ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

گوگل تسک و تقویم گوگل رسما با یکدیگر ادغام شدند

گوگل از سال گذشته در حال کار روی ادغام اپلیکیشن «Tasks» با تقویم (Google Calendar) در اندروید و iOS بوده است و اکنون اعلام کرده این قابلیت رسما اجرایی شده و طی هفته‌های آینده برای ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۰

گوگل از سال گذشته در حال کار روی ادغام اپلیکیشن «Tasks» با تقویم (Google Calendar) در اندروید و iOS بوده است و اکنون اعلام کرده این قابلیت رسما اجرایی شده و طی هفته‌های آینده برای تمام کاربران اندروید و iOS اعمال خواهد شد.

ادغام «تسک» قبلا به calendar.google.com یا نواری کناری جیمیل و درایو محدود شده بود. حالا طبق گفته 9to5google می‌توان در «تقویم گوگل» اندروید و iOS، وظایف را ایجاد و مشاهده کرد. قبلا این کار فقط در تقویم وب قابل انجام بود. افزودن وظایف به تقویم کارهایی که باید انجام شوند را به شما نشان داده برای انجام آن‌ها زمان و تاریخ اختصاص می‌دهد و کمک می‌کند تا کارهای مهم را به موقع انجام دهید.

حالا با کلیک روی Create FAB در گوشه پایین سمت چپ تقویم گوگل اندروید و iOS، یک دکمه جدید «Task» نمایان می‌شود. این دکمه در نزدیکی «Event» قرار دارد و «Reminder» و «Goal» با آن همراه شده است.

سپس کاربران برای ویرایش به صفحه‌ای کامل هدایت می‌شوند که شبیه ایجاد یک رویداد معمولی به علاوه گزینه‌های برای تعیین تاریخ و تکرار انجام آن کار است. همچنین می‌توانید حسابی که این وظیفه در آن نمایش داده می‌شود را به سرعت تغییر دهید و به آن جزئیات اضافه کنید. کشیدن صفحه به پایین به شما اجازه می‌دهد تا تقویم خود را برای برنامه‌ریزی بهتر، در پس زمینه مشاهده کنید.

قسمت دیگر این ادغام، مشاهده «Tasks» در اپلیکیشن تقویم گوگل و عدم نیاز به کلاینت مستقل برای اعلان‌ها و هشدارها است. این دسته در کشوی «Navigation» برای نمایش یا عدم نمایش، در صفحه اصلی نشان داده می‌شود.

گوگل تسک در تقویم گول از دیروز رسما اجرایی شده و طی هفته‌های آینده در هر دو سیستم‌عامل گوشی‌های همراه در دسترس خواهد بود و برای کاربران G Suite و کاربران جیمیل در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی