ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میت ۴۰ پرو در صدر بنچمارک هوش مصنوعی موبایل‌ها قرار گرفت

میت ۴۰ پرو با پردازنده قدرتمند کرین ۹۰۰۰ توانسته از نظر بنچمارک هوش مصنوعی در صدر گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد. سری میت ۴۰ شامل نسخه‌های معمولی، پرو، پرو پلاس و پورشه دیزاین است که از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

میت ۴۰ پرو با پردازنده قدرتمند کرین ۹۰۰۰ توانسته از نظر بنچمارک هوش مصنوعی در صدر گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد.

سری میت ۴۰ شامل نسخه‌های معمولی، پرو، پرو پلاس و پورشه دیزاین است که از این میان میت ۴۰ پرو رفته رفته در حال تسخیر رتبه اول بنچمارک‌های مختلف است و پس از قرار گرفتن در رتبه اول DxOMark حالا بیشترین امتیاز را از پلتفرم AI Benchmark نیز به دست آورده است.

این عملکرد درخشان مدیون چیپست ۵ نانومتری کرین ۹۰۰۰ است که از یک هسته کورتکس A77 با فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز، ۳ هسته A77 با فرکانس ۲.۵۴ گیگاهرتز و ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز بهره می‌برد. این چیپست ۱۵.۳ میلیارد ترانزیستوری با پردازشگر ۲۴ هسته‌ای Mali-G78 محاسبات گرافیکی را هم با بالاترین سرعت انجام می‌دهد.

هواوی مدعی است کرین ۹۰۰۰ با اختلاف قوی‌ترین پردازنده دنیای موبایل در بازار است که ۳۰ درصد بیشتر از اپل A14 ترانزیستور در خود جای داده و پردازنده آن از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس ۱۰ درصد سریعتر است.

همانطور که در تصویر فوق می‌بینید میت ۴۰ پرو با ۸ گیگابایت رم ۲۱۶.۶ امتیاز کسب کرده که به مراتب از امتیازهای ردمی K30 الترا و iQOO Z1 مجهز به چیپست دیمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس در رده‌های دوم و سوم بیشتر است. بر اساس برآوردهای این بنچمارک میت ۴۰ پرو از نظر هوش مصنوعی ۶۰ درصد از نزدیکترین رقبایش در دنیای اندروید قوی‌تر است.

بخش مهمی از این امتیاز مدیون واحد پردازش عصبی یا NPU است که پردازش‌های هوش مصنوعی را مدیریت می‌کند. به گفته هواوی کرین ۹۰۰۰ از نظر کارایی و بازدهی NPU حدود ۲۴۰ درصد از اسنپدراگون ۸۶۵ قوی‌تر است و مودم آن هم ۲ برابر سریعتر از اسنپدراگون X55 5G داده‌ها را در شبکه دانلود می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Saeed Majdi
    Saeed Majdi | ۶ آبان ۱۳۹۹

    به نظر من این گوشی از همه لحاظ فوق العاده هستش، این اعداد و ارقامی که به دست اومده در تست های بنچمارک های مختلف واقعاً خارق العادس، خیلی دوس دارم زودتر در عمل مقایسه ایی بین این گوشی و پرچم دارهای برندهای دیگه انجام بشه و تفاوت فاحش رو اونجا ببینیم... بی صبرانه منتظر هستم.?

  • i.Mehdii
    i.Mehdii | ۶ آبان ۱۳۹۹

    شاید نظر خیلی ها این باشه که چون فروشگاه گوگل نداره ارزش خرید نداره ولی اونقدر امکانات و کیفیت و‌کارایی داره که اصلا به چشم نمیاد در صورتی که نداشتن گوگل ضعف به حساب نمیاد وقتی فروشگاه اپ گالری هر روز داره کاملتر میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی