ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقاد تند سناتورها از عملکرد شبکه‌های اجتماعی در جلسه شهادت مدیران عامل گوگل، فیسبوک و توییتر

مدیرعامل فیسبوک به همراه مدیرعامل توییتر، جک دورسی و همچنین مدیرعامل گوگل، پیشتر موافقت کرده بودند که در برابر کمیته بازرگانی سنا درباره ماده 230 قانون شایستگی ارتباطات شهادت دهند. آنها در جلسه‌ای 3.5 ساعته ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۰

مدیرعامل فیسبوک به همراه مدیرعامل توییتر، جک دورسی و همچنین مدیرعامل گوگل، پیشتر موافقت کرده بودند که در برابر کمیته بازرگانی سنا درباره ماده 230 قانون شایستگی ارتباطات شهادت دهند. آنها در جلسه‌ای 3.5 ساعته اظهارات خود را مطرح کردند.

مجلس سنا آمریکا مدیر عامل شرکت‌های فیسبوک، توییتر و گوگل را برای پاره‌ای توضیحات احضار کرده بود. مدت‌ها است که شرکت‌های بزرگ فناوری در معرض اتهامات مختلفی از سوی دولت آمریکا قرار گرفته‌اند. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، این تنش‌ها شدت گرفته است.

مدیران عامل توییتر و فیسبوک متهم به مسدودسازی لینک مقاله‌های نیویورک تایمز هستند. به نظر می‌رسد که فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی سخت درتلاش هستند تا از انتشار اخبار جعلی و دروغین جلوگیری کنند. درآستانه انتخابات، فیسبوک تعدادی از حساب‌های کاربری را حذف کرده است.

بسیاری از سیاستمداران نگران هستند که چنین اقدامات قانونی منجر به بدرفتاری با شرکت‌های بزرگ شود. در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ فناوری مسئولیت محتوای منتشر شده توسط کاربران خود را برعهده ندارند. سناتورهای آمریکایی معتقدند که چنین روالی درست نیست.

پروفسور «فیونا اسکات مورتون» از دانشگاه «ییل» معتقد است:

«ماده 230 قانون شایستگی ارتباطات به کاربران کسب و کارهای دیجیتال اجازه می‌دهد تا هر محتوایی را منتشر کنند و در قبال آن هیچ مسئولیتی برعهده نگیرند.»

مارک زاکربرگ که ابتدا نمی‌توانست در جلسه بازجویی حاضر شود و همین مساله برای برخی حاضران جالب بود؛ اعلام کرد که از تغییرات قانونی حمایت می‌کند.

ماده 230 قانون شایستگی ارتباطات از سال 1996 از پلتفرم‌های آنلاین مانند فیسبوک، توییتر و یوتیوب در برابر عواقب قانونی پست‌های کاربران محافظت می‌کند. در حقیقت این قانون مانع از ایجاد دردسر برای شرکت‌هایی می‌شود که وابستگی شدیدی به محتوای کاربران دارند و در صورتی که این محافظت از بین برود، احتمالا نظارت آن‌ها روی کاربران بسیار شدیدتر می‌شود.

در ماه‌های گذشته سیاستمداران حزب دموکرات و جمهوری‌خواه قدم‌هایی برای تغییر ماده 230 برداشته‌اند و به این موضوع اشاره دارند که از زمان تصویب این قانون، اینترنت تغییرات قابل توجهی داشته است.

جک دورسی مدیرعامل توییتر از ماده 230 حمایت می‌کند ولی نسبت به تغییرات آن نظر مثبتی ندارد. وی بند 230 را مهمترین قانونی دانست که از اظهار نظر و گفتگو در اینترنت محافظت می‌کند. از جک دورسی نیز در مورد مسدود کردن برخی پست‌ها یا عدم امکان برچسب گذاری سوال شد.

«تد کروز» سناتورجمهوری خواه، شرکت‌های فناوری را «بزرگترین تهدید علیه آزادی بیان در آمریکا» خواند. سناتور تد کروز خطاب به دورسی گفت:

«چه کسی این حق و جایگاه را به شما داده که درباره اینکه رسانه‌ها چه مطالبی را باید منتشر کنند یا چه چیزی باید به گوش مردم برسد تصمیم گیری کنید؟»

زاکربرگ همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که چنین قوانینی به آزادی بیان کمک می‌کند. ساندار پیچای مدیر عامل شرکت گوگل نیز معتقد است:

«امکان انتشار طیف گسترده‌ای از اطلاعات به دلیل وجود چارچوب‌های قانونی موجود مانند ماده 230 قانون ارتباطات امکان پذیر است.»

به نظر می‌رسد ماده 230 قانون ارتباطات از سوی جناح‌های مختلف سیاسی آمریکا مورد بحث قرار گرفته است و به نظر می‌رسد ایجاد تغییرات در این قانون کمی دشوار باشد. هر دو طرف تمایل به ایجاد تغییراتی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۹ آبان ۱۳۹۹

    دروغه،یعنی شرکت های فناوری آمریکایی را به راه باید به سیست مدار های آمریکایی جواب پس بدن، امکان نداره

  • آریا
    آریا | ۸ آبان ۱۳۹۹

    آیت الله جک دورسی ??‍♂️??‍♂️

    • محمد باقری‌نیا
      محمد باقری‌نیا | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

      ???

    • محمد باقری‌نیا
      محمد باقری‌نیا | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

      09156654050

مطالب پیشنهادی