ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی 5G
تکنولوژی

فرانسه فرکانس‌‌های 5G را برای استفاده اپراتورهای موبایل به مزایده گذاشت

فرانسه به تازگی مزایده فروش فرکانس‌های رادیویی برای استقرار شبکه فوق سریع 5G را آغاز کرده که برای دولت این کشور چندین میلیارد یورو درآمدزایی می‌کند. اپراتورهای این کشور به نام‌های «Orange» ،«SFR» ،«Bouygues Telecom» ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

فرانسه به تازگی مزایده فروش فرکانس‌های رادیویی برای استقرار شبکه فوق سریع 5G را آغاز کرده که برای دولت این کشور چندین میلیارد یورو درآمدزایی می‌کند.

اپراتورهای این کشور به نام‌های «Orange» ،«SFR» ،«Bouygues Telecom» و «Free» به دنبال بهر‌ه‌مندی از ۱۱ فرکانسی هستند که هم اکنون مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به کمک آن‌ها می‌خواهند تا اواخر سال جاری میلادی سرویس‌های 5G را در اختیار شماری از شهروندان فرانسه در شهرهای مختلف قرار دهند.

نسل پنجم تلفن همراه که جایگزین فناوری 4G محسوب می‌شود، سرعت انتقال دیتا بالاتری دارد و می‌تواند تغییرات زیادی در محصولات و سرویس‌های مختلف مانند ماشین‌های خودران و همچنین جراحی از راه دور ایجاد کند.

فرانسه در ابتدا قصد داشت این فرکانس‌ها را در ماه آوریل به فروش برساند، اما به علت شیوع ویروس کرونا و بحران ناشی از آن، چنین مزایده‌ای به تعویق افتاد. این کشور اروپایی در زمینه شبکه 5G نسبت به سایر کشورهای پیشرفته دنیا عملکرد کندتری دارد. در برخی کشورها کاربران به این شبکه دسترسی دارند که در این میان کره جنوبی و چین از سایر مناطق پیشرفته‌تر هستند.

فرانسه

بسیاری از کشورهای اروپایی سرویس‌های 5G را در اختیار کاربران قرار داده‌اند، با این حال هیچ کدام از آن‌ها به اندازه رقبای آسیایی خود پیشرفته نیستند. برخی از قانونگذاران و همچنین فعالان در فرانسه به دنبال جلوگیری از عرضه سرویس‌های 5G به علت مسائل زیست محیطی و نگرانی‌های سلامتی بودند، اما دولت «امانوئل مکرون» توجهی به این مسائل نمی‌کند.

مکرون اعلام کرده که فرانسه به سمت 5G حرکت می‌کند چرا که یک تغییر به سمت نوآوری است. دولت این کشور انتظار دارد با فروش این فرکانس‌ها حداقل ۲.۲ میلیارد یورو (۲.۶ میلیارد دلار) درآمد داشته باشد که با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر این درآمد، استقرار شبکه 5G برای صنعت فرانسه نیز بااهمیت است. مزایده فروش فرکانس‌ها در این کشور برای ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و پس از آن شاهد مزایده دوم خواهیم بود که جایگاه دقیق اپراتورها در هر باند را مشخص می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی