ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انرژی منازل در بریتانیا تا ۲۰۳۰ به صورت کامل از باد تامین می‌شود

دولت بریتانیا یکبار دیگر وعده داده سرمایه‌گذاری عظیمی در نیروگاه بادی دریایی انجام ‌دهد و انرژی تجدیدپذیر نیاز تمام خانه‌ها در این کشور به همراه اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی را تامین ‌کند. نخست وزیر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

دولت بریتانیا یکبار دیگر وعده داده سرمایه‌گذاری عظیمی در نیروگاه بادی دریایی انجام ‌دهد و انرژی تجدیدپذیر نیاز تمام خانه‌ها در این کشور به همراه اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی را تامین ‌کند.

نخست وزیر بریتانیا، بوریس جانسون در کنفرانس حزب محافظه‌کار اعلام کرد:

«انرژی کتری، ماشین لباسشویی، اجاق، وسایل نقلیه پلاگین هیبریدی و دستگاه‌های دیگر به صورت پاک و بدون هیچ مشکلی از نسیمی که در اطراف جزایر می‌وزد، تامین خواهد شد.»

بریتانیا برای دستیابی به این هدف باید حداقل از نیروگاه بادی دریایی ۴۰ گیگاوات انرژی تولید کند. دولت در مارس ۲۰۱۹ متعهد شده بود که ۳۰ گیگاوات انرژی توسط این نیروگاه‌ها تولید کند که البته در سال گذشته میلادی جانسون وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، این رقم را به ۴۰ گیگاوات افزایش می‌دهد.

با وجود پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات بریتانیا، شاهد اتفاقات مختلفی در این کشور و همچنین جهان بوده‌ایم که مهم‌ترین آن‌ها، شیوع ویروس کرونا است که اقتصاد تمام کشورها را با مشکل مواجه کرده. با این حال دولت بوریس جانسون همچنان می‌خواهد به وعده‌های خود در زمینه انرژی‌های پاک عمل کند.

نیروگاه بادی دریایی

طبق گفته نخست وزیر بریتانیا، دولت ۱۶۰ میلیون پوند (تقریبا ۲۰۷ میلیون دلار) در بنادر و کارخانه‌هایی که به دنبال توسعه نسل آینده توربین‌ها هستند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. جانسون قول داده که توربین‌های شناوری که بتوانند ۱ گیگاوات انرژی تولید کنند را تا سال ۲۰۳۰ مستقر خواهد کرد.

با وجود چنین موضوعی، طبق اعلام «Aurora Energy Research» برای دستیابی به این هدف باید نزدیک به ۵۰ میلیارد پوند سرمایه‌گذاری انجام داد. در حال حاضر دولت بریتانیا به حدود ۱۰ گیگاوات انرژی بادی دریایی دسترسی دارد، بنابراین برای افزایش آن به ۴۰ گیگاوات باید توربین‌های زیادی تولید کند.

با توجه به محاسبات انجام شده، دولت باید سالانه نزدیک به ۲۶۰ توربین نصب کند. دولت بریتانیا برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای برنامه‌های دیگری نیز دارد که برای مثال می‌توان به حمل و نقل توسط وسیله‌های هیدروژنی، فناوری‌های جذب کربن و همچنین شهرهای هوشمند اشاره کرد. این کشور می‌خواهد میزان تولید کربن را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی