ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عملکرد متوسط دوربین گوگل پیکسل ۵ در بررسی DxOMark

گوگل به تازگی پیکسل ۵ را وارد بازار کرده و حالا DxOMark این دستگاه را مورد بررسی قرار داده و به دوربین آن امتیاز ۱۲۰ را داده است. دوربین اصلی پیکسل ۵ از سنسور سونی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۹

گوگل به تازگی پیکسل ۵ را وارد بازار کرده و حالا DxOMark این دستگاه را مورد بررسی قرار داده و به دوربین آن امتیاز ۱۲۰ را داده است.

دوربین اصلی پیکسل ۵ از سنسور سونی IMX363 استفاده می‌کند که در گذشته شاهد استفاده از آن در پیکسل ۳ و پیکسل ۴ بوده‌ایم. جدیدترین گوشی گوگل فاقد هسته عصبی پیکسل است چرا که ظاهرا چیپست اسنپدراگون 765G تنها برای پردازش الگوریتم‌های گوگل قدرت کافی دارد.

با توجه به استفاده از سخت افزار قدیمی و همچنین عدم وجود دوربین سوم، این دستگاه نمی‌تواند عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود نشان دهد. گوگل تصمیم گرفته این محصول خود را بدون دوربین تله‌فوتو و با دوربین اولترا واید وارد بازار کند.

دوربین این دستگاه در بررسی DxOMark امتیاز کلی ۱۲۰ را دریافت کرده که اگرچه در مقایسه با نسل گذشته بهبود داشته، اما امتیاز مناسبی برای خروج از محدوده گوشی‌های میان‌رده محسوب نمی‌شود.

در بخش عکاسی گوگل پیکسل ۵ امتیاز ۱۲۹ را کسب کرده و DxOMark از جزئیات بالا و همچنین بافت باکیفیت تصاویر خبر داده است. علاوه بر این موارد، با رنگ‌های دلپذیر و همچنین عملکرد مناسب فوکوس خودکار نیز روبه‌رو هستیم. این دستگاه در شرایط نوری ضعیف تصاویر قابل قبولی ثبت می‌کند، اما در شرایط نوری مختلف در آن‌ها نویز به چشم می‌خورد.

پیکسل ۵

پیکسل ۵ در زمینه زوم امتیاز ۴۹ را کسب کرده که پایین‌تر از پیکسل ۴ محسوب می‌شود، البته با توجه به عدم استفاده از دوربین تله‌فوتو منطقی است. همین موضوع روی امتیاز کلی تاثیر منفی داشته و DxOMark زوم بیش از دو برابر را به کاربران توصیه نمی‌کند. باید به این نکته اشاره کنیم که در تست زوم از دوربین اولترا واید نیز استفاده می‌شود، اما دوربین اولترا واید گوشی گوگل به اندازه رقبا عریض نیست.

در بخش فیلمبرداری این محصول موفق به کسب امتیاز ۱۰۷ شده و DxOMark عملکرد فوکوس خودکار و لرزشگیر آن در ویدیوهای 4K با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را تحسین کرده است. در شرایط نوری ضعیف در ویدیوها نویز به چشم می‌خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی