ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کنده شدن سقف تسلا مدل Y صفر کیلومتر هنگام انتقال خودرو از نمایندگی به منزل مالک

یکی از انتقاداتی که همواره نسبت به محصولات تسلا مطرح می‌شود، شانسی بودن کیفیت مدل‌های تحویلی به مشتریان است! این امر سبب شده، برخی از تولیدات کمپانی بعضا با کیفیت ساخت بسیار ضعیف به دست ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

یکی از انتقاداتی که همواره نسبت به محصولات تسلا مطرح می‌شود، شانسی بودن کیفیت مدل‌های تحویلی به مشتریان است! این امر سبب شده، برخی از تولیدات کمپانی بعضا با کیفیت ساخت بسیار ضعیف به دست خریداران برسد.

در جدیدترین مورد این چنینی، ادعا شده سقف یک دستگاه تسلا مدل Y صفر کیلومتر، هنگام انتقال از نمایندگی فروش به خانه مالک، در نیمه‌های مسیر کنده شده است!

در پستی که یکی از کاربران ردیت (Reddit) منتشر کرده، وی گفته پس از دریافت خودرو از نمایندگی همه چیز عالی به نظر می‌رسیده، ولی حین حرکت در اتوبان به همراه پدرش، آنها صدای باد زیادی شنیده‌اند. این کاربر افزوده در ابتدا آنها فکر می‌کرده‌اند که این صدا مربوط به باز بودن احتمالی شیشه‌هاست، ولی بعد از تقریبا یک دقیقه شیشه پانورامیک سقف تسلا مدل Y ناگهان از جای خود جدا شده است.

این کاربر گفته بلافاصله با پدر خود به نمایندگی فروش تسلا بازگشته و مشکل را در میان گذاشته‌اند. پس از بررسی شرایط خودرو در نمایندگی، دلیل جدا شدن سقف آن عدم نصب صحیح یا درزگیری نامناسب اعلام شده است. او اضافه کرده نمایندگی تسلا پیشنهاد داده است مدل Y تحویلی به طور رایگان سرویس شده و ایراد آن برطرف شود، اما آنها کلا از خرید این خودرو منصرف شده‌اند؛ چرا که با چنین تجربه بدی پدر خانواده تصمیم گرفته خودروی دیگری را خریداری کند!

اگر ادعاهای این فرد صحت داشته باشد، بار دیگر فرایندهای نظارت و کنترل کیفی تسلا به شدت زیر سوال می‌رود. این نخستین باری نیست که خریداران کراس‌اوور تسلا مدل Y نسبت به کیفیت ساخت آن انتقاد می‌کنند. پیش‌تر هم چند تن از مالکین این خودرو مشکلاتی مثل وجود ذرات اضافی در زیر رنگ بدنه، خراشیدگی در قسمت‌های مختلف بیرونی و داخلی و همچنین هم‌تراز نبودن پنل‌های اتاق را رسانه‌ای کرده‌اند.

ناگفته نماند سری اول از نمونه‌های تولیدی مدل 3 هم از مشکلات کیفی متعددی رنج می‌بردند، اما تسلا به مرور توانست کیفیت ساخت را ارتقا داده و از شمار عیوب این سدان برقی بکاهد. جالب است بدانید که ایلان ماسک از تولید مدل 3 با عبارت «جهنم تولید انبوه» یاد می کند و معتقد است که مدیریت مسائل مربوط به تولید انبوه به مراتب دشوارتر از یافتن راه حل های نوین فنی و مهندسی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۹ مهر ۱۳۹۹

    باعث تاسفه که همچنان بعضی ها ماشینهای تسلا خریداری میکنن با وجود این همه مشکل که هر چند روز یک بار همه ی مدل هاش به مشکل میخورن ،،، برای خیلی ها ثابت شده که ایلان ماسک ایده پردازه شارلاتانی بیش نیست که اصلا هیچ قید و بندی به هیچ چیزی نداره فقط ایده رو میده هر چی بادا باد ،،، مثل مسائل دیگه ی آمریکا ،، آمریکایی ها به خورد مردم دادن که استیو جابز بعدی اومد ،،،، مردمشون هم زود باور و بی فکر

مطالب پیشنهادی