ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش شدید ارزش سهام اینتل در پی انتشار گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۰

شیوع ویروس کرونا تاثیرات مختلفی روی گزارش مالی سه ماهه سوم اینتل داشته که البته در نهایت باعث افت ۱۲ درصدی ارزش سهام این کمپانی شده است. با شیوع کرونا، فروش لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها افزایش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

شیوع ویروس کرونا تاثیرات مختلفی روی گزارش مالی سه ماهه سوم اینتل داشته که البته در نهایت باعث افت ۱۲ درصدی ارزش سهام این کمپانی شده است.

با شیوع کرونا، فروش لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها افزایش داشته که باعث شده کسب و کار کامپیوتر اینتل رشد ۱ درصدی را تجربه کند، با این حال درآمد بخش دیتاسنتر این کمپانی کاهش ۷ درصدی در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ داشته است.

این بخش از اینتل در سه ماهه اول ۲۰۲۰ رشد بیش از ۴۰ درصدی را تجربه کرد، با این حال طبق گفته «گلدمن ساکس»، این کمپانی وارد دوره‌ای شده که باید این رشد بالا را پشت سر بگذارد و در سه ماهه چهارم امسال نیز با کاهش درآمد این بخش مواجه خواهد شد.

واحد سازمانی و دولتی بیشترین تاثیر را روی درآمد بخش دیتاسنتر داشته‌اند چرا که با کاهش ۴۷ درصدی درآمد مواجه شده است. با انتشار این گزارش از سوی این غول فناوری آمریکایی، ارزش سهام آن کاهش ۱۲ درصدی را تجربه کرد. در این بازه زمانی این کمپانی درآمدی برابر ۱۸.۳ میلیارد دلار داشته که نسبت به پیش‌بینی ۱۸.۲۶ میلیارد دلاری بالاتر است.

اینتل

این کمپانی انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی درآمدی برابر ۷۵.۳ میلیارد دلار داشته باشد که بیشتر از پیش‌بینی قبلی مبنی بر درآمد ۷۵ میلیارد دلاری است. این شرکت همچنین میزان سود سالانه سهام خود را از ۴.۸۵ دلار به ۴.۹۰ دلار نیز افزایش داده است.

با وجود چنین مواردی، عملکرد ضعیف بخش دیتاسنتر تا سه ماهه چهارم امسال ادامه خواهد داشت و طبق پیش‌بینی این کمپانی، شاهد کاهش ۲۵ درصدی درآمد این بخش خواهیم بود. گلدمن ساکس در یادداشتی به نگرانی‌های اینتل درباره موقعیت خود در بازار پردازنده‌ها و همچنین حاشیه سود اشاره کرده است.

گلدمن ساکس قیمت سهام این کمپانی را ۴۶ دلار پیش‌بینی کرده که فاصله تقریبا کمی با ارزش کنونی سهام آن دارد. به تازگی این شرکت از فروش بخش حافظه فلش خود به SK Hynix خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی