ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت اپل از شرکت کانادایی به جرم فروش ۱۰۳ هزار آیفون، آیپد و اپل واچ بازیافتی

اپل شکایتی علیه شرکت بازیافت قطعات الکترونیکی کانادایی «Geep» مبنی بر فروش غیرقانونی 103845 دستگاه آیفون، آیپد و اپل واچ که قرار بود بازیافت شوند، تنظیم کرده است. شرکت بازیافت کانادایی ادعا می‌کند از این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

اپل شکایتی علیه شرکت بازیافت قطعات الکترونیکی کانادایی «Geep» مبنی بر فروش غیرقانونی 103845 دستگاه آیفون، آیپد و اپل واچ که قرار بود بازیافت شوند، تنظیم کرده است.

شرکت بازیافت کانادایی ادعا می‌کند از این موضوع بی‌اطلاع بوده و سه نفر از کارمندان شرکت، خودسرانه دست به چنین کاری زده‌اند. اما کوپرتینویی‌ها می‌گویند موضوع را بررسی کرده و ادعا می‌کنند سه کارمند فوق‌الذکر، از مدیران اجرایی شرکت کانادایی هستند نه کارمند معمولی. اپل در مورد این موضوع توضیح داد:

«شرکت کانادایی بازیافت، قضیه سرقت دستگاه‌ها را انکار نمی‌کند، اما با اطمینان کامل می‌گوید این کار توسط سه کارمند معمولی شرکت و به صورت خودسرانه انجام شده است. ولی ما معتقدیم که آن سه کارمند، از مدیران شرکت هستند.»

اپل مستندات خود را در مورد این موضوع جمع آوری کرده تا به دادگاه ارائه دهد. به نظر می‌رسد اپل به دنبال دریافت خسارت است و مدعی است پول حاصل از فروش تمامی دستگاه‌های فروخته شده به اضافه 31 میلیون دلار کانادا (23.3 میلیون دلار) باید به اپل به عنوان خسارت پرداخت شود.

از سوی دیگر، شرکت بازیافت کانادایی نیز می‌خواهد این قضیه را به گردن سه کارمند شرکت بیندازد تا مجبور به پرداخت خسارت نشود.

اپل پس از بررسی انبارهای شرکت بازیافت متوجه شد که برخی دستگاه‌ها در پروسه بازیافت قرار نمی‌گیرند. کوپرتینویی‌ها بعد از بررسی انبار، موضوع را دنبال کردند و پس از بررسی دقیق شماره سریال‌ها، متوجه شدند 18 درصد از دستگاه‌های ارسال شده برای بازیافت در شبکه چندین اپراتور استفاده می‌شوند.

باتوجه به اینکه آیپدها و اپل واچ‌های بازیافتی تنها از شبکه وای‌فای استفاده می‌کنند و در شبکه‌های دیگر قابل مشاهده نیستند، اپل ادعا می‌کند که تعداد دستگاه‌های فروخته شده توسط شرکت کانادایی احتمالا باید بیش از 103845 دستگاه باشد.

بی‌شک اپل از مواضع خود در این پرونده پایین نمی‌آید. باید ببینیم آیا شرکت بازیافت قطعات الکترونیکی کانادایی «Geep» در نهایت می‌پذیرد که سه نفر از مدیران مجموعه در این موضوع حضور داشته‌اند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی