ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیولای 2020؛ سوپر اتومبیل ریماک C_2 با شتاب 1.97 ثانیه در ژنو رونمایی شد

بعد از انتشار چند تصویر مبهم سرانجام کمپانی کروات ریماک از دومین ابر اتومبیل خود با نام C_2 رونمایی کرد. همانند کانسپت وان، C_2 نیز از مشخصات خیره کننده ای برخوردار بوده و می تواند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۵

بعد از انتشار چند تصویر مبهم سرانجام کمپانی کروات ریماک از دومین ابر اتومبیل خود با نام C_2 رونمایی کرد. همانند کانسپت وان، C_2 نیز از مشخصات خیره کننده ای برخوردار بوده و می تواند سریع ترین خودروهای موجود بر روی کره خاکی را به چالش بکشد.

Rimac-C_Two-2020

این سوپر اتومبیل الکتریکی نیروی خود را از چهار موتور مستقل دریافت می کند، به عبارت بهتر هر کدام از چرخ ها به یک موتور مجزا متصل شده اند. این موتورها در مجموع توانایی تولید 1888 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور را دارند.

Rimac-C_Two-2020

با تکیه بر این پیشرانه فوق العاده قدرتمند، ریماک C_2 می تواند در عرض 1.97 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم به حداکثر سرعت 412 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. با چنین مشخصات ایده آلی تسلا رودستر باید منتظر یک رقیب کاملا جدی باشد.

Rimac-C_Two-2020

شتاب C_2 آنقدر دیوانه وار است که این ابر اتومبیل کروات برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر در ساعت از حالت سکون، فقط به 11.8 ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین رکورد درگ یک چهارم مایل برای این خودرو 9,1 ثانیه اعلام شده که سریع تر از سوپر اسپرت هایی مثل پورشه 918، مکلارن P1، بوگاتی ویرون سوپر اسپرت و داج چلنجر Demon SRT است.

Rimac-C_Two-2020

وظیفه تامین انرژی لازم برای موتورهای ریماک C_2 بر عهده پک باتری 120 کیلووات ساعتی گذاشته شده است. به لطف این باتری لیتیوم منگنز نیکلی، ابرخودروی جدید کروات ها می تواند بر اساس استاندارد NEDC تا 650 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد. با توجه به پشتیبانی از شارژ سریع، با سی دقیقه شارژ تا 80 درصد از طرفیت باتری پر می شود.

Rimac-C_Two-2020 (12)

همانطور که از قبل نیز مشخص شده بود، C_2 از فناوری خودران سطح 4 مجهز بهره می برد. با این حساب در برخی شرایط تعیین شده راننده خواهد توانست هدایت سوپر اتومبیل خود را به سیستم های کامپیوتری پیشرفته واگذار کند.

Rimac-C_Two-2020 (12)

یکی از جالب ترین ویژگی های ریماک C_2 اینست که می توان نقشه پیست های مختلف جهان را در سیستم مسیریاب آن بارگذاری کرد. بعد از این کار هنگام رانندگی در هر یک از پیست ها، اطلاعاتی درباره نحوه پشت سر گذاشتن پیچ ها به بهترین شکل ممکن و همچنین مناسب ترین زمان برای ترمزگیری در اختیار راننده گذاشته می شود. این شیوه مشابه با همان راهنمایی هایی است که در برخی از بازی های اتومبیلرانی وجود دارند.

Rimac-C_Two-2020 (12)

از لحاظ ظاهری، ریماک C_2 تا حدودی مشابه سوپر اتومبیل های موتور وسط است، اما به دلیل وجود شکاف ها، ورودی های هوا و خطوط تیز زیاد کمی پیچیده تر احساس می شود. این المان ها بی تاثیر نبوده و نقشی بسزا در بهبود عملکرد ایرودینامیک خودرو دارند، طوری که ضریب مقاومت آن در برابر هوا 0,28 Cd است.

Rimac-C_Two-2020 (12)

در زیر بدنه زیبای C_2 شاسی فیبر کربنی مونوکوک قرار دارد. این شاسی دارای نقاط شکست در قسمت های جلو، عقب و جانبی بوده و در تصادفات می تواند از شدت ضربات وارده به سرنشینان بکاهد. به لطف شاسی مذکور، C_2 وزنی برابر با 1950 کیلوگرم دارد.

در داخل کابین همه چیز آینده نگرانه طراحی شده و اجزای مختلف از فیبر کربن و جیر ساخته شده اند . در این بخش صفحه نمایش بزرگ پشت فرمان و نمایشگر ایستاده مربوط به سیستم اینفوتینمنت بر روی کنسول مرکزی در همان نگاه نخست جلب توجه می کنند. چند صفحه دیجیتال دیگر وظیفه کنترل و نمایش اطلاعات سیستم تهویه مطبوع را بر عهده دارند.

Rimac-C_Two-2020 (13)

همزمان با رونمایی، امکان ثبت سفارش این اتومبیل خارق العاده از طریق وبسایت کمپانی ریماک میسر شده است. طبق برنامه ریزی ها در مجموع 150 دستگاه از ابر اتومبیل C_2 ساخته شده و اولین نسخه تولیدی در سال 2020 به دست مشتری متمول خواهد رسید. درباره قیمت این هیولای الکتریکی هنوز حرفی به میان نیامده است؛ با این حال درست مثل عملکرد استثنایی، باید انتظار قیمتی استثنایی نیز داشته باشیم!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    نسخه اولش خوشگلتره

  • مهدی مصطفایی
    مهدی مصطفایی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    تازه اون سال شاید به استاندارد های ما نزدیک بشه

  • Morteza
    Morteza | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

    خیلی زیادی توانایی هاش بالاست !!!

مطالب پیشنهادی