ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رنو ناجی مرسدس بنز خواهد شد؛ دردسر تازه خودروسازان آلمانی برای رعایت استانداردهای اروپا

شرکت فرانسوی رنو توانسته به راحتی به اهداف خود در زمینه میزان تولید گازهای گلخانه‌ای همچون CO2 در سال 2020 برسد و به همین دلیل امکان کمک رسانی به دیگر خودروسازانی که در حال حاضر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

شرکت فرانسوی رنو توانسته به راحتی به اهداف خود در زمینه میزان تولید گازهای گلخانه‌ای همچون CO2 در سال 2020 برسد و به همین دلیل امکان کمک رسانی به دیگر خودروسازانی که در حال حاضر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند را دارد.

به تازگی ماتیاس اشمیت، یکی از محققان فعال در حوزه صنعت خودروسازی، به اسنادی از کمیسیون‌های اتحادیه اروپا دست پیدا کرده که مطابق با آن ها رنو در خواست به اشتراک گذاری میانگین تولید گازهای گلخانه‌ای خود با دیگر شرکت‌های خودروسازی را مطرح کرده است. این درخواست طبق ماده 6 آیین نامه خودروهای سواری اتحادیه اروپا با شماره 2019/631 مطرح شده است.

به بیان ساده‌تر، رنو توانسته با اختلاف بسیار زیاد به اهداف و قوانین اتحادیه اروپا دست پیدا کند و به همین دلیل خواستار آن شده که مطابق قانون اعتبار آلایندگی خود را به دیگر خودروسازان بفروشد. پیش از این شرکت تسلا نیز اعتبار آلایندگی خود را به شرکت فیات کرایسلر فروخته بود زیرا این شرکت نمی‌توانست به مقدار مجاز تولید گازهای گلخانه‌ای CO2 دست پیدا کند.

طبق گزارشات فروش، شرکت رنو توانسته بیشترین خودروی برقی را در بخش غربی اروپا به فروش برساند. این شرکت تنها در ماه آگوست توانسته 51.200 دستگاه خودروی برقی را به دست مشتریان خود برساند.

حال دیگر شرکت‌های خودروسازی در اروپا باید تا 18 نوامبر علاقه مندی خود را به انجام این کار اعلام کنند تا مشخص شود که میزان میانگین تولید گازهای گلخانه ای دقیق شرکت رنو در سال 2020 مشخص شود.

رنو مگان 2020

رنو پیش از این قصد داشت در راستای توافق نامه‌ای که با شرکای تجاری خود یعنی نیسان و میتسوبیشی بسته به طور مشترک میزان تولید گازهای گلخانه‌ای CO2 را به اتحادیه اروپا اعلام کنند.

اما با توجه با اتفاقات و حواشی گسترده‌ای که پس از دستگیری کارلوس گون برزیلی برای این شراکت به وجود آمد و باعث یک چالش مدیریتی عظیم در این گروه خودروسازی شد رنو تصمیم گرفت به عنوان یک شرکت مستقل تولید CO2 را به اتحادیه اروپا اعلام کند.

شنیده ها حاکی از آن است که رنو قصد دارد با شرکت دایملر آلمان که شرکت مادر مرسدس بنز است توافق نامه‌ای را به امضا برساند. به احتمال قوی مرسدس بنز نمی‌تواند میزان تولید CO2 خود را در سال 2020 در حد مجاز نگه دارد و برای دوری از جریمه سنگین اتحادیه اروپا دست به دامن دیگر شرکت‌های خودروسازی همچون رنو شده است.

renault-zoe-2019 (7)

خودروسازان آلمانی به علت تولید و فروش بالای خودروهای بنزین سوز و دیزلی به سختی می‌توانند به قوانین سفت و سخت اتحادیه اروپا پایبند بمانند. در یک نمونه دیگر اشتراک گذاری تولید گازهای گلخانه‌ای، شرکت سایک چین به عنوان شرکت مادر MG به گروه خودروسازی فولکس واگن برای رسیدن به حد مجاز کمک کرده است.

همکاری MG و فولکس واگن تا سال 2022 ادامه خواهد داشت تا فروش محصولات برقی فولکس واگن به رقم مطلوب برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۵ مهر ۱۳۹۹

    داداش، کربن داری؟

مطالب پیشنهادی