ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

مایکروسافت از سرفیس پرو X با پردازنده SQ2 مبتنی بر ARM رونمایی کرد

سرفیس پرو X با پردازنده SQ2 و سخت ‌افزار مطلوب جان تازه‌ای به ویندوز مبتنی بر ARM می‌بخشد. همانطور که انتظار داشتیم مایکروسافت امروز از نسخه جدید سرفیس پرو X با پردازنده SQ2 رونمایی کرد؛ تراشه‌ای مبتنی بر معماری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

سرفیس پرو X با پردازنده SQ2 و سخت ‌افزار مطلوب جان تازه‌ای به ویندوز مبتنی بر ARM می‌بخشد.

همانطور که انتظار داشتیم مایکروسافت امروز از نسخه جدید سرفیس پرو X با پردازنده SQ2 رونمایی کرد؛ تراشه‌ای مبتنی بر معماری ARM که در کنار مصرف بسیار پایین انرژی عملکرد را نیز تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

چپیست SQ2 در واقع با همکاری کوالکام و بر پایه پلتفرم اسنپدراگون 8cx Gen 2 5G ساخته شده اما از نسل پنجم شبکه پشتیبانی نمی‌کند. در کنار این پردازنده ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه SDD قابل تعویض نیز در نظر گرفته شده است. به لطف استفاده از تراشه ARM باتری دستگاه با یکبار شارژ تا ۱۵ ساعت انرژی را تامین می‌کند.

یکی از محدودیت‌های ویندوز مبتنی بر ARM عدم پشتیبانی از برنامه‌های با معماری ۶۴ بیتی بود اما مایکروسافت با توسعه شبیه‌سازی ویژه امکان اجرای این برنامه ها را فراهم خواهد کرد. با توجه به اینکه بسیاری از برنامه‌های پرکاربرد به نسخه ۶۴ بیتی کوچ کرده‌اند توسعه این شبیه‌ساز دامنه برنامه‌های سازگار با سرفیس پرو X و کارایی آن را بهبود خواهد بخشید.

نمایشگر دستگاه کماکان ۱۳ اینچی PixelSense است و رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی دارد. این پنل با قلم دیجیتال نیز سازگار است. در کناره‌های دستگاه نیز دو پورت USB-C، درگاه سرفیس کانکت و سیم کارت به چشم می‌خورد.

سرفیس پرو X جدید در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، آبی، قرمز و خاکستری به دست مشتریان خواهد رسید. پیش خرید این دستگاه از امروز آغاز شده و دو هفته دیگر عرضه آن با قیمت‌های زیر شروع خواهد شد:

  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD و ۸ گیگابایت رم: ۹۹۹ دلار
  • ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و ۸ گیگابایت رم: ۱۲۹۹دلار
  • ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت رم: ۱۴۹۹ دلار
  • ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت رم: ۱۷۹۹دلار
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی