ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل پیکسل ۵
موبایل

گوگل پیکسل ۵ معرفی شد؛‌ میان‌رده‌ای با پشتیبانی از 5G

گوگل در رویداد «Launch Night In» گوشی هوشمند پیکسل ۵ با پشتیبانی از 5G را معرفی کرده که در مقایسه با نسل قبل تغییراتی به ویژه در چیپست و دوربین را تجربه کرده است. پیکسل ۵ ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ مهر ۱۳۹۹ | ۲۲:۲۰

گوگل در رویداد «Launch Night In» گوشی هوشمند پیکسل ۵ با پشتیبانی از 5G را معرفی کرده که در مقایسه با نسل قبل تغییراتی به ویژه در چیپست و دوربین را تجربه کرده است.

پیکسل ۵ در مقایسه با نسل قبلی خود دو تفاوت عمده دارد. اول این که قلب تپنده پیکسل ۵ چیپست اسنپدراگون 765G (به همراه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی) است که میان‌رده‌ای قدرتمند به حساب می‌آید و دیگر خبری از چیپست پرچمدار نیست. تفاوت مهم دیگر در مجهز شدن به دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی است؛ در حالی که نسل قبلی به دوربین تله فوتو مجهز شده بود. اما در عین حال زوم با دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی و با کمک الگوریتم هوش مصنوعی گوگل انجام می‌شود.

گوگل پیکسل ۵

دوربین اصلی در واقع نه پیکسل‌های بزرگی برای عکس‌برداری شبانه با کیفیت دارد و نه رزولوشن بالا برای زوم با کیفیت؛ اما در عوض گوگل مشابه نسل‌های قبلی پیکسل تلاش کرده با کمک الگوریتم‌های خاص خود عکاسی با کیفیتی را در اختیار کاربران بگذارد. این دوربین از لرزشگیر تصویر اپتیکال بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم f1.7 دارد. علاوه بر این پیکسل ۵ اولین گوشی پیکسل است که از فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر پیکسل ۵ ابعاد ۶ اینچی دارد و از این نظر بین پیکسل ۴ با نمایشگر ۵.۷ اینچی و پیکسل ۴ اکس ال با نمایشگر ۶.۳ اینچی قرار می‌گیرد. رزولوشن نمایشگر هم +1080p است و علاوه بر این از نرخ رفرش ۹۰ هرتز و +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

نیروی مورد نیاز پیکسل ۵ از طریق یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌شود. از دیگر مشخصات پیکسل ۵ باید به پشتیانی از وای‌فای ۶،‌ پورت USB-C‌، پشتیبانی از شارژ وایرلس معکوس (برای شارژ دیگر گوشی‌ها)، گواهینامه IP68‌ برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، اسپیکر استریو و بهره‌مندی از مودم X52 برای اتصال به شبکه‌های مخابراتی 5G اشاره کرد. پیکسل ۵ اولین موبایلی است که با اندروید ۱۱ روانه بازار می‌شود. قاب پشتی و فریم گوشی هم از آلومینیوم ساخته شده است.

پیش فروش پیکسل ۵ از امروز شروع شده و از ۲۴ مهر در ۹ کشور عرضه می‌شود. قیمتی که گوکل برای این گوشی در نظر گرفته ۷۰۰ دلار است و افرادی که تا پیش از روز ۲۳ مهر گوشی را پیش خرید کنند یک هدفون بیسیم بوز QuietComfort 35 II هم دریافت خواهند کرد؛ البته تا زمانی که موجودی به اتمام نرسیده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza30670
    reza30670 | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    قیمتش به عنوان یک میانرده بالاست، ولی میانرده خوبیه

مطالب پیشنهادی