ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تهران یک هفته تعطیل شد

معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران آخرین جزئیات اعمال محدودیت های کرونایی در استان تهران برای یک هفته پیش رو را تشریح کرد. این محدودیت‌ها برای مشاغل از  تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مهر ماه اجرایی خواهد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۶

معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران آخرین جزئیات اعمال محدودیت های کرونایی در استان تهران برای یک هفته پیش رو را تشریح کرد. این محدودیت‌ها برای مشاغل از  تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مهر ماه اجرایی خواهد شد و امکان تمدید آن نیز بنا به گفته این مقام مسئول وجود دارد.

صبح امروز رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خواستار تعطیلی یک هفته‌ای برخی مشاغل با هدف مهار کرونا در پایتخت شد و حالا پس از ساعاتی به نظر می‌رسد که محدودیت‌های گسترده‌ای در تهران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است. زالی در نامه خود به استاندار تهران اعلام کرده بود که «برای چیره شدن بر این بیماری نوپدید و حل این چالش ملی، بدیهی است با تحلیل شرایط موجود و وضعیت این بیماری در سطح استان، استمرار اعمال محدودیت و تعطیلی مراکز متعاقبا اعلام خواهد شد.» زالی تاکید کرده بود که «اگر وضعیت تهران با همین شرایط ادامه یابد، باید منتظر افزایش ۳ تا ۵ برابری آمار مبتلایان کووید-۱۹ و ۱.۵ تا ۳ درصدی میزان مرگ و میر باشیم.»

حال «حمیدرضا گودرزی» معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران درباره مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که امروز به دستگاه های اجرایی ملی و استانی و نهادهای عمومی غیر دولتی از جمله شهرداری های مستقر در استان تهران ابلاغ شده است، گفته که در ابلاغ امروز با توجه به نامه نهم مهر ماه معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر اعمال محدودیت به تفکیک استان و شهرستان های هدف محدودیت و تعطیلی برخی مراکز به مدت یک هفته از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مهر ماه از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید شده است.

در این ابلاغیه دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبان سراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها، مساجد و مصلی ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی در این یک هفته تعطیل خواهند بود.

شایان ذکر است بار قبلی که بیشتر مراکز تهران تعطیل بود، سینماها مستثنی شد اما این بار استانداری تهران صراحتاً سینماهای تهران را تعطیل کرده است.

گفتنیست  برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی، ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه خانه ها و چایخانه ها، باغ وحش و شهر بازی ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی و همچنین عدم برگزاری نماز جمعه در این ابلاغیه مورد تاکید قرار گرفته است.

پس از گذر از خیز اول بیماری در اسفند ماه سال گذشته و خیز دوم در تیر ماه سال جاری در استان تهران، از اوایل شهریور ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در این استان مجددا روند صعودی به خود گرفته است و شیب صعودی موارد ابتلا و بستری در استان تهران به شکل نگران کننده ای در حال امتداد است.

وزارت بهداشت اعلام کرده  میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تهران ۴۶ درصد گزارش شده است که پایین تر از میانگین کشوری است. طبق آخرین اطلاعات دریافتی، بروز موارد مثبت بستری در استان تهران بالاتر از میانگین کشوری است و در حال حاضر تعداد ۴۶۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که تعداد ۹۱۲ نفر از این بیماران به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت های ویژه حضور دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    ترامپ که خودشم اوف شده آخه چه ربطی به اون داره؟

  • molavy
    molavy | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    به خاطر کرونا نیست، میخوان با ترامپ مذاکره کنند، نباید کسی بفهمه، رد گم کنیه

  • amin davari
    amin davari | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    تکلیف رستوران ها چیه؟

  • فرهاد
    فرهاد | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    ای بابا گفتیم شرکت تعطیل شد نمیریماا, کارمندارو تعطیل کنن مترو خلوت شه

مطالب پیشنهادی