ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اطلاعات تازه از خودروی پرنده هیوندای؛ پروژه‌ای بزرگ برای شهرهای آینده

ایده خودروهای پرنده این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته و شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی آن را دنبال می‌کنند. هیوندای موتور یکی از این شرکت‌هاست که دی ماه گذشته با رونمایی از کانسپت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

ایده خودروهای پرنده این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته و شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی آن را دنبال می‌کنند. هیوندای موتور یکی از این شرکت‌هاست که دی ماه گذشته با رونمایی از کانسپت S-81 در CES تمایل خود را برای ورود به بازار نوظهور خودروهای پرنده نشان داد. خودرو پرنده هیوندای نشان از عزم راسخ این شرکت برای پیشرفت در صنعت حمل و نقل دارد.

حال با گذشت تقریبا یک سال این خودروساز کره‌ای پا را فراتر نهاده و اعلام کرده با جدیت تمام خواهان ساخت طیف گسترده‌ای از خودروهای پرنده در آینده نزدیک است. به گفته جایوون شین (Jaiwon Shin) مدیر دپارتمان سفرهای شهریِ هوایی هیوندای، مهندسین این کمپانی هم اکنون در حال کار روی مدل‌هایی هستند که توانایی حمل 5 یا 6 سرنشین را در داخل شهرها و یا سفرهای بین شهری خواهند داشت.

آقای شین وعده داده خودروهای پرنده هیوندای از سال 2028 راهی بازار خواهند شد. وی در اظهار نظری جالب گفته در آن زمان افرادی که همیشه در ترافیک خیابان‌ها گیر می‌افتادند، خواهند فهمید خودروهای پرنده تا چه حد مفید و مناسب هستند و آن موقع است که تقاضا برای این دسته از وسایل نقلیه به حد انفجار خواهد رسید.

صحبت‌های آقای شین به نوعی توسط شرکت مورگان استنلی تایید شده است. تحلیلگران این شرکت پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2040، ارزش بازار اتومبیل‌های پرنده به حدود 2.9 تریلیون دلار می‌رسد. البته این رقم در خوشبینانه‌ترین حالت محاسبه شده، هر چند در بدبینانه‌ترین حالت هم ارزش بازار خودروهای پرنده با رقم تخمینی 615 میلیارد دلار، قابل توجه بوده و برای شرکت‌ها وسوسه‌انگیز است.

بد نیست اشاره کنیم کانسپتی که هیوندای در نمایشگاه CES معرفی کرد، با همکاری اوبر توسعه یافته بود. به اعتقاد آقای شین اتومبیل‌های پرنده در ابتدا توسط رانندگان کنترل خواهند شد، اما از سال 2035 به بعد و با فراگیر شدن فناوری خودران، آنها دیگر نیازی به راننده یا خلبان نخواهند داشت.

خودروی پرنده هیوندای

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، خودروهای پرنده چالش‌های جدیدی را پیش روی شهروندان، خودروسازان و البته قانونگذاران خواهند گذاشت. از جمله اینکه هدایت این دسته از وسایل نقلیه نیازمند چه نوع گواهینامه‌ای است و چگونه می‌توان میزان حوادث و سوانح مرتبط را به حداقل رساند. بدیهی است برای پیشگیری از مزاحمت خودروهای پرنده برای هلی‌کوپترها و هواپیماها باید قوانین جدیدی تصویب شده و زیرساخت‌های مربوطه نیز گسترش پیدا کند.

مدیر دپارتمان سفرهای شهری هوایی هیوندای اضافه کرده برخی از خودروهای پرنده احتمالا تا سال 2023 معرفی خواهند شد، اما هیوندای تا زمان فراهم شدن زیرساخت‌ها و آمادگی ذهن شهروندان در حوالی سال 2028 منتظر خواهد ماند. آقای شین گفته هیوندای در تولید خودروهای پرنده بر فاکتورهایی چون هزینه، میزان صدای تولیدی و ایمنی تمرکز خواهد کرد. وی افزوده در کنار مدل‌های مخصوص حمل مسافر، هیوندای نسخه‌های اختصاصی برای حمل بار نیز توسعه خواهد داد. ظرفیت بار این نسخه‌ها حدود 300 کیلوگرم برآورد شده است.

شاید بدانید که کمپانی‌هایی مثل بوئینگ و ایرباس نیز برای ورود به بازار خودروهای پرنده دورخیز کرده‌اند. اما آقای شین معتقد است خودروسازان به خاطر شبکه بسیار گسترده‌تر و تجربه بالا در زمینه تولید انبوه، برگ برنده را در اختیار دارند. او در مصاحبه خود گفته هیوندای نمی‌خواهد در بازار خودروهای پرنده اولین باشد، ولی قصد دارد با محصولی مناسب وارد آن شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی