی نمیتونه این ملت رو تکون بده در جهت مخالفت با شما

    دروغگو هستید جناب وگرنه الان به راحتی با نصب یه مرورگر تور به راحتی دسترسی به نت آزاد مهیا میشه و شما سالهاست نتونستید مسدودش کنید حتی چین هم ناموفق بود چه برسه به شما تو خود چین با اون فایروالش من الانم به خاطر شرایط کاری با چینی ها در ارتباطم هم تلگرام واتس آپ هم اینستا هستن دنیایی نیست که بتونید جلوی گردش آزاد رو بگیرید

  • سجاد
    سجاد | ۶ مهر ۱۳۹۹

    هر چی که میگن برعکسش درسته.

  • hivakurd
    hivakurd | ۶ مهر ۱۳۹۹

    دقیقا هدف اینه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی