ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساوندکلاود
تکنولوژی

آیا سرویس استریم موسیقی ساوندکلاود فیلتر شده است؟

ظاهرا باید ساوندکلاود را به لیست سرویس‌های فیلتر شده اضافه کرد. طی چند روز گذشته این سرویس پخش موسیقی از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. امروز با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۸

ظاهرا باید ساوندکلاود را به لیست سرویس‌های فیلتر شده اضافه کرد. طی چند روز گذشته این سرویس پخش موسیقی از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. امروز با نگاهی به شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید که تعدادی از کاربران درباره این موضوع اطلاع‌رسانی کرده‌ و گفته‌اند که حالا مثل سابق به این سرویس دسترسی ندارند.

کاربران در توییتر می‌گویند که برای دسترسی به ساوندکلاود نیازمند تغییر IP هستند و این در حالی است که تا پیش از این بدون محدودیت می‌توانستند از خدمات ساوندکلاود استفاده کنند.

کاربران ایرانی زمانی که یک سرویس یا اپلیکیشن از دسترس خارج می‌شود معمولا با این پرسش مواجه می‌شوند که مشکل از تحریم‌هاست یا فیلترینگ. با توجه به اینکه کاربران تا روزهای گذشته می‌توانستند از این پلتفرم استفاده کنند ولی حالا سایت ساوندکلاود با IP داخلی باز نمی‌شود، در نتیجه به احتمال زیاد قرعه به نام فیلترینگ افتاده است.

اما در صورتی که فیلترینگ قطعی باشد، این دومین باری است که شاهد مسدود شدن دسترسی به ساوندکلاود در کشور هستیم. اگر از کاربران قدیمی ساوندکلاود باشید، احتمالا مهر ماه ۹۶ را به خاطر دارید که این سرویس در ایران رفع فیلتر شد و از آن زمان تا امروز کاربران بدون محدودیت از آن استفاده می‌کردند.

ساوندکلاود یک پلتفرم اشتراک‌گذاری و استریم موسیقی و انتشار پادکست است که ۱۳ سال قدمت دارد و به نظر می‌رسد که حالا باید آن را هم به فهرست طویل و دراز سرویس‌های فیلتر شده در ایران اضافه کنیم؛ اتفاقی که قطعا برای فعالان عرصه موسیقی خوشحال‌کننده نیست.

تا این لحظه هنوز اظهار نظری رسمی در خصوص این موضوع منتشر نشده و تلاش دیجیاتو برای گفتگو با افراد آگاه تاکنون بی‌نتیجه بوده است. به محض انتشار جزییات بیشتر از این موضوع شما را با به‌روزرسانی خبر در جریان خواهیم گذاشت.

تا آن زمان، شما می‌توانید درباره وضعیت دسترسی خود به این سرویس، جزییات بیشتری را با دیجیاتو در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • mohammadhasani
    mohammadhasani | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

    بنظرم این سرویس فیلترنشده و یک سرویس دیگه ای رو جدیدن داره اضافه میکنه و بخاطر به روزرسانی این سرویس هستش که این منطقه از دسترس خارج شده است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی