ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس، اسکنر LiDAR و سایر مشخصات

به‌روزرسانی: آخرین اخبار و بررسی‌های آیفون ۱۲ انتظارها به پایان رسید و اپل جدیدترین گوشی‌های خود را معرفی کرد که آیفون 12 پرو و پرو مکس با مشخصات فنی قدرتمند و قابلیت‌های جذاب بهترین آن‌ها محسوب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۳

به‌روزرسانی: آخرین اخبار و بررسی‌های آیفون ۱۲

انتظارها به پایان رسید و اپل جدیدترین گوشی‌های خود را معرفی کرد که آیفون 12 پرو و پرو مکس با مشخصات فنی قدرتمند و قابلیت‌های جذاب بهترین آن‌ها محسوب می‌شوند.

همانطور که انتظار داشتیم اپل در مراسم «Hi, Speed» از چهار گوشی سری آیفون ۱۲ رونمایی کرد که با وجود شباهت‌ها، تفاوت‌های زیادی نیز با یکدیگر دارند. گران‌ترین مدل‌های این محصولات با نام‌های آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس وارد بازار می‌شوند که در مقایسه با برادران خود به قابلیت‌های بیشتری مجهز شده‌اند.

آیفون 12 پرو

طراحی نسل جدید گوشی‌های اپل در مقایسه با گذشته تغییرات کمی را تجربه کرده‌ که برای مثال می‌توان به لبه‌های تخت مشابه با آیفون ۴ اشاره کرد. بریدگی نمایشگر این محصولات نسبت به گذشته تغییری نداشته و همچنان روی پنل پشتی آن‌ها شاهد قرارگیری ماژول مربعی شکل برای میزبانی دوربین اصلی هستیم. اپل برای این گوشی‌های هوشمند بجای فریم آلومینیومی آیفون ۱۲، از فریم با جنس فولاد ضد زنگ استفاده کرده است.

این گوشی هوشمند اپل به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED از نوع Super Retina XDR مجهز شده و با فناوری «Ceramic Shield» که با همکاری کورنینگ توسعه پیدا کرده، مقاومت بالایی در برابر خط و خش و سقوط از خود نشان می‌دهد. رزولوشن این نمایشگر برابر ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل است و حداکثر روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد.

این دستگاه از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و در برخی بازارها کاربران علاوه بر فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز، به موج میلی‌متری نیز دسترسی دارند که برای مثال می‌توان به ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

آیفون ۱۲ پرو

شبکه 5G سرعت بسیار بالاتری را در مقایسه با شبکه 4G در اختیار کاربران قرار می‌دهد و تاخیر کمتری دارد. این دستگاه مانند سایر گوشی‌های این سری از قابلیتی برای سوییچ خودکار میان شبکه‌های 4G و 5G بهره می‌برد که باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش شارژدهی باتری آن‌ می‌شود.

علاوه بر پشتیبانی از شبکه 5G، چیپست A14 Bionic مورد استفاده در این گوشی هوشمند نیز یکی از پیشرفت‌های مهم آن نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود. این پردازنده ۵ نانومتری که در آیپد ایر ۴ نیز مورد استفاده قرار گرفته، قدرت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و عملکرد بهتری نسبت به رقبای اندرویدی خود دارد. این چیپست از ۶ هسته پردازشی و GPU با ۴ هسته بهره می‌برد.

آیفون ۱۲ پرو

این گوشی از دوربین اصلی سه‌گانه به همراه اسکنر LiDAR که در آیپد پرو ۲۰۲۰ نیز حضور دارد، بهره می‌برد. آیفون ۱۲ پرو به دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد، اولترا واید و تله فوتو مجهز شده و قابلیت زوم اپتیکال ۴ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی هوشمند به همراه نسخه پرو مکس به دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند.

اپل برای گوشی‌های سری پرو از یک قابلیت جدید به نام «Apple ProRAW» رونمایی کرد که در آینده در اختیار کاربران این گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد. این ویژگی از قابلیت‌هایی مانند دیپ فیوژن و HDR هوشمند به همراه انعطاف‌پذیری تصاویر RAW بهره می‌برد.

عملکرد فیس آیدی در آیفون ۱۲ پرو مکس بهبود پیدا کرده و علاوه بر دقت بالاتر، سرعت بیشتری در شناسایی چهره کاربران نیز دارد. اپل درباره ظرفیت باتری این دستگاه اطلاعاتی منتشر نکرده با این حال انتظار می‌رود به یک باتری ۲۷۷۵ میلی آمپر ساعتی مجهز شده باشد. این گوشی هوشمند مانند برادران خود بدون آداپتور و هدفون در جعبه خود وارد بازار می‌شود. این گوشی هوشمند مانند سایر اعضای سری آیفون ۱۲ از شارژر وایرلس جدید «MegaSafe» سازنده خود پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه در نسخه پایه از ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برد و با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد، ضمنا می‌توان آن را در مدل‌های مجهز به ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز سفارش دارد. آیفون ۱۲ پرو در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

آیفون ۱۲ پرو مکس

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی مجهز شده و به علت استفاده از نمایشگر بزرگتر نسبت به برادر خود، باتری بزرگتری دارد با این حال اپل اشاره‌ای به ظرفیت آن نکرده اما انتظار می‌رود یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی داشته باشد. رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه برابر ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل بوده و حداکثر روشنایی برابر ۱۲۰۰ نیت دارد.

آیفون ۱۲ پرو مکس نیز مانند سایر گوشی‌های این سری به چیپست A14 Bionic مجهز شده و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. روی پنل این گوشی هوشمند دوربین اصلی سه‌گانه به همراه اسکنر LiDAR قرار گرفته که قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این دستگاه از سنسور واید بزرگی بهره می‌برد که با دریچه دیافراگم f/1.6، تا ۸۷ درصد عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف دارد و مانند سایر اعضای این خانواده دارای قابلیت‌های دیپ فیوژن به همراه Smart HDR 3 و حالت شب بهبودیافته است. تمام دوربین‌های این گوشی هوشمند و برادر کوچکترش شامل دوربین سلفی و دوربین‌های زوم از حالت شب پشتیبانی می‌کنند. این گوشی هوشمند به سیستم لرزشگیر اپتیکال مخصوصی مجهز شده که در مقایسه با گذشته عملکرد بهتری دارد.

گوشی‌های سری آیفون ۱۲ قادر به ضبط ویدیوهای HDR هستند و از ضبط مستقیم درون دالبی ویژن HDR نیز پشتیبانی می‌کنند.

این گوشی هوشمند غول‌پیکر در نسخه پایه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر ۱۰۹۹ دلار دارد و در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. کاربران می‌توانند آیفون ۱۲ پرو مکس را در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی سفارش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • esmail hasany
    esmail hasany | ۲۳ مهر ۱۳۹۹

    مسخره رو درآوردم لبه تخت بود گرد کردن دوباره تخت کردن
    رابط کاربری سیاه بود سفیدش کردن دوباره سیاهش کردن
    حالا میخوان چی را برگردونند

  • Ali Ebadi
    Ali Ebadi | ۲۲ مهر ۱۳۹۹

    اولین سامسونگ s30 هست قطعا که لبه های تخت استفاده می‌کنه البته مثل همیشه منکر کپی از اپل خواهد شد????

  • afg
    afg | ۲۲ مهر ۱۳۹۹

    خو دیگه یواش یواش همه گوشیا لبه هاشون تخت میشه ???

مطالب پیشنهادی