ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به علت نقض پتنت باید ۵۰۳ میلیون دلار به VirnetX غرامت پرداخت ‌کند

به نظر می‌رسد دعوای حقوقی میان اپل و شرکت «VirnetX» پایانی ندارد و شاید در نهایت اپل مجبور به پرداخت نیم میلیارد دلار غرامت شود. یک هیئت منصفه در تگزاس بخاطر ویژگی «VPN on Demand» ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

به نظر می‌رسد دعوای حقوقی میان اپل و شرکت «VirnetX» پایانی ندارد و شاید در نهایت اپل مجبور به پرداخت نیم میلیارد دلار غرامت شود.

یک هیئت منصفه در تگزاس بخاطر ویژگی «VPN on Demand» در سیستم عامل iOS، به پرداخت ۵۰۳ میلیون دلار غرامت به کمپانی VirnetX از سوی اپل حکم داده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که دستگاه خود را برای شروع و پایان خودکار ارتباط VPN، پیکربندی کنند.

طبق گزارش بلومبرگ، این هیئت منصفه برای رسیدن به این تصمیم تنها به ۹۰ دقیقه زمان نیاز داشته است.

دعوای حقوقی میان این دو شرکت نزدیک به یک دهه پیش آغاز شد، زمانی که VirnetX کمپانی اپل را به نقض مالکیت معنوی متهم کرد. بنابر اعلام VirnetX فناوری‌های فیس تایم، iMessage و Vpn on Demand پتنت‌های آن در زمینه ارتباطات ایمن به خصوص مواردی که برای آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (CIA) توسعه پیدا کرده‌اند، نقض می‌کنند.

VirnetX ابتدا به دنبال غرامت ۷۰۰ میلیون دلاری بود که البته اپل اعلام کرد که باید هزینه بسیار کمتری، ۱۱۳ میلیون دلار پرداخت کند. چندین ماه پیش به این غول فناوری آمریکایی دستور داده شد که ۴۵۰ میلیون دلار هزینه پرداخت کند که البته مربوط به نسخه‌های قبلی ویژگی‌های موردنظر VirnetX می‌شود. طی حکم جدید، این کمپانی باید ۵۰۲.۸ میلیون دلار جریمه بپردازد.

اپل

دادگاه‌های شرق تگزاس به رای دادن به نفع شرکت‌های ناشناس در پرونده‌های نقض پتنت شناخته می‌شوند و در سال‌های گذشته چندین بار رای به نفع VirnetX داده‌اند. اپل همیشه با چنین حکم‌های مخالفت کرده و خواستار تجدیدنظر می‌شود که این بار نیز تفاوتی با گذشته ندارد.

سخنگوی اپل در پیامی به بلومبرگ در کنار تشکر از هیئت منصفه، نسبت به رای آن‌ها ابراز ناامیدی کرده و از برنامه‌های این کمپانی برای درخواست تجدیدنظر خبر داده است. این کمپانی مدعی شده که پتنت‌ها مربوط به عملیات اصلی محصولات آن نمی‌شوند و چنین پرونده‌هایی مانع از نوآوری شده و به مشتریان آسیب می‌رسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۱۱ آبان ۱۳۹۹

    آه اپیک گرفتش?

مطالب پیشنهادی