ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آمریکا برای تحقق اهداف زیست محیطی باید تا سال 2050 تمامی خودروها را برقی کند

نتیجه یک تحقیق اخیر نشان می‌دهد اگر آمریکا بخواهد به توافق پاریس و اهداف آن پایبند باشد، باید هر چه سریع‌تر تولید میلیون‌ها دستگاه خودروی الکتریکی را آغاز کند. این تحقیق که توسط مهندسین دانشگاه ایالت تورنتو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

نتیجه یک تحقیق اخیر نشان می‌دهد اگر آمریکا بخواهد به توافق پاریس و اهداف آن پایبند باشد، باید هر چه سریع‌تر تولید میلیون‌ها دستگاه خودروی الکتریکی را آغاز کند.

این تحقیق که توسط مهندسین دانشگاه ایالت تورنتو انجام شده، بیانگر آن است 90 درصد از خودروهای سبک موجود در خیابان‌های آمریکا باید تا سال 2050 الکتریکی شوند تا بخش حمل و نقل این کشور با اهداف توافق پاریس هم‌راستا باقی بماند. شاید بدانید محدود کردن میزان گرمایش جهان حداکثر به میزان دو درجه سلسیوس یکی از اهداف اصلی این توافق بزرگ بین‌المللی است.

چنانچه قرار بر پایبندی به این توافق باشد، باید تمامی خودروهای جدید در ایالات متحده آمریکا از سال 2035 به بعد، با پیشرانه‌های کاملا الکتریکی به فروش برسند؛ امری که چندی پیش فرماندار کالیفرنیا یعنی آقای گوین نیوسام آن را در این ایالت الزامی کرد.

آنطور که در تحقیق مورد بحث اشاره شده، اگر همه ایالت‌ها مثل ایالت کالیفرنیا فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را از سال 2035 ممنوع کنند، تا سال 2050 تقریبا 350 میلیون خودروی الکتریکی در خیابان‌ها و جاده‌های آمریکا به تردد خواهند پرداخت.

هر چند برقی شدن خودروها می‌تواند به لحاظ زیست محیطی یک پدیده مثبت باشد، اما ممکن است باعث بروز چالش‌های دیگری شود. با فرض برطرف شدن مشکلات مربوط به فراهم نبودن زیرساخت‌ها و کمبود ایستگاه‌های شارژ، اگر همه خودروهای فروخته‌ شده برقی باشند، فشار مضاعفی به شبکه نیروی ایالات متحده تحمیل می‌شود. بر اساس محاسبات در این صورت معادل 41 درصد از میزان کل انرژی شبکه برق آمریکا در سال 2018 صرف شارژ باتری خودروهای الکتریکی شهروندان خواهد شد.

الکساندر میلانوف یکی از محققان این تحقیق گفته:

ما نیاز به گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی داریم. اما در عین حال باید واقع‌بین باشیم و بپذیریم که آنها به تنهایی کافی نیستند.

محققان بر این باور هستند که پایدارترین راه برای دستیابی به اهداف اقلیمی، کاهش وابستگی به خودروهای شخصی است. در دهه‌های پیش رو میانگین رفت و آمد با خودروها افزایش پیدا خواهد کرد، اما اگر میزان سفرهای شخصی در ارقام فعلی ثابت باقی بماند، در آن صورت با الکتریکی شدن 51 درصد از خودروهای حاضر در ایالات متحده، اهداف پیمان پاریس محقق می‌شود. به نظر می‌رسد تزریق سرمایه‌های هنگفت به سیستم حمل و نقل عمومی اصلی‌ترین راهکار در این زمینه باشد، سیستمی که البته با شیوع ویروس کرونا در حال از دست دادن کاربران است.

ناگفته نماند ایالات متحده قصد دارد در ماه نوامبر از پیمان پاریس به طور کامل خارج شود. اگر این اتفاق رخ دهد، رعایت تعهدات اقلیمی از سوی این کشور دیگر الزامی نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی