ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه سرعت آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۱ پرو در دیجیاتو

آیفون ۱۲ پرو (جعبه‌گشایی دیجیاتو) با چیپست جدید A14 بایونیک با لیتوگرافی ۵ نانومتری و ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور به بازار عرضه شده است. خواندن این اعداد علاوه بر شاهکار مهندسی، نوید کارایی قدرتمندی را می‌دهند. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

آیفون ۱۲ پرو (جعبه‌گشایی دیجیاتو) با چیپست جدید A14 بایونیک با لیتوگرافی ۵ نانومتری و ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور به بازار عرضه شده است. خواندن این اعداد علاوه بر شاهکار مهندسی، نوید کارایی قدرتمندی را می‌دهند. از همین رو تصمیم گرفتیم این پردازنده را با A13 بایونیک که در آیفون ۱۱ پرو به کار رفته، مقایسه کنیم. به خصوص این که نتایج اولیه، نشان دهنده پردازنده گرافیکی ضعیف‌تر آیفون ۱۲ بودند.

برای این تست‌ها از اپ بنچمارک انتوتو و 3D مارک استفاده کردیم. همچنین چندین برنامه را به صورت همزمان روی دو گوشی اجرا کردیم تا درک بهتری از سرعت چیپست جدید در استفاده روزمره به دست بیاوریم. نتایج این بنچمارک‌ها را می‌توانید در ویدیو مشاهده کنید.

همان‌طور که در نتایج هم مشهود بود، آیفون ۱۲ پرو با چیپست جدیدتر و بهینه‌تر خود، در بنچمارک انتوتو در تمامی تست‌ها از آیفون ۱۱ پرو قوی‌تر است. با این وجود تست گرافیکی نتایج متناقضی را نشان داد. در یک تست، آیفون ۱۱ پرو قوی‌تر بود و در همان تست و در تلاش دوم، آیفون ۱۲ پرو نتایج بهتری به دست آورد. با این وجود ما از اپ 3D مارک «Wild Life» هم استفاده کردیم که تستی جدید به حساب می‌آید. در این تست آیفون ۱۱ پرو همواره برتر از آیفون ۱۲ پرو بود.

با نگاهی به این نتایج، نمی‌توان نتیجه‌گیری که کرد که آیا واقعا پردانزده گرافیکی آیفون ۱۲ پرو از آیفون ۱۱ پرو ضعیف‌تر است. این قضیه می‌تواند یک باگ نرم‌افزاری باشد، یا این که به کل پردازنده گرافیکی ضعیف‌تر است. البته این نتیجه در استفاده روزمره تاثیر خاصی ندارد. چرا که هر دو دستگاه سرعت بسیار بالایی داشته و تنها زمانی که هر دو گوشی کنار یکدیگر قرار داشته باشند، می‌توان از برتری آیفون ۱۲ پرو صحبت کرد. در بررسی نهایی که به زودی منتشر می‌شود، بیشتر این مورد را بررسی خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Persian gamer
    Persian gamer | ۷ آبان ۱۳۹۹

    سلام شما چطوری این گوشی رو به این سرعت تهیه و خریداری کردید راستی شما چطوری میخواید گوشی رو ریجستر کنید و شما تا یک ماه بیشتر وقت برای ریجستر ندارید پس چیکار میکنید؟؟؟ چند تومان گوشی خریدید؟؟

  • آریا
    آریا | ۷ آبان ۱۳۹۹

    تو یکی از کانالها در یوتوب تستهای گرافیکی رو گذاشته عملکرد A13 نسبت به A14 در تستهای گرافیکی نوسان شدید داشت و پایدار نبود همچنین A13 حرارت بالاتری نسبت به پردازندۀ A14 داشت.

مطالب پیشنهادی