ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله باج‌افزاری سیستم‌های ده‌ها بیمارستان را در آمریکا از کار انداخت

شبکه بهداشت و درمان «UHS» که با 400 بیمارستان و مرکز درمانی یکی از بزرگترین شبکه‌های ارائه دهنده خدمات درمانی در ایالات متحده است، دچار اختلال گسترده شده و گمان می‌رود ناشی از حمله باج‌افزاری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۹

شبکه بهداشت و درمان «UHS» که با 400 بیمارستان و مرکز درمانی یکی از بزرگترین شبکه‌های ارائه دهنده خدمات درمانی در ایالات متحده است، دچار اختلال گسترده شده و گمان می‌رود ناشی از حمله باج‌افزاری باشد.

در این حمله که یکی از بزرگترین حملات سایبری به سامانه‌های پزشکی به نظر می‌رسد باج افزارها مراکز بیمارستانی UHS در کالیفرنیا، فلوریدا، داکوتای شمالی، آریزونا و برخی ایالت‌های دیگر را هدف گرفته و باعث از کار افتادن سیستم‌های کامپیوتری این مراکز شدند.

پس از این حمله گسترده، کادر درمان در برخی از بیمارستان‌ها مجبور به استفاده از قلم و کاغذ شدند و اطلاعات بیماران را به صورت دستی وارد فرم‌ها کردند. شبکه بهداشت و درمان UHS، در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل مسایل امنیتی مجبور شده از روز یک شنبه صبح، خدمات خود را در برخی از بیمارستا‌ن‌ها به صورت آفلاین ارائه دهد.

در بیانیه منتشر شده، صحبتی از بدافزار یا باج افزار نشده است. به نظر نمی‌رسد داده‌های بیماران و کارمندان به خطر افتاده باشد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

«ما پروتکل‌های امنیتی گستردهای را در بخش فناوری اطلاعات پیاده سازی کرده‌ایم و با جدیت در تلاش هستیم که تا وضعیت امنیت داده‌‌ها را در سریع‌ترین زمان مورد بررسی قرار دهیم.»‌

به نظر می‌رسد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت مکرر مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند و اغلب این مراکز بهداشتی و درمانی آمادگی لازم برای رویارویی با چنین بحران‌هایی را ندارند. بیمارستان‌های انگلیس نیز در سال 2017 مورد حمله بدافزارها قرار گرفتند.

در اوایل ماه جاری، یکی از بیماران بستری بیمارستان دانشگاه دوسلدورف آلمان، در اثر حمله بدافزارها و مسدود شدن دسترسی به اطلاعات پزشکی، درگذشت. شاید این حادثه، نخستین مورد فوتی است که به دلیل حمله سایبری به یک بیمارستان ثبت می‌شود.

در برخی موارد، حتی گزارش شده که در اثر حمله سایبری، برخی بیماران مجبور به جابه‌جایی و بستری شدن در بیمارستان دیگری شده‌اند که همین مساله می‌تواند برای برخی بیماران خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد. باید دید چه هدفی در پشت چنین حملات سایبری وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی