ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروی پرنده لیبرتی Pal-V مجوز پرواز در اروپا را دریافت کرد [تماشا کنید]

خودروی پرنده «لیبرتی» محصول شرکت هلندی «Pal-V» که لقب نخستین خودروی پرنده جهان را به خود اختصاص داده است، مجوز پرواز در اروپا را دریافت کرد. لیبرتی، ماشین پرنده‌ای با سه چرخ است. طراحی خودروی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ آبان ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

خودروی پرنده «لیبرتی» محصول شرکت هلندی «Pal-V» که لقب نخستین خودروی پرنده جهان را به خود اختصاص داده است، مجوز پرواز در اروپا را دریافت کرد.

لیبرتی، ماشین پرنده‌ای با سه چرخ است. طراحی خودروی سه چرخ باعث کاهش وزن نهایی آن نسبت به خودروهای چهار چرخ می‌شود. نخستین خودوری پرنده جهان تنها ظرفیت جابه‌جایی دو نفر را دارد. 

لیبرتی دارای بال‌های تاشو است که وقتی پرواز نمی‌کند، بال‌ها در قسمت دم خودرو جمع می‌شوند. قدرت موتور لیبرتی وقتی روی زمین حرکت می‌کند، 100 اسب بخار است. حداکثر سرعت این خودرو روی زمین به 160 کیلومتر در ساعت می‌رسد. سرعت لیبرتی در عرض 9 ثانیه از حالت توقف به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

در حالت پرواز، قدرت موتور لیبرتی 200 اسب بخار است. لیبرتی بعد از پیمودن 330 متر می‌تواند از زمین برخیزد و با سرعت حداکثری 180 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

خودروی پرنده لیبرتی می‌تواند تا ارتفاع 3500 متر اوج بگیرد و با پیمودن مسافتی درحدود 30 متر روی زمین توقف کند.

این خودروی پرنده دارای مخزن سوخت 100 لیتری است که می‌تواند به مدت 4.3 ساعت به راحتی سوخت مورد نیاز برای پرواز آن را تامین کند که معادل پیمودن 500 کیلومتر است. البته حدود نیم لیتر سوخت نیز برای پرواز نیم ساعته به صورت ذخیره در مخزن نگه می‌دارد.

در واقع لیبرتی می‌تواند با این سوخت، 1315 کیلومتر روی زمین را بپیماید. تغییر حالت لیبرتی از حالت پرواز به حالت حرکت خودروی خیابانی کار پیچیده‌ای نیست و در عرض چند دقیقه خودرو می‌تواند تغییر وضعیت بدهد.

شرکت هلندی از سال 2012 روی این خودرو کار می‌کند و تاکنون بیش از 1200 آزمایش مختلف روی نمونه‌های اولیه آن انجام داده است. انتظار می‌رود تا سال 2022 شاهد تردد این خودروها در اروپا باشیم.

هنوز قیمت این خودرو از سوی شرکت هلندی اعلام نشده است ولی تنها افرادی که گواهینامه مخصوص رانندگی با خودروی پرنده را دریافت کرده باشند، می‌توانند با آن پرواز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • A.M-MAFIA
    A.M-MAFIA | ۹ آبان ۱۳۹۹

    و ما همچنان در حال ساخت پراید!

  • molavy
    molavy | ۹ آبان ۱۳۹۹

    اینکه هلیکوپتر جمع شو بود تا خودروی پرنده

  • island
    island | ۹ آبان ۱۳۹۹

    چیزی که ذهنمو مشغول کرده، اینه که چه زمانی به خودروهای پرنده‌ای مثل اونایی که توی فیلم‌های علمی تخیلی هست می‌رسیم؛ جمع و جور، بدون بال و دم‌های بزرگ، بدون این همه سر و صدا...

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۹ آبان ۱۳۹۹

    مردم توی جاده دو بعدی نمیتونن درست رانندگی کنن حالا با اضافه شدن بعد سوم چی کار قرار بکنن خدا رحم کنه

مطالب پیشنهادی