ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تست تصادف 5 میلیون دلاری؛ نابودی دو دستگاه ریمک C_Two برای تضمین ایمنی

ریمک C_Two یکی از مورد انتظارترین ابرخودروهای جهان به شمار می‌رود. این سوپر اتومبیل برقی  2.2 میلیون یورویی (معادل 2.6 میلیون دلار) که دو سال پیش در نمایشگاه ژنو رونمایی شده، قرار است از سال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

ریمک C_Two یکی از مورد انتظارترین ابرخودروهای جهان به شمار می‌رود. این سوپر اتومبیل برقی  2.2 میلیون یورویی (معادل 2.6 میلیون دلار) که دو سال پیش در نمایشگاه ژنو رونمایی شده، قرار است از سال آینده به دست مشتریان برسد.

اما تا زمان تحویل C_Two به مشتریان، شرکت ریمک در تلاش است با انجام تست‌های گوناگون، عملکرد ابرخودروی هیجان‌انگیز خود را از جهات مختلف تضمین کند. این کمپانی اهل کرواسی اخیرا با انتشار ویدیویی به مراحل ارزیابی ایمنی و تست‌های تصادف C_Two پرداخته است.

در این ویدیو شاهد نابودی دو دستگاه پروتوتایپ C_Two هستیم، ولی به گفته ریمک در طول فرایندهای ارزیابی ایمنی، در مجموع یازده پروتوتایپ از این ابرخودرو از بین خواهد رفت. ریمک تاکید کرده با وجود هزینه بالای این کار، انجام آن به خاطر ارتقای ایمنی و هماهنگی با قوانین کشورهای مختلف جهان الزامی است. شاید بدانید در صورت عدم هماهنگی با قوانین و کسب مجوزهای لازم، امکان فروش و تردد خودروها در برخی کشورها وجود ندارد.

برخورد 40 درصدی دماغه خودرو با یک مانع تغییر شکل‌دهنده یکی از تست‌هایی است که مهندسان ریمک برگزار کرده‌اند. در این تست که با سرعت 40 کیلومتر در ساعت انجام شده، پروتوتایپ موجود عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. این مساله سبب شده ریمک پروتوتایپ دوم را با سرعت اولیه 56 کیلومتر در ساعت به مانع بکوبد.

اگر چه این میزان افزایش سرعت زیاد به نظر نمی‌رسد، اما انرژی جنبشی در آن دو برابر شده و برخورد رخ داده باعث تخریب بیشتر می‌شود. با وجود این، ریمک می‌گوید اطلاعات بدست آمده از تست دوم حکایت از آن دارد احتمال صدمه دیدن سرنشینان در تصادفی مشابه بسیار کم خواهد بود.

آنطور که ریمک افزوده در تست‌های انجام شده، شاسی فیبر کربنی و مونوکوک C_Two هیچ آسیبی ندیده و پدال‌ها نیز حرکتی به سمت داخل نداشته‌اند. این استارتاپ تاکید می‌کند C_Two خودرویی کاملا ایمن است.

ناگفته نماند نیروبخش ریمک C_Two پیشرانه‌ای مشتمل بر چهار موتور الکتریکی است. این موتورها در مجموع 1888 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و با پک باتری 120 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند. به لطف این نیروگاه خارق‌العاده، ابرخودروی کروات‌ها قادر است در عرض تنها 1.85 ثانیه سرعت خود را به 96 کیلومتر در ساعت رسانده و نهایت سرعت 412 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی