ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عملکرد بسیار ضعیف هیوندای HB20 در تست تصادف [تماشا کنید]

گروه خودروسازی هیوندای کیا در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به مبحث ایمنی داشته و سخت در تلاش بوده با تولید محصولاتی بروز و امن فاصله خود را با رقبای تراز اول جهانی کاهش دهد. نتیجه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

گروه خودروسازی هیوندای کیا در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به مبحث ایمنی داشته و سخت در تلاش بوده با تولید محصولاتی بروز و امن فاصله خود را با رقبای تراز اول جهانی کاهش دهد. نتیجه این امر در تست‌ تصادف موسسات مختلف به وضوح مشخص است، چرا که محصولات هیوندای کیا معمولا امتیازهای بالایی را کسب می‌کنند.

اما تست تصادفی که چندی پیش توسط شعبه لاتینِ انکپ انجام شده، عملکرد شرکت هیوندای را به شدت زیر سوال برده است. در این تست نسل جدید هاچبک کوچک و شهری HB20 فوق‌العاده ضعیف ظاهر شده و تنها با یک ستاره ایمنی برای سرنشینان بزرگسال و سه ستاره برای سرنشینان خردسال به کار خود پایان داده است. این در حالی است که انکپ لاتین سال گذشته به نسل قبلی HB20 چهار ستاره ایمنی برای حفاظت از بزرگسالان و سه ستاره برای حفاظت از سرشینان خردسال اعطا کرده بود.

هیوندای HB20 در تست تصادف

نکته تامل‌برانگیز اینکه دو مدل تست شده از هیوندای HB20 به لحاظ ساختاری تفاوت بنیادینی با یکدیگر ندارند. به گفته الخاندرو فوراس (Secretary General) دبیر کل انکپ لاتین، در جریان انجام تست پالس کاهش سرعت و رفتار متفاوتی در پنل درها مشاهده شده که این مساله به احتمال زیاد عامل اصلی عملکرد ضعیف HB20 جدید بوده است. انکپ لاتین تاکید کرده سیستم‌های ایمنی هیوندای نباید از تستی به تست دیگر تا این حد عملکرد متغیری از خود نشان دهند، چرا که در برخوردهای جانبی تردیدهایی در رابطه با استراتژی کمپانی برای HB20 ایجاد می‌شود.

تاکنون هیوندای واکنشی رسمی به عملکرد تاسف‌بار HB20 در تست تصادف انکپ لاتین از خود نشان نداده است. ناگفته نماند HB20 یک هاجبک کلاس B است که توسط شاخه برزیلی هیوندای برای بازار آمریکای لاتین تولید می‌شود. این خودروی اقتصادی رقیبی مثل شورولت انیکس (Onix) را پیش روی خود دارد. بد نیست اشاره کنیم انیکس در تست تصادف 5 ستاره ایمنی را برای حفاظت از بزرگسالان و خردسالان کسب کرده و در حالت استاندارد با سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و شش ایربگ به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sae77
    Sae77 | ۱۱ آبان ۱۳۹۹

    عجیب هست که اکثر خودروسازها در بازار آمریکای لاتین خودروهای مشابه اما با استاندارد ایمنی پایین تری عرضه میکنن.
    البته همین خودروی به اصطلاح ناایمن رو بفرستن ایران در زمینه ایمنی پادشاهی میکنه! هیچ خودروی داخلی وجود نداره که در تست برخورد جلو (به علت طراحی قدیمی و ضعف پلتفرم و شاسی) ستونش دچار دفرمگی نشه. تست کنار و عابر پیاده هم که از نظر خودروسازان اصلا جزو ایمنی محسوب نمیشه.

  • AliKratos
    AliKratos | ۱۱ آبان ۱۳۹۹

    عملکرد پراید رو هم میتونید بزاریدا

مطالب پیشنهادی