ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه اروپا: کاربران باید بتوانند اپ‌های از پیش نصب شده را حذف کنند

به تازگی اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا در حال کار روی پیشنهاداتی برای تاثیر روی شرکت‌های بزرگ فناوری است. یکی از این پیشنهادها، امکان حذف نرم‌افزارهای از پیش نصب شده روی گوشی ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۰۱:۵۷

به تازگی اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا در حال کار روی پیشنهاداتی برای تاثیر روی شرکت‌های بزرگ فناوری است. یکی از این پیشنهادها، امکان حذف نرم‌افزارهای از پیش نصب شده روی گوشی توسط کاربر است.

به گفته AndroidPolice این اقدامات بخشی از پیش‌نویس قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا است که فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ فناوری را هدف قرار داده و آن‌ها را ناعادلانه می‌خواند.

اتحادیه اروپا علاوه بر اجبار شرکت‌ها برای دسترسی به کاربران برای حذف نرم‌افزارهای از پیش نصب شده، اقدام دیگری که در نظر گرفته جلوگیری از فعالیت‌های «خود برتری» مانند رتبه‌بندی سرویس‌های رقیب و پایین‌تر از گوگل در جستجو است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این اسناد، بیانیه‌ای است که «نگهدارندگان» اطلاعات را از استفاده از اطلاعات شخصی افراد برای اهداف تجاری منع می‌کند؛ مگر اینکه شرکت‌ها اطلاعات را در اختیار «کاربران کسب‌وکارهایی که می‌خواهند در همان حوزه‌های تجاری فعالیت کنند» قرار دهند. این ممنوعیت استفاده انحصاری از اطلاعات می‌تواند برای همیشه جلوی جمع‌آوری اطلاعات کاربران را بگیرد.

هیچ‌یک از این اقدامات هنوز به رای‌گیری گذاشته نشده است و کمیته‌های پارلمانی برای ارائه آن‌ها تا قبل از پایان سال، لوایح آن‌ها را تدوین می‌کنند. به نظر می رسد که این خبر نشانه خوبی برای تایید خرید فیت‌بیت توسط گوگل به وسیله اتحادیه اروپا نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی