ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زی فولد ۲
تکنولوژی

نگاه نزدیک به گلکسی زی فولد ۲؛ گران‌ترین گوشی بازار ایران [تماشا کنید]

زمانی که سامسونگ از نسل جدید گلکسی زی فولد ۲ رونمایی می‌کرد، تصور نمی‌کردم که پای این گوشی به بازار موبایل کشورمان باز شود. با این حال بازار گوشی هوشمند در کشور ما کم از ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۵ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

زمانی که سامسونگ از نسل جدید گلکسی زی فولد ۲ رونمایی می‌کرد، تصور نمی‌کردم که پای این گوشی به بازار موبایل کشورمان باز شود. با این حال بازار گوشی هوشمند در کشور ما کم از عجایب هفت‌گانه ندارد و به همین دلیل، شاهد گوشی ۲۰۰۰ دلاری سامسونگ یعنی زی فولد ۲ هستیم. با دیجیاتو همراه باشید.

نگاه نزدیک ویدیوی

در ویدیوی زیر نگاهی نزدیک به این پرچمدار تاشوی سامسونگ خواهیم داشت.

جدیدترین گوشی تاشوی سامسونگ که نام خود را از دو گوشی تاشوی قابلی وام گرفته، یکی از خاص‌ترین گوشی‌های بازار کشورمان است که هر نگاهی را به سمت خودش جلب می‌کند. گلکسی زی فولد ۲ (البته زد فولد هم تلفظ درستی است) با هدف جبران اشتباهات گذشته سامسونگ در زمینه گوشی تاشو (از نوع فولد) به بازار آمده و این را از همان لحظه‌ای که گوشی را در دست گرفتم متوجه شدم.

گلکسی زی فولد ۲

مهمترین تغییری که سامسونگ هم به آن می‌بالد، دست‌یابی به لولای محکم و در عین حال ظریف است تا نه مقاومت را فدای زیبایی کند و نه کارکرد را. لولا طبق وعده سامسونگ محکم‌تر شده و باز و بسته کردن گوشی با یک دست را نه ناممکن، بلکه سخت کرده. البته این خبر خوبی است چرا که این مقاومت در باز شدن، چیزی جز اعتماد به نفس را به من منتقل نکرد.

همچون نسل قبلی، هنگام بستن گوشی با صدای لذت‌بخشی طرف هستیم. این نکته را هم فراموش نکنید که گوشی به طور کامل بسته نشده و همچنان فاصله‌ای میان دو نمایشگر در نزدیکی لولا وجود دارد. به جز این مورد می‌توان گفت سامسونگ به فرمول مناسبی دست پیدا کرده، ولی همچنان برخی از تصمیمات هستند که باید در آن‌ها بازنگری شود.

گلکسی زی فولد ۲

یکی از این تصمیمات قرار دادن یک نمایشگر باریک ۶.۳ اینچی تحت عنوان «کاور دیسپلی» در قاب پشتی است. نمایشگر به خودی خود کیفیت بسیار بالایی داشته و با وجود پنل سوپر امولد و رزولوشن ۸۱۶ در ۲۲۶۰، محتوا را به خوبی نشان می‌دهد. اما نسبت صفحه نامتعارف ۲۵ به ۹ کمی آن را باریک‌تر از یک نمایشگر معمولی کرده که کار کردن با آن را دشوار می‌کند.

همان طور که گفتم کار با کاور دیسپلی به گونه‌ای است که شما ناخودآگاه ترجیح می‌دهید از نمایشگر اصلی استفاده کنید. این نمایشگر ۷.۶ اینچی و از نوع داینامیک امولد 2X است. یعنی پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی که محتوا را نرم‌تر و روان‌تر از هر حالتی به شما نشان می‌دهد. رزولوشن ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ پیکسلی این نمایشگر هم تراکم پیکسلی ۳۷۳ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد که به هیچ عنوان عدد کمی نیست.

گلکسی زی فولد ۲

البته از آن‌جایی که با یک نمایشگر تاشو ظرف هستیم، کیفیت تصاویر کمی، تاکید می‌کنم کمی از شار‌پ‌ترین حالت خود فاصله دارند، چرا که یک پوشش پلاستیکی روی نمایشگر قرار گرفته تا از خط و خش‌های احتمالی محافظت کند. تا صحبت از پوشش پلاستیکی است، بد نیست به این هم اشاره کنم که محل تا شدن نمایشگر مانند یک فرورفتگی نمایان است و در برخی از زوایا به سادگی آن را می‌بینید. لمس کردن آن هم کار سختی نیست و با هر سوایپ روی نمایشگر به خوبی حس می‌شود.

در کل می‌توان گفت بهترین نوع استفاده از این گوشی زمانی است که با نمایشگر اصلی سر و کار دارید. ویژگی‌های نرم‌افزاری زیادی هم درون اندروید ۱۰ مزین شده به پوسته OneUI 2.5 تعبیه شده که بسیاری از آن‌ها را شاید سالی یک بار هم استفاده نکنید. البته همیشه این امکان وجود دارد که بخواهید این ویژگی‌ها را به دوستانتان نشان دهید. یکی از آن‌ها نشان دادن پیش‌نمایش دوربین در کاور دیسپلی است. تنها سناریویی که برای این حالت به ذهنم می‌رسد، این است که سوژه هم علاوه بر شما بخواهد خودش را ببیند.

گلکسی زی فولد ۲

حالت دیگر هم همین فلکس مود است که در حال حاظر اپ‌های کمی از آن پشتیبانی می‌کنند. به کمک این قابلیت می‌توانید گوشی را مانند یک لپ‌تاپ گرفته و در نصف بالایی نمایشگر یک نوع محتوا و در نصف دیگر محتوای دیگری را مشاهده کنید. البته همانند تبلت‌های سامسونگ، توانایی اجرای سه اپلیکیشن به صورت همزمان را نیز دارد که بعید می‌دانم این هم چندان به کارتان بیاید. البته فراموش نکنید که پیش از این هم تاکید کردم برای کار با این گوشی لازم است دید خود را کمی تغییر دهید؛ کاری که حداقل برای من آنقدر‌ها هم ساده نبود.

سخت‌افزار گوشی هم در اجرای برنامه‌ها نقشی اساسی را ایفا می‌کند. زی فولد ۲ به چیپست قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده که ترکیبی رویایی برای علاقه‌مندان به گوشی هوشمند به شمار می‌آید. برای ذخیره‌سازی هم ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که به این سادگی پُر نمی‌شود. از آن‌جایی که مدت کمی گوشی را در اختیار داشتم، نتوانستم بنچمارک‌ها معمول را اجرا کنم یا توانایی سخت‌افزار در اجرای بازی‌های روز را بسنجم. بازی یا برنامه‌ای هم نیست که سخت‌افزار این گوشی را به چالش بکشد.

گلکسی زی فولد ۲

مجموعه دوربین‌ها و طراحی ماژولی که برای گلکسی زی فولد ۲ در نظر گرفته شده هم شباهت زیادی به نوت ۲۰ اولترا دارد. البته سنسورها کمی متفاوت هستند. سامسونگ برای پرچمدار تاشوی خود از ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که شامل دوربین اصلی، تله فوتو با زوم اپتیکال دو برابری و اولترا واید می‌شود. کیفیت عکس‌ها با توجه به نوری که در محیط در اختیار داشتم، بسیار خوب بود، هرچند که دوربین تله فوتو کمی نویز داشت. امیدوارم در فرصتی دوباره بتوانم دوربین‌های این گوشی را به چالش بکشم، ولی در همین فرصت کم کیفیت بالای آن‌های کاملا مشهود است.

اکنون نوبت به باتری می‌رسد. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی شاید برای این دو نمایشگر با کیفیت و بزرگ و صد البته سخت‌افزار قدرتمند کافی نباشد. در نتیجه نباید بیشتر از ۸ الی ۱۰ ساعت کار مداوم را از این گوشی انتظار داشته باشید. خبر خوب این است که می‌توانید هم به صورت بی‌سیم و هم با شارژ، گلکسی زی فولد ۲ را به سرعت شارژ کنید.

گلکسی زی فولد ۲

در کل سامسونگ گلکسی زی فولد ۲ یک گوشی نو با ایده‌ای نو است که ذهنیتی نو هم می‌طلبد. در نتیجه برای این که از کل پتانسیل گوشی استفاده کنید، لازم است ذهنیت خود را تغییر دهید و به صورت دیگری به یک گوشی اندرویدی نگاه کنید. موضوع دوم این است که برای استفاده از این گوشی نیاز به جیبی پر از پول دارید. قیمت جهانی این گوشی ۲۰۰۰ دلار است. با دلار ۳۰ هزار تومانی امروز، قیمت خام این گوشی ۶۰ میلیون تومان خواهد بود. همچنین هزینه رجیستر کردن آن و سود فروشنده را نیز باید به این قیمت اضافه کنید تا با عددی فضایی روبرو شوید. در نتیجه بی‌راه نیست بگوییم که گران‌ترین گوشی بازار ایران، خاص‌ترین هم هست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محمدحسن خداترس
    محمدحسن خداترس | ۸ مهر ۱۳۹۹

    این گوشی اگه گرونه ?? بخاطر اینه که خاصه ? و در ثانی گرونی گوشی ها به دلار نیست پول ریال ایران پول کشورما بی ارزش شده ??????????

  • PersianCode
    PersianCode | ۷ مهر ۱۳۹۹

    این گوشی از کل خونه و زندگی من گرون تر هست

  • Sina Elahi
    Sina Elahi | ۶ مهر ۱۳۹۹

    خدایا شرتت چیه؟

  • pourya
    pourya | ۵ مهر ۱۳۹۹

    گوشی شصت میلیون خدایا شرتت

    • diamond
      diamond | ۵ مهر ۱۳۹۹

      ۱۰۰ میلیونه

مطالب پیشنهادی