ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارکنان مایکروسافت برای همیشه دورکار شدند

شاید «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت دورکاری را شبیه خوابیدن سر کار بداند اما این شرکت با تغییر قوانین داخلی امکان دورکاری دائمی را برای کارکنانش فراهم کرده است. بخش عمده‌ای از کارکنان مایکروسافت از زمان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

شاید «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت دورکاری را شبیه خوابیدن سر کار بداند اما این شرکت با تغییر قوانین داخلی امکان دورکاری دائمی را برای کارکنانش فراهم کرده است.

بخش عمده‌ای از کارکنان مایکروسافت از زمان شیوع کرونا دورکار شده‌اند و ظاهرا نتایج این تغییر رویه برای ردموندی‌ها رضایت بخش بوده چرا که از دستورالعمل «فضای کار هیبرید» رونمایی کرده‌اند که حتی پس از بازگشایی دفاتر شرکت هم انعطاف پذیری بالایی را در انتخاب روش کار برای پرسنل فراهم می‌کند.

مایکروسافت حالا به پرسنل اجازه می‌دهد تا کمتر از ۵۰ درصد از هفته‌های کاری خود را دورکار باشند یا در صورت موافقت مدیران، به صورت دائم از مزایای دورکاری بهره ببرند. همچنین کارکنان در صورتی که موقعیتشان اجازه دهد، امکان جابجایی در آمریکا یا حتی مهاجرت به کشورهای دیگر را هم دارند.

هرچند این تغییر رویه با استقبال پرسنل مواجه می‌شود اما برخی از قوانین تعیین شده می‌تواند دست و پاگیر باشد. برای مثال آن دسته از کارکنانی که پروژه‌هایشان نیاز به حضور در آزمایشگاه‌های سخت افزار یا دسترسی به دیتاسنتر دارد و کسانی که نیاز به آموزش حضوری دارند، از این مزایا بهره کامل نخواهند برد.

این غول نرم‌افزاری هزینه خرید ابزارهای مورد نیاز برای دورکاری دائمی کارکنان را هم بر عهده گرفته اما هزینه جابجایی‌ها برعهده خود کارکنان است. یکی دیگر از تغییرات مهم ساعات کاری انعطاف پذیر بدون نیاز به موافقت مدیران و حتی کار به صورت پاره وقت در صورت جلب رضایت مدیر است.

کمپانی آمریکایی در حالی این تغییرات را در دستور کار قرار داد که پیش از الزامی شدن دورکاری در آمریکا به خاطر شیوع کرونا این اجازه را به کارکنانش داده بود و چندی پیش اعلام کرد تا اول اسفند دفاتر خود را به صورت کامل بازگشایی نخواهد کرد.

مایکروسافت تنها شرکتی نیست که امکان دورکاری دائمی را برای کارکنانش فراهم کرده و فیسبوک هم در نظر دارد طی دهه آینده نیمی از مشاغل را به صورت کامل دورکار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی