ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استقبال مدیرعامل فولکس واگن از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید سعی کرده با تدوین سیاست‌های مختلف به حمایت از شرکت‌های داخلی از جمله خودروسازان بپردازد. این مساله رقابت را برای برند‌های خارجی دشوارتر کرده و چالش‌های بعضا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید سعی کرده با تدوین سیاست‌های مختلف به حمایت از شرکت‌های داخلی از جمله خودروسازان بپردازد. این مساله رقابت را برای برند‌های خارجی دشوارتر کرده و چالش‌های بعضا بزرگی را پیش روی آنها قرار داده است. از این رو مدیران کمپانی‌های خودروسازی که سهم زیادی از بازار آمریکا را در اختیار دارند، با دقت و حساسیت بیشتری انتخابات این کشور پهناور را دنبال می‌کنند و از انتخاب جو بایدن استقبال می‌کنند.

فولکس واگن یکی از این خودروسازان به شمار می‌رود. هربرت دیس مدیرعامل این گروه بزرگ چند ملیتی طی مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ، به نکات جالبی اشاره کرده که یکی از آنها انتخابات آمریکاست.

به اعتقاد آقای دیس پیروزی کاندیدای دموکرات‌ها برای گروه فولکس واگن اثرات مثبت‌تری داشته و شتاب حرکت این کمپانی به سمت مدل‌های الکتریکی را افزایش خواهد داد. وی در این باره گفته:

«برنامه حزب دموکرات با استراتژی جهانی ما که شامل مبارزه جدی با تغییرات اقلیمی از طریق تولید مدل‌های الکتریکی است، همخوانی بیشتری دارد. وقتی صحبت از بازار خودروهای برقی باشد، ایالات متحده با سهمی بسیار کم جزو ضعیف‌ترین مناطق است.»

مدیرعامل گروه فولکس واگن البته در ادامه صحبت‌های خود افزوده حتی در صورت ورود بایدن به کاخ سفید، تنش‌های تجاری موجود بین ایالات متحده و سایر کشورها ادامه خواهد یافت. وی تلاش سیاست‌گذاران هر دو حزب برای بازگرداندن سرمایه و فرصت‌های شغلی به داخل آمریکا را دلیل این امر عنوان کرده است.

آقای دیس در مصاحبه با بلومبرگ از سیاست‌های آتی فولکس واگن نیز صحبت کرده و گفته این کمپانی در کوتاه‌مدت با آثار زیان‌بار کووید-19 و در بلندمدت با تغییرات اقلیمی مبارزه خواهد نمود. وی بر این باور است فولکس واگن باید به‌طور موثر خود را با اینترنت یکپارچه کند، درست مثل زمانی که اولین آیفون معرفی شد.

از نظر هربرت دیس در آینده جابجایی مردم و یا حمل لوازم تنها بخشی از ماموریت خودروها خواهد بود، همانگونه که برقراری تماس حالا دیگر کاربرد اصلی تلفن‌های همراه هوشمند نیست! وی در این باره گفته:

«نوکیا احتمالا بهترین مثال در زمینه نحوه رخ دادن یک تغییر است، اگر شما به اندازه کافی سریع نباشید، از بین خواهید رفت. من همیشه این مثال را برای سایر افراد می‌زنم.»

انتخابات آمریکا

برای هماهنگی با تغییراتی که در حال وقوع است، فولکس واگن قصد دارد سیستم عامل اختصاصی خود را توسعه داده و آن را در اختیار سایر طرف‌ها بگذارد. اگر این اتفاق بیفتد، خودروساز آلمانی شیوه‌ای مغایر با iOS و مشابه با اندروید را در پیش خواهد گرفت. بد نیست بدانید پیش از این شرکت فاکسکان نیز از اتخاذ برنامه‌ای مشابه خبر داده است.

مدیرعامل 62 ساله فولکس واگن تسلا را «رقیبی بسیار مهم» تلقی می‌کند، چرا که از دید وی این کمپانی نوپا تمام قابلیت‌هایی را که فولکس واگن تازه به دنبال توسعه آنهاست، در اختیار دارد. آقای دیس معتقد است با آنکه تسلا پیشرفت‌های چشمگیری داشته، ولی رقابت برای پیشتازی در بازار خودروهای برقی هنوز در جریان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی