ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویرجین هایپرلوپ وان مرکز آزمایشی ۵۰۰ میلیون دلاری در ویرجینیای غربی می‌سازد

شرکت «ویرجین هایپرلوپ وان» از احداث مرکزی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در ایالت ویرجینیای غربی به منظور آزمایش، توسعه و قانونی کردن سیستم حمل‌ونقل سریع «هایپرلوپ» در ایالات متحده خبر داد. دولت فدرال آمریکا ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

شرکت «ویرجین هایپرلوپ وان» از احداث مرکزی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در ایالت ویرجینیای غربی به منظور آزمایش، توسعه و قانونی کردن سیستم حمل‌ونقل سریع «هایپرلوپ» در ایالات متحده خبر داد.

دولت فدرال آمریکا حدوداً سه ماه قبل مقدمات قانونمندسازی هایپرلوپ را فراهم کرد و شرکت‌هایی مثل هایپرلوپ وان را برای راه اندازی این سیستم حمل و نقل در ابعاد وسیع امیدوار کرد. این شرکت برای راه اندازی هایپرلوپ به میلیون‌ها دلار سرمایه، زمین کافی برای آزمایش و اثبات امن بودن این سیستم نیاز دارد.

«ریچارد برنسون»، مؤسس گروه ویرجین که شرکت هایپرلوپ وان را سال ۲۰۱۷ خریداری کرد، می‌گوید احداث مرکز آزمایشی در ایالت ویرجینیای غربی نقطه شروع راه اندازی این سیستم در ایالات متحده خواهد بود و مردم جهان را یک قدم دیگر به استفاده از این سیستم نزدیک‌تر می‌کند.

هفده ایالت برای میزبانی از اولین مرکز تصدیق هایپرلوپ با یکدیگر رقابت می‌کردند تا اینکه ویرجینیای غربی به عنوان ایالت مناسب برگزیده شد. ویرجین هایپرلوپ وان یک مرکز آزمایشی در صحرای لاس وگاس احداث کرده و کپسول بدون سرنشین را در تونل خلاء تا حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت آزمایش کرده است. این شرکت می‌گوید برای دستیابی به حداکثر سرعت هایپرلوپ که ۱۱۲۶ کیلومتر بر ساعت اعلام شده به ۲ کیلومتر مسیر بیشتر نیاز دارد.

ویرجین هایپرلوپ وان سال گذشته میلادی ۱۷۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرد که حداقل ۹۰ میلیون دلار آن توسط شرکت ترابری اماراتی «DP World» تأمین شده است. این شرکت در گذشته ۲۵ میلیون دلار دیگر نیز در ویرجین هایپرلوپ وان سرمایه گذاری کرده و دو صندلی در هیئت مدیره در اختیار دارد.

ویرجین هایپرلوپ وان می‌خواهد اولین هایپرلوپ را نه در ایالات متحده که در هندوستان راه اندازی کند. این شرکت با راه اندازی این سیستم در غرب ایالت «مهاراشتر» هند در پی معرفی اولین هایپرلوپ ایمن برای حمل سرنشینان انسانی است.

ویرجین هایپرلوپ وان می‌گوید اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین هایپرلوپ سال ۲۰۳۰ به بهره برداری تجاری خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی