ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گمرک: رجیستری موبایل مسافری فقط در مبادی ورودی و به شکل حضوری انجام می‌شود

قرار است رجیستری موبایل به صورت آنلاین و امکان رجیستری تلفن همراه در دوران خاکستری و چند روز پس از ورود به کشور لغو شود. گمرک نیز امروز اعلام کرد که از ۱۲ مهرماه این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۰

قرار است رجیستری موبایل به صورت آنلاین و امکان رجیستری تلفن همراه در دوران خاکستری و چند روز پس از ورود به کشور لغو شود. گمرک نیز امروز اعلام کرد که از ۱۲ مهرماه این طرح اجرایی خواهد شد و رجیستری موبایل مسافری، صرفا در مبادی ورودی و حضوری خواهد بود و مسافران باید مدارک خرید را به همراه داشته باشند.

«روح اله لطیفی» سخنگوی گمرک کشور گفته بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مصوبه ۲۷ مرداد ماه و در راستای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات مسافرین ورودی برای رجیستری گوشی موبایل، اظهار و ثبت تلفن همراه مسافرین، صرفا در محل مبادی ورودی کشور و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام شود.

به نظر می‌رسد باید به زودی با این سایت خداحافظی کنیم چرا که رجیستری موبایل به صورت آنلاین به زودی لغو خواهد شد.

به گفته لطیفی برابر مندرجات متن مصوبه مذکور، پس از دوازدهم مهر ماه، هرگونه ثبت غیر حضوری موبایل مسافری و بعد از خروج از گمرکات اجرایی مبادی ورودی، توسط مسافرین ممانعت می‌شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک همچنین تاکید کرده که از ۱۲ مهر ماه کارشناسان گمرک در گیت‌های ورودی مبادی مربوطه حاضر خواهند شد و به ارائه خدمات و انجام تشریفات گمرکی براساس این مصوبه با  رعایت کامل مقررات خواهند پرداخت.

به گفته لطیفی مسافرین اسناد و مدارک خرید تلفن را با خود به همراه داشته باشند تا در صورت عدم وجود شناسه ارزش در سامانه ارزش گمرک همکاران گمرکی نسبت به پذیرش ارزش کالا و ادامه تشریفات گمرکی اقدام کنند تا پس از آن دفتر تعیین ارزش گمرک، تصمیمات لازم را اخذ کنند.

شایان ذکر است در راستای تغییر و تحولات قوانین گمرک پیرامون رجیستری موبایل، پیش‌تر گفته شده بود بر اساس دستورات جدید و اطلاعیه این سازمان، اظهار مسافری تلفن همراه (رجیستری) منوط به درج شماره سیم کارتی است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعالسازی آن اعم از صدور اولیه، IMSWAPS، انتقال مالکیت و … گذشته باشد.به نظر می‌رسد این دسته از اقدامات جدید برای مقابله با ثبت سیم‌کارت‌هایی بوده که بدون اطلاع خود مالک آنها و توسط سودجویان برای رجیستر کردن گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌شود.

در واقع به نظر می‌رسد با اجرا شدن همزمان این دو شرط جدید، امکان وارد کردن گوشی به صورت قاچاق (که پیش از این به صورت مسافری وارد می‌شد) به حداقل برسد، از آن سو با مشکلاتی که واردکنندگان برای واردات موبایل به کشور دارند و ناهماهنگی‌هایی که گمرک برای ترخیص کالاها دارد، این بیم می‌رود که قوانین جدید و کمبود کالا در بازار موبایل باعث انفجار مجدد قیمت موبایل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • hector_k2
    hector_k2 | ۹ مهر ۱۳۹۹

    یه گوشی مثل وان پلاس و یا پیکسل و یا خیلی از برند های دیگه وارد کننده رسمی نداره تو کشور و منی که پیکسل میخوام باید چیکار کنم ؟ چطوری باید این گوشی رو تهیه کنم ؟

  • Hosi
    Hosi | ۸ مهر ۱۳۹۹

    ادامه سیاست های ناکارآمد توسط مدیران نالایق یه امر عادی شده...

  • expire expre
    expire expre | ۸ مهر ۱۳۹۹

    تمام مشکلات حل شد اینقدر دقیق و قاطع برخورد میکنن و ابدا پارتی بازی و رانت وجود نداره

  • mikelestan
    mikelestan | ۸ مهر ۱۳۹۹

    ايده خيلي خوبيه قاچاق و راند از بين ميبره ضمن اينكه پولي كه من ميدم به شخص ميرصه نه ي دلال من ميرم مسافرت گوشيمم ميخرم ميارم همونجا رجيستر مي كنم منت دلال هم نميكشم تامام

  • mikelestan
    mikelestan | ۸ مهر ۱۳۹۹

    شايد يا اين حرف من همه مخالف باشن ولي الان دركش نمي كنند

مطالب پیشنهادی