ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر و کاخ سفید هک اکانت ترامپ با حدس پسورد را تکذیب کردند

توییتر و کاخ سفید ادعاهای یک محقق امنیتی هلندی در مورد هک حساب کاربری ترامپ در توییتر از طریق حدس رمز عبور «maga2020» را تکذیب کرده‌اند. یک محقق امنیتی به نام «Victor Gevers» به تازگی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

توییتر و کاخ سفید ادعاهای یک محقق امنیتی هلندی در مورد هک حساب کاربری ترامپ در توییتر از طریق حدس رمز عبور «maga2020» را تکذیب کرده‌اند.

یک محقق امنیتی به نام «Victor Gevers» به تازگی مدعی شده از طریق حدس رمزعبور ترامپ و بدون نیاز به عبور از سد تایید هویت ۲ مرحله‌ای توانسته اکانت توییتر ترامپ را هک کند. وی مدعی است این رمز maga2020 بوده که شعار تبلیغاتی کمپین انتخاباتی ترامپ است. این ادعا در محافل خبری جنجالی به پا کرده بود حالا اما صحت آن از سوی توییتر و کاخ سفید رد شده است. سخنگوی توییتر در اینباره گفته:

«شواهدی را که نشانه اثبات این ادعا باشد، مشاهده نکرده‌ایم. ما برای گروه معینی از اکانت‌های توییتری سرشناس و مرتبط به انتخابات از جمله شعبات فدرال دولت معیارهای امنیتی را پیاده‌سازی کرده‌ایم.»

«جاد دیر»، معاون سخنگوی کاخ سفید هم با اشاره به اینکه درباره فرایندهای امنیتی حساب‌های کاربری رییس جمهور در شبکه‌های اجتماعی نظر نمی‌دهد تنها به ذکر این نکته اکتفا کرد که ادعای محقق مذکور کاملا بی اساس است.

Gevers در زمینه امنیت سایبری کارشناس شناخته شده‌ای است و از سال ۲۰۱۷ در سایت‌های مختلف به گفته‌های وی استناد می‌شود. وی در حال حاضر به عنوان محقق در بنیاد GDI فعالیت داشته و ریاست «موسسه افشای آسیب پذیری هلند» را بر عهده دارد. وی مدعی است در پنجمین تلاش خود توانسته وارد حساب توییتر ترامپ شود و بدون سوءاستفاده از آن سعی کرده آسیب پذیری صفحه را به گوش مسئولان کاخ سفید و توییتر برساند.

توییتر به روشنی مشخص نکرده برای جلوگیری از هک اکانت‌های سرشناس چه معیارهایی را اتخاذ کرده اما پس از هک چند حساب مشهور در ماه سپتامبر استفاده از پسوردهای قوی را الزامی کرده و کاربران را به استفاده از تایید هویت دو مرحله‌ای تشویق می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی