ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشخیص اجسام مختلف با پارچه هوشمند مایکروسافت [تماشا کنید]

به تازگی محققان مایکروسافت موفق به توسعه تکنیک جدیدی برای تشخیص اجسام مبتنی بر تماس شده‌اند که پارچه معمولی را به پارچه هوشمند تبدیل می‌کند. پژوهشگران این کمپانی تکنیک جدید را «Capacitivo» نامگذاری کرده‌اند و می‌تواند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

به تازگی محققان مایکروسافت موفق به توسعه تکنیک جدیدی برای تشخیص اجسام مبتنی بر تماس شده‌اند که پارچه معمولی را به پارچه هوشمند تبدیل می‌کند.

پژوهشگران این کمپانی تکنیک جدید را «Capacitivo» نامگذاری کرده‌اند و می‌تواند پارچه‌ها را تبدیل به وسیله‌ای تعاملی کند. پارچه هوشمند با استفاده از این تکنیک می‌تواند اجسام یا غذاهایی که روی خود قرار می‌گیرد را به لطف الگوریتم‌ها تشخیص دهد. پارچه هوشمند با لیوان، قوطی یا ظروف حاوی مایع نیز کار می‌کند.

این پارچه هوشمند از ترکیبی از یک شبکه الکترود خازنی به همراه یادگیری ماشینی برای شناسایی مواد و شکل اجسام استفاده می‌کند. تیم مایکروسافت برای آزمایش عملکرد این محصول، از یک نمونه اولیه از شبکه الکترود ۱۲ در ۱۲ متصل به یک پارچه رسانه استفاده کرد. ۱۰ نفر روی این پارچه از ۲۰ جسم مختلف استفاده کردند که نتیجه آن، دقت ۹۴.۵ درصدی بود.

با وجود چنین دقت بالایی، محصول اولیه عملکرد بی‌نقصی ندارد، برای مثال برنامه هنوز قادر به شناسایی اجسام فلزی، کتاب‌ها، کارت‌های اعتباری و سایر اقلام با لبه‌های چهارگوش نیست و محققان در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند.

الگوریتم Capacitivo می‌تواند پس از شناسایی مواد غذایی موجود روی خود، یک وعده غذایی را به افراد پیشنهاد دهد. به گفته محققان، هدف اصلی از این پروژه کمک به افراد برای عدم فراموش کردن کلیدها و ایرفون‌ها پیش از ترک خانه و همچنین کمک به آشپزی است.

پژوهشگران درباره کار خود اعلام کرده‌اند:

«این مقاله یک تکنیک برای شناسایی اجسام مبتنی بر تماس روی پارچه‌های تعاملی را نشان می‌دهد که آن‌ها را قادر می‌سازد اجسام را تشخیص دهند. ما ابتدا در مورد اصل سنجش بحث کردیم و درباره اندازه و جداسازی الکترودها برای دستیابی به یک رویکرد بهینه تحقیقات انجام دادیم. پس از این کار یک نمونه اولیه با شبکه الکترود ۱۲ در ۱۲ و پارچه‌های رسانا تولید کردیم.»

محققان با ترکیب این شبکه با پارچه، استفاده از آن در خانه و دفاتر را عملی می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی