ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر SR Display سونی محتوای ۳ بعدی را بدون عینک نمایش می‌دهد

این روزها عملا تلویزیون‌های سه بعدی قدیمی جذابیت چندانی برای کاربران ندارند؛ اما نمایشگری که بتواند تصاویر سه بعدی را به صورت واقعی‌تر و بدون نیاز به استفاده از عینک سه بعدی یا هدست واقعیت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۳

این روزها عملا تلویزیون‌های سه بعدی قدیمی جذابیت چندانی برای کاربران ندارند؛ اما نمایشگری که بتواند تصاویر سه بعدی را به صورت واقعی‌تر و بدون نیاز به استفاده از عینک سه بعدی یا هدست واقعیت مجازی ارائه دهد، محصولی متفاوت خواهد بود. سونی قصد دارد نمایشگر جدیدش را با استفاده از همین فناوری با قیمت 5000 دلار عرضه کند.

«نمایشگر SR» سونی (Spatial Reality Display)، با فناوری ردیابی حرکات چشم به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به استفاده از عینک یا هدست‌های واقعیت مجازی، اجسام را به صورت سه بعدی مشاهده کنند. تصاویری که نمایشگر ارائه می‌دهد بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت هستند.

سونی برای نخستین بار نمایشگر SR Display را در نمایشگاه «CES» امسال با نام «Eye-Sensing Light Field Display» به نمایش گذاشت. نمایشگری 15.6 اینچی LCD‌ با رزولوشن 4K‌ که مجهز به حسگر ردیابی چشم و همچنین ردیابی موقعیت مکانی کاربر است. سرعت عمل نمایشگر در ردیابی چشم بسیار بالا است.

روی LCD نمایشگر نیز لنز میکرو اپتیکالی قرار گرفته که صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم می‌کند تا نیمی از آن برای ردیابی چشم چپ و نیمی دیگر برای ردیابی حرکات چشم راست به کار برده ‌شده و برجسته بینی یا استریوسکوپی تصویر به خوبی به نمایش گذاشته شود.  ‌

نمایشگر SR برای پردازش تصاویر از پردازنده اینتل Core i7 و پردازنده گرافیکی انویدیا RTX 2070 Super کمک می‌گیرد. در حالیکه قیمت نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 4K استارتاپ Looking Glasst  حدود 3000 دلار است، نمایشگر سونی قرار است با قیمت 5000 دلار، دوم آذرماه به بازار عرضه شود.

سونی ادعا می‌کند ترکیب دوربین ردیابی چشم و چهره با سرعت بالا در کنار به‌کارگیری الگوریتم‌های بلادرنگ و قوی و همچنین استفاده از لنزهای عدسی بسیار دقیق، باعث شده که وضوح تصویر نمایشگر از هر نمایشگر دیگری بهتر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ezio_71
    ezio_71 | ۲۶ مهر ۱۳۹۹

    تی ‌وی فقط سونی

  • Nnb
    Nnb | ۲۵ مهر ۱۳۹۹

    سونی همچنان به پیشرفت ادامه میدهد!

مطالب پیشنهادی