ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه اروپا روسیه را به اتهام هک پارلمان آلمان در سال ۲۰۱۵ تحریم کرد

اتحادیه اروپا روسیه را به دلیل دست داشتن در حمله سایبری به پارلمان آلمان در سال ۲۰۱۵ تحریم کرد. اتحادیه اروپا تحریم‌ها را علیه اداره اصلی اطلاعات روسیه موسوم به GRU وابسته به ارتش روسیه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

اتحادیه اروپا روسیه را به دلیل دست داشتن در حمله سایبری به پارلمان آلمان در سال ۲۰۱۵ تحریم کرد.

اتحادیه اروپا تحریم‌ها را علیه اداره اصلی اطلاعات روسیه موسوم به GRU وابسته به ارتش روسیه و دو نفر از افسران آن به نام‌های Dmitry Badin و Igor Kostyukov وضع کرده است. مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند Badin عضو یکی از تیم‌های اطلاعاتی ارتش روسیه بوده که سال ۲۰۱۵ پارلمان اروپا را هک کرده است.

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حمله سایبری سیستم اطلاعاتی پارلمان [آلمان] را هدف قرار داد و برای چند روز عملکرد آن را مختل کرد. در پی این حمله میزان قابل توجهی داده به سرقت رفت و ایمیل‌های چندین عضو پارلمان و همچنین آنگلا مرکل [صدراعظم آلمان] تحت تأثیر قرار گرفتند.»

اتحادیه اروپا، Kostyukov، رییس آژانس GRU را نیز تحریم کرد. مقامات اروپایی می‌گویند این فرد فرماندهی واحدی نظامی به نام Military Unit 26165 را بر عهده دارد که محققان امنیتی از آن به عنوان گروه هک APT28, Fancy Bear, Sofacy یا Strontium یاد می‌کنند.

مقامات آلمان از اوایل سال ۲۰۲۰ و با شکایت علیه Badin در تلاش بودند تا اتحادیه اروپا را به تحریم کردن روسیه به دلیل نقش داشتن در حمله سایبری به پارلمان این کشور در سال ۲۰۱۵ متقاعد کنند. مقامات روسیه می‌گویند آلمان هیچ گاه سندی دال بر نقش داشتن Badin در این حمله ارائه نکرده است.

وزارت دادگستری آمریکا اوایل ماه جاری میلادی Badin را به دلیل عضویت در APT28 و نقش داشتن در حمله سایبری علیه سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا)، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) و دست داشتن در پخش اطلاعات سیاسی جعلی در آمریکا متهم شناخت.

اتحادیه اروپا با این تصمیم هکرهای روسیه را برای دومین مرتبه در سال ۲۰۲۰ تحریم کرد. این اتحادیه مرداد ماه امسال چهار نفر از افسران GRU را به خاطر تلاش برای هک شبکه وای فای سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تحریم کرد. تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و ضبط دارایی‌ها شده و شهروندان و کسب‌وکارهای اروپایی را از مراوده تجاری با نهادهای تحت تحریم منع می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی